کد خبر: ۴۸۰۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶

اختلال خواب در بروز سرطان نقش دارد

رئیس کمیته علمی انجمن روانپزشکان ایران گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد اختلال خواب نه تنها در بروز بیماری های روانی نقش دارد بلکه در ابتلا به بیماری های جسمی و حتی سرطان ها می تواند موثر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از ایرنا، دکتر احمد جلیلی روز چهارشنبه در نشست خبری سی و چهارمین کنگره انجمن روانپزشکان ایران اظهار کرد: خواب دیروقت به هیچ وجه کیفیت خوابی را که به موقع آغاز می شود، ندارد؛ خواب شبانه مناسب باید قبل از ساعت 23 شروع شود. 

وی افزود: اختلال خواب با ورود شبکه های مجازی و در پی آن برهم خوردن ساعات خواب و بیداری، شیوع قابل توجهی در جامعه ایرانی یافته است؛ افراد شب ها دیر به خواب می روند و به همین دلیل در طول روز انرژی و هوشیاری لازم برای انجام فعالیت های روزانه مانند تحصیل و کار را ندارند. 
جلیلی ادامه داد: هر فرد به حداقل 6 ساعت خواب شبانه مداوم نیاز دارد و باید ساعت 24 تا چهار در ساعات خواب هر فرد قرار داشته باشد. 

وی گفت: بیش از 90 درصد افراد به هفت ساعت و 30 دقیقه خواب شبانه نیاز دارند و تا هشت ساعت و 30 دقیقه نیز طبیعی است. 

جلیلی در مورد مشخصات خواب خوب نیز اظهار کرد: خواب خوب در ساعت مناسب (قبل از 23) آغاز می شود و یکنواخت است؛ اگر فردی در ساعاتی در شب از خواب بیدار می شود، باید این ساعت ثابت باشد و خواب ریتم یکنواختی داشته باشد. 

** لزوم توجه به تغییرات خُلقی سالمندان 

دبیر علمی کنگره انجمن روانپزشکان ایران نیز در این نشست گفت: افراد با ورود به دوره سالمندی دچار تغییرات جدی در خلقیات و رفتاری های خود می شوند؛ در سالمندی ناامیدی بیشتر است و ممکن است به دلیل این که نمی توانند خود را با ناتوانی های این دوره تطبیق دهند و آن را بپذیرند، دچار افسردگی شوند. 

دکتر آرش میراب زاده اظهار کرد: تغییر خواب و اشتها از علایم افسردگی است و افکار خودکشی ناشی از افسردگی در سالمندان به ویژه مردان سالمند بسیار جدی است چراکه شمار زیادی از این افکار منجر به خودکشی می شود. 

وی گفت: افسردگی گاهی با زوال عقل در سالمندان اشتباه گرفته می شود و درمان ها برای درمان آلزایمر تجویز می شوند در حالی که بیمار مبتلا به افسردگی است که باید به این مساله نیز توجه جدی شود. 
دبیر علمی کنگره سی و چهارم انجمن علمی روانپزشکی ایران، از برپایی 17 سمپوزیوم علمی در شاخه های مختلف روانپزشکی و 9 کارگاه آموزشی و ارائه 88 سخنرانی خبر داد و افزود: در این کنگره برنامه جایزه دکتر داویدیان و جایزه دکتر افشین یداللهی نیز برگزار می شود. 

میراب زاده گفت: ارائه 18 مقاله و 46 پوستر از دیگر برنامه های این کنگره است که در آن اساتیدی از کشورهای کانادا و آمریکا نیز علاوه بر اساتید و متخصصان داخلی شرکت خواهند داشت. 

سی و چهارمین کنگره انجمن علمی روانپزشکی ایران از 25 تا 28 مهرماه در بیمارستان میلاد برگزار می شود. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین