کد خبر: ۴۷۹۰۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

اخلاق‌مداری خاتمی می‌تواند الگویی برای سیاست‌ورزی در ایران باشد/ رئیس دولت اصلاحت گوشه‌چشمی به قدرت ندارد

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اظهارنظر کردن در مورد انتخابات ۱۴۰۰ بسیار زود اما آنچه مشخص این است که اصلاح‌طلبان به ساز و کاری رسیده‌اند که آن را ادامه خواهند داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره گمانه‌زنی‌هایی که این روزها بعداز انتشار عکس علی لاریجانی در کنار سید محمد خاتمی مطرح می‌شود مبنی بر این که کاندیدای مورد ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود، گفت: حضور آقای لاریجانی کنار آقاى خاتمی در  مراسم عزاداری که شاهد آن بودیم به نظرنمى‌آید برنامه‌ای از پیش تعیین شده توسط برگزارکنندگان باشد. این که رئیس صدا و سیما و رئیس مجلس چرا در کنار آقای خاتمی قرار گرفته‌اند باید از خودشان سوال شود.

دغدغه رئیس دولت اصلاحات منافع و وحدت ملی است

وی تاکید کرد: اما چرا این گونه هم‌نشینی‌ها را مشاهده می‌کنیم بازمی‌گردد به رفتار و کنش آقای خاتمی در طول سالیان گذشته، ایشان سیاست‌ورزی اخلاق‌مدار هستند که به‌ رغم ناملایمت‌ها، محرومیت‌ها و محدودیت‌هایی که برایشان ایجاده کرده‌اند دغدغه اصلی‌شان منافع ملى و مصالح عمومى است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان این که سیدمحمد خاتمی در اظهارنظرهایش همواره از وحدت ملی و تفاهم ملى سخن می‌گوید، عنوان کرد: دغدغه رئیس دولت اصلاحات در طول این سال‌ها منافع و وحدت ملى و همچنین دور کردن کشور از بحران‌ها و آسیب‌هایی بوده که به کشور آسیب رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: سید محمد خاتمی  بدون این که کوچکترین گوشه چشمی به قدرت داشته باشد، سعی کرده است در مقابل تلاش‌هایی که برای معرفی جریان اصلاحات به عنوان یک جریان برانداز و مقابل منافع ملى صورت گرفته، ثابت کند که پیوند عمیقی بین اصلاحات و منافع ملى وجود دارد و اثرات آن را در چند انتخابات اخیر دیدیم .

سیاست‌ورزی سید محمد خاتمی می‌تواند الگویی برای سیاست ایران باشد

منصوری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره برای حضور حداکثری مردم در بزنگاه‌های تاریخی کشور در تعیین سرنوشت خود تلاش کرده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان و شخص خاتمی اصرار به همبستگی و حضور مردم در بزنگاه‌هایی دارند که منافع کشور در گرو آن‌هاست و همین تلاش‌هاست که می‌تواند کشور را از بحران‌ها دور کند.

وی در ادامه تشریح کرد: انتخابات اخیر نشان داد که حضور و مشارکت مردم نه تنها موجب تقویت منافع ملی و دور کردن کشور از بحران شد، بلکه موجب اصلاح رویکردها و روندهایی شد که اگر  تداوم پیدا می‌کرد  می‌توانست به منافع ملی و مصالح عمومی آسیب‌های جدی وارد کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: امروز نه تنها جریان اصلاحات بلکه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی دیگر هم نسبت به این مسئله اذعان دارند که رفتار و کنش اخلاق‌مدارانه آقای خاتمی که تاکید بر پرهیز از تندروی دارد، می‌تواند به عنوان الگویی از سیاست‌ورزی در تاریخ امروز و فردای ایران قرار گیرد.

وی ادامه : آقای خاتمی نامش به عنوان مبدع گفت‌وگوى تمدن‌ها در تاریخ جهان ثبت شده است و این نقش کمی نیست، وی تلاش کرده است گفت‌وگوهایی که منجر به تفاهم و وحدت ملی می‌شود در فضای داخلی کشور هم شکل گیرد.

اعتماد مردم به جریان اصلاحات باعث شده اصولگرایان به سمت آنان بیایند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اصولگرایان معتدل به سمت جریان اصلاحات تمایل پیدا کرده‌اند، گفت: به دلیل اثرگذاری که گفتمان جریان اصلاحات در فضای سیاسی کشور و نیز اقبال و اعتماد مردم به این گفتمان، موجب شده است بخشی از اصولگرایان به سمت آن تمایل پیدا کنند.

وی تاکید کرد:‌ تلاشى که اصلاح‌طلبان برای تقویت رویکردهای اعتدالی در سیاست داخلی و خارجی داشته‌اند و همچنین شکل‌گیری کلید واژه‌های موثر در خصوص مشارکت مردم در انتخابات، باعث شد این گفتمان با اقبال بیشتری از جانب مردم مواجه شود که همین امر باعث نزدیکی جریان‌های دیگر به اصلاحات شد.

اظهارنظر برای انتخابات ۱۴۰۰ زود است

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ چه برنامه‌ای خواهند داشت و آیا از اکنون به فکر کاندیدایی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند یا خیر، پاسخ داد: این که در حال حاضر بخواهیم در این خصوص صحبت کنیم، زودهنگام است. اصلاح‌طلبان در طول انتخاب‌های گذشته به سازوکاری دست پیدا کرده‌اند که این به اجماع و ائتلاف حداکثری انجامید.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: اصلاح‌طلبان هر برنامه ای که بخواهند برای انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند، باید از طریق همین ساز و کار و سامانه‌ای که شکل گرفته البته با برطرف کردن نقدهایی که وجود دارد، برنامه‌ریزی کنند.

منصوری افزود: اینکه از امروز اصلاح‌طلبان فردی را برای انتخابات معرفی کنند، زود است. یک جریان سیاسی برای اینکه بتواند در انتخابات نیروهای اثربخش خود را معرفی کند، باید برنامه داشته باشد اما آن‌چه که مشخص این است که جریان اصلاحات هر تصمیمی که می‌گیرد باید با اجماع جریان ائتلافی که شکل گرفته است، باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
مردم شریف و مومن ایران اسلامی هم اینگونه صداقت ها و راستی ها و شرافت ها و دینداری های حقیقی را خوب تشخیص می دهند که از دل و جان این سید بزرگوار را دوست دارند و احترام می کنند.
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
درود بر سيد محبوب دلها درود بر سلاله پاك نبي سيد محمد عشق هر ايران وايراني
يزدي مريد خاتمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
سيد محمد جان ديروز در حسينييه امير چقماق يزد مراسم سوم ابي عبدالله عليه السلام برگزار شد در بين مردم اقاي صدوقيرا ديدم كه به عزاداري مشغول بود به ايشان سلام ما را به اقاي خاتمي برشانيد وبگويي همه جا دعا گويشان هستيم خدا نگه دارت عشق ايراني خصوصا هر يزدي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین