کد خبر: ۴۸۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

واکنش هاشمی‌شاهرودی به استفاده از پرچم اقلیم کردستان در تشییع جلال طالبانی /فتنه جدید و خطرناکی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همراهی و منافع مشترک کشور ترکیه با جمهوری اسلامی ایران و دولت بغداد در برخورد قاطع با تجزیه غراق و جلوگیری از فتنه‌های آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله هاشمی شاهرودی جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه جدید دیگری در منطقه اقلیم کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، گفت: کاملاً روشن است که آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند. این اقدام بدون شک خیانت بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.

هاشمی شاهرودی، نقش آمریکا در تحرکات منطقه را جدّی و خطرناک توصیف کرد و گفت: این کشور از یک سو تظاهر به مخالفت با طرح همه‌پرسی در کردستان عراق می‌کند، ولی در واقع حامی این طرح است و می‌خواهند بغداد را مجبور به سازش و قبول تجزیه کنند که البته دولت و مردم عراق هوشیارند و کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه در قبال این فتنه جدید مواضع قاطع و اصولی اتخاذ کرده‌اند.

وی سپس با تسلیت درگذشت رئیس جمهوری فقید عراق، جلال طالبانی، گفت: متأسفانه در مراسم تشییع این شخصیت مبارز به جای استفاده از پرچم عراق یکپارچه، از پرچم اقلیم کردستان عراق استفاده شد که این اقدام موجب اعتراض اعضای پارلمان عراق و ترک مراسم شد و همین امر نشان می‌دهد که آمریکا و اسرائیل در پی نفوذ بیشتر در منطقه و ایجاد فتنه قومی‌گرایی خطرناک در منطقه هستند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر ارتش و حشدالشعبی عراق علیه تکفیری‌ها، ضرورت برخورد و اقدام قاطع دولت بغداد در برابر این دسیسه خطرناک اسرائیل و آمریکا را برای جلوگیری از تجزیه و تفرقه در عراق خواستار شد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قاطع‌تر مواضع اصولی خود در مخالفت با این همه‌پرسی و حمایت از یکپارچگی ارضی عراق را به اطلاع مسئولان کردستان عراق برساند و با گوشزد کردن عواقب این فتنه جدید و خطرناک برای عراق، منطقه و کل جهان اسلام، به آنها به طور جدّی و قاطع هشدار دهند.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین