کد خبر: ۴۷۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
ایران و ترکیه همکاری‌های نظامی خود را گسترش می‌دهند

تصمیمات مهم در دیدار سرلشکرباقری و رئیس ستاد ارتش ترکیه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و رئیس ستاد ارتش ترکیه ضمن تاکید بر گسترش دامنه همکاری‌های نظامی دو کشور، همه‌پرسی در شمال عراق را مورد پذیرش ایران و ترکیه ندانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای نظامی ایران و ترکیه همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از گفت‌وگو و دیدار با ژنرال حلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: سفر هیات ترکیه‌ای در ادامه سفر اینجانب به ترکیه بود که امیدواریم موجب تقویت امنیت دو کشور شود.

وی افزود:‌ در این دیدار در مورد تهدیدات مشترک دو کشور و موضوعات مختلف منطقه گفت‌وگو کردیم؛ از جمله همه‌پرسی کردستان عراق که هر دو کشور مواضع یکسانی مبنی بر تاکید بر یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و عدم قبول انجام این همه‌پرسی داشتند.

باقری تاکید کرد: همچنین در مورد توفیقاتی که ارتش عراق و سوریه در مقابله با داعش و تکفیری‌ها و آزادی سرزمین‌شان داشتند گفت‌وگو کردیم و بر کمک دو کشور منطقه بر تامین امنیت و آرامش این کشورها تاکید کردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین درمورد مقابله با تروریسم در منطقه و امنیت مرزهای مشترک مذاکره و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

باقری ادامه داد: ما در مورد همکاری نیروهای مسلح دو کشور و سایر کشورهای مسلمان برای کمک به مردم میانمار و اینکه این اتفاقات در کشورهای اسلامی تکرار نشود مذاکره کردیم.

وی افزود: نیروهای مسلح دو کشور از این به بعد همکاری‌های گسترده‌تری در حوزه آموزشی و حضور در رزمایش‌های یکدیگر و تامین امنیت مرزها خواهند داشت.

به نوشته ایسنا، باقری در پایان اظهار داشت: با حضور آقای اردوغان در ایران این همکاری‌ها بیشتر می‌شود.

همکاری‌های نظامی ایران و ترکیه گسترش می یابد

همچنین ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش ترکیه روز دوشنبه پس از دیدار با سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در نشست خبری با همتای خود اظهار داشت: بنا بر دعوت سرلشکر باقری شب گذشته به تهران آمدیم. از میزبانی و میهمان‌نوازی گرم ایرانیان که از شب گذشته تاکنون ادامه داشته است، تشکر می‌کنیم.

وی توضیح داد: ترکیه و ایران سابقه دوستی و برادری دارند و به لحاظ ارزش‌های تاریخی نیز دارای سابقه دیرینه‌ای هستند. با توجه به حساسیت منطقه در چارچوب مشترکات سعی کردیم، همکاری و هماهنگی لازم را در این رابطه داشته باشیم.

ژنرال خلوصی آکار اضافه کرد: علاوه بر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین ایران و ترکیه، سعی می‌کنیم تا روابط و همکاری‌های نظامی را گسترش دهیم، به خصوص در مبارزه با تروریسم و تامین امنیت مرزهای دو کشور به طور متقابل به توافق رسیدیم.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، رئیس ستاد ارتش ترکیه خاطرنشان کرد: برای گسترش همکاری‌های نظامی تلاش‌های ما ادامه خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین