کد خبر: ۴۸۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

کشف هفتمین محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک

گمرک ایران از کشف هفتمین محموله قاچاق انسان در سال جاری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران، دومین محموله قاچاق انسان طی یک هفته اخیر و هفتمین محموله در سالجاری توسط تیم کنترل محموله ها در گمرک و از داخل بار کامیون کشف می شود .

ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از کامیون های خروجی این بار یک محموله قاچاق انسان خانوادگی کشف کردند . این افراد شامل یک مرد ، یک زن و یک کودک بودند که قصد داشتند با مخفی شدن در داخل بار ورق فلزی و مفتول مسی یک دستگاه کامیون خروجی به صورت غیر قانونی از ایران خارج شوند . هویت این افراد توسط ماموران گمرک شناسایی شده و این خانواده تابعیت کشور تاجیکستان را دارند و قصد داشتند با روش غیر قانونی و قاچاق به کشور ترکیه و از آنجا به یکی از کشورهای اروپایی بروند .

هفته گذشته نیز ماموران گمرک در بازرسی از یک محموله تعداد یک زن و سه مرد را که در داخل بار مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاق از کشور خارج شوند ، کشف کردند .

 گمرکات مهم ایران در حال حاضر مجهز به تجهیزات کنترلی پیشرفته هستند و در کنار این تجهیزات از سگ های آموزش دیده نیز جهت کشف مواد مخدر ، انواع کالا و قاچاق انسان استفاده می شود . ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند .

تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس ری های کامیونی در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سالجاری نیز ادامه دارد . همچنین در سال 95 تعداد 10 قلاده سگ خریداری و آموزش داده شده و در گمرکات کشور مستقر شده اند.

گمرک ایران بر اساس ارزیابی های سازمان جهانی گمرک رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق و رتبه نخست دنیا را در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در اختیار دارد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین