کد خبر: ۴۸۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

پیشنهاد تشکیل جلسه پارلمان عراق در کرکوک

در ادامه کشمکش ها بر سر مدیریت بر استان نفت خیز کرکوک در شمال عراق میان بغداد و اربیل، فراکسیون عمل اسلامی عراق خواستار برگزاری جلسات پارلمان این کشور در کرکوک شد.
آفتاب‌‌نیوز :
استان کرکوک بعلاوه بخش هایی از استان های موصل، صلاح الدین و دیاله عراق موضوع ماده 140 قانون اساسی عراق بعنوان مناطق مورد اختلاف میان بغداد مرکز دولت فدرال و اربیل مرکز اقلیم کردستان شناخته می شود.
 
در پی برگزاری همه پرسی یکجانبه کردستان عراق از سوی رهبران اقلیم، تنش لفظی بر سر حاکمیت بر این مناطق بویژه اداره چاههای نفت آن شدت گرفته است.

 به گزارش ایرنا،اکنون فراکسیون عمل اسلامی در پارلمان عراق با هدف تحکیم حاکمیت ملی عراق و دولت فدرال بر کرکوک، طرح برگزاری برخی جلسات پارلمان در این شهر را تقدیم مجلس عراق کرده است.
دربیانیه این فراکسیون که روز جمعه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: مطابق ماده 21 قانون اساسی عراق،پارلمان می تواند حسب ضرورت جلسات خود را در نقاط دیگری بجز بغداد نیز تشکیل دهد که درحال حاضر این امر برای تحکیم ثبات و امنیت در استان کرکوک ضروری است.
در این بیانیه همچنین بر اهمیت اصل گفتگو برای حل همه اختلافات فیما بین درچارچوب قانون اساسی و حفظ تمامیت ارضی کشور تاکید شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین