کد خبر: ۴۷۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

عملیات انتقامی روسیه/ رییس جبهه النصره به شدت مجروح و 12 فرمانده کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در حملات بمب افکن های روسی در سوریه «ابومحمد الجولانی» رییس جبهه النصره به شدت مجروح و 12 فرمانده این گروه تروریستی هم کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز : ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در جریان عملیات ویژه نیروی هوافضای روسیه در سوریه، فرماندهی جبهه النصره کامل نابود شد.

به گزارش ایرنا، به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وی همچنین افزود: اقدامات روسیه برای نابودی تروریست هایی که به تازگی به نیروهای روسی در سوریه حمله کرده بودند، ادامه خواهد یافت.
دو هفته پیش گروهی از نیروهای روسیه متشکل از 29 پلیس نظامی در منطقه ادلب تحت محاصره تروریست های جبهه النصره قرار گرفته و سه نفر مجروح شدند، ولی با کمک نیروهای پشتیبانی و محلی نجات یافتند.

کوناشنکوف در ادامه اظهار کرد با کمک سامانه های تجسسی، مسکو از مکان و زمان برگزاری جلسه فرماندهان گروه تروریستی بین المللی جبهه النصره به فرماندهی ابومحمد الجولانی آگاه شد.

وی افزود: بر اثر حملات بمب افکن های سوخو-34 و سوخو-35 نیروی هوافضای روسیه، الجولانی به شدت مجروح شده و دو دست خود را از دست داده است و همچنین بر اساس اطلاعات منابع مستقل شرایط بحرانی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در این حملات نیز 12 سرکرده دیگر جبهه النصره از جمله احمد القاضی رئیس امنیت این گروه تروریستی و از دستیاران الجولانی کشته شدند.
همزمان در این حملات، بیش از 50 تروریست جبهه النصره نیز کشته و حدود 10 نفر هم زخمی شدند.

روسیه پس از خارج کردن نیروهای خود از حلقه محاصره تروریست ها نیز مراکز و مواضع آنان را در ادلب موشکباران کرد که مرگ پنج فرمانده جبهه النصره و 32 تروریست دیگر را در پی داشت.
روسیه در روزهای اخیر نیز حملات هوایی به مراکز تروریست ها در سوریه را افزایش داده است.
وزارت دفاع روسیه دیروز سه شنبه اعلام کرد: بمب افکن های روسی در حمله به مراکز و مواضع داعش در سوریه طی دو روز اخیر، 304 تروریست از جمله 40 داعشی از منطقه قفقاز روسیه را کشتند.

ژنرال کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در این عملیات مراکز گروه تروریستی داعش در شرق رودخانه فرات مورد حمله گسترده هواپیماهای روسی قرار گرفت که افزون بر کشته شدگان، بیش از 170 تروریست دیگر نیز مجروح شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین از نابودی یک اردوگاه آموزشی مزدوران خارجی داعش در جریان این بمباران ها خبر داد که 40 تروریست داعشی از منطقه قفقاز روسیه در آن کشته شدند.
در مدت دوسال عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه 28 هزار تروریست مورد حمایت خارجی در بمباران هواپیماها، بالگردهای روسی و موشک باران دریایی کشته شدند.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین