کد خبر: ۴۷۹۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

جسد آخرین سرنشین بالگرد شرکت نفت خزر چگونه پس از 10 ماه پیدا شد؟

مدیر عملیات پشتیبانی سکوی نفتی ایران امیر کبیر گفت: پیدا شدن جسد "علی مرداسی" آخرین سرنشین حادثه سقوط بالگرد شرکت نفت خزر پس از گذشت ۱۰ ماه معجزه خداوند بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 یک فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود و ساعت ۴:۳۰ صبح ۷ آذر ۹۵ برای امدادرسانی به علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر که دچار عارضه قلبی شده بود به سکوی امیرکبیر اعزام شد، پس از سوار کردن بیمار و پس از ۲۰ ثانیه پرواز، به سمت ساحل در حرکت بود که در ۲۰ کیلومتری بندر امیرآباد در دریا سقوط کرد.

این بالگرد ۵ سرنشین داشت که لاشه بالگرد و جسد ۴ سرنشین از کادر پروازی نیروی هوافضای سپاه در روزهای نخست پیدا شد و جست‌وجوها برای یافتن جسد "علی مرداسی" آخرین سرنشین بالگرد در طی یک سال گذشته ادامه داشت و به شیلات و سازمان بنادر و صیادان نیز اعلام شد که هر شیء در آب دیدند بلافاصله به شرکت نفت خزر یا نیروی انتظامی خبر دهند.

علی صادقپور مدیر عملیات سکوی نفتی امیر کبیر در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جسد "علی مرداسی" ۴۸ ساله و اهل ایذه خوزستان که از کارکنان شرکت نفت خزر در سکوی نیمه شناور نفتی دریای بهشهر بود و در حادثه سقوط بالگرد در آذر سال گذشته جان باخت؛ پیدا شده است.

وی افزود: عملیات جست و جو توسط بهترین غواصان ۲ مرحله در سال گذشته و ۲ بار در سال جاری انجام شد اما جسد "علی مرداسی" پیدا نشد که بالاخره ساعت ۹ صبح روز ۱۸ شهریور سال جاری مصادف با عید غدیر خم جسد "علی مرداسی" روی آب به حالت شناور درآمد و توسط صیادان بهشهری از آب گرفته شد و سریعا به پاسگاه نیروی انتظامی امیرآباد اعلام شد و به بندرامیرآباد انتقال پیدا کرد که در شناسایی اولیه جسد شناسایی نشد و سپس به پزشکی قانونی انتقال یافت.

مدیر عملیات سکوی نفتی امیر کبیر خاطرنشان کرد: ظرف مدت ۲۴ ساعت شناسایی اولیه توسط دختر مرحوم مرداسی از طریق لباس، کفش، موبایل، دندان ایمپلنت و دیگر شواهد انجام شد و سپس همه اعضای خانواده مرحوم مرداسی در پزشکی قانونی حضور پیدا کرده و شناسایی کامل صورت گرفت و نیازی به انجام آزمایش "دی ان ای" نبود.

صادقپور گفت: از سکوی نفتی امیرکبیر تا ساحل ۱۳ کیلومتر فاصله وجود دارد که بالگرد ۳ کیلومتر جلوتر از سکوی نفتی سقوط کرد و جسد علی مرداسی ۳ کیلومتر جلوتر از محل سقوط پیدا شد.

به گزارش ایسنا،وی با تاکید بر اینکه معجزه خدا و دعاهای همسر مرحوم مرداسی بود که پس از ۱۰ ماه جنازه تقریبا به صورت سالم و قابل تشخیص هویت در دریای بهشهر پیدا شد، از تلاش مجدانه سجادی فرماندار بهشهر و مدیران شرکت نفت خزر و ایران فجر در جهت پیدا کردن جسد علی مرداسی در طی یک سال گذشته و از همکاری خوب دادستانی بهشهر و پزشکی قانونی در جهت تسریع امور تشخیص هویت و تحویل جنازه به خانواده مرحوم مرداسی قدردانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فردوس توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
0
0
روحش شاد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین