کد خبر: ۴۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
جان کربی:

ترامپ گزینه ای جز تایید برجام ندارد

سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی تاکید کرد که ترامپ باید به توصیه‌های ژنرال‌ها و مقامات خود برای ماندن در برجام گوش کند.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کربی که پیشتر سخنگوی پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما بوده است در مطلبی که در سی ان ان منتشر شد نوشت: همه افرادی که وظیفه دفاع از آمریکا را بر عهده دارند از جمله وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش آمریکا برجام را به نفع امنیت ملی ما می‌دانند، چگونه ترامپ ادعا می‌کند که این توافق در راستای منافع امنیتی آمریکا نیست؟

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه استماعی در کنگره خطاب به سناتورهای آمریکایی تاکید کرد که ماندن در برجام در راستای منافع ملی آمریکا است.

کربی افزود: درست است که برخی محدودیت‌های اعمال شده بر برنامه هسته‌ای ایران پس از مدتی از بین می‌روند اما رژیم بازرسی و راستی‌آزمایی برای همیشه باقی خواهد ماند. اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را تایید نکند، این مساله در تضاد با راستی‌آزمایی‌های دقیق، علمی و حرفه‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه دولت اوباما همچنین تاکید کرده است: به نظر می‌رسد تصمیم ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برجام صرفا یک تصمیم سیاسی است که هدف آن تنها از بین بردن میراث رئیس جمهور قبلی است. برجام در تحقق آنچه برای آن مذاکره شد موفق بوده است. اگر مشکل دولت ترامپ، سایر اقدامات ایران است، می‌تواند در یک چارچوب دیگر به آنها بپردازد.

به گزارش ایسنا، جان کربی در ادامه می ‌نویسد: اگر آمریکا به صورت یکجانبه و بدون دلیل تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگرداند، آنگاه این ما هستیم که به برجام پایبند نبوده‌ایم نه ایران. ترامپ مطلقا هیچ دلیلی برای لغو برجام ندارد و اگر می‌خواهد آمریکا را به یک مذاکره‌کننده غیرقابل اعتماد در سطح جهان تبدیل نکند باید به حرف ژنرال‌هایش گوش کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین