کد خبر: ۴۸۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

رونمایی از مستندی درباره‌ی قاچاق دختران،آماده شدن انیمیشن «چشم‌انداز خالی»، آغاز «کلنل» در تئاتر شهر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز : مستند "پول و پورن" سه شنبه 18 مهر ماه در حوزه هنری با سخنرانی حسن عباسی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، کارگردان این کار مهدی نقویان و  تهیه کننده آن مرکز مستند سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با همکاری سازمان جرایم سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
این مستند پس از ترسیم نمایی کلی از باندهای زیرزمینی اما پر کار فساد و فحشا (اسکورت سرویس‌ها) و بیان نحوه فعالیت آنها، ماجرای یک پرونده امنیتی مرموز و مهم از نفوذ آنها به ایران و قاچاق دختران ایرانی را روایت می‌کند.

«چشم‌انداز خالی» آماده نمایش شد

با به پایان رسیدن مراحل فنی انیمیشن «چشم انداز خالی»، این اثر آماده نمایش شد.

انیمیشن «چشم انداز خالی»  به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی به داستان چشم انتظاری‌های مادر شهیدی می پردازد که امیدوار است که پسرش از جنگ بازگردد...

اولین اکران و رونمایی این انیمیشن روز چهارشنبه نوزده مهر ماه ساعت 17:30 در پردیس سینمایی گلستان با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد. این برنامه توسط انجمن فیلم، عکس و پویانمایی فارس تدارک دیده شده است و حضور در آن برای عموم آزاد خواهد بود.

علی زارع قنات نوی تاکنون بیش ازچهارده فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند و انیمیشن را تهیه و کارگردانی کرده است.

انیمیشن«عروسک چینی بابا» از کارهای این فیلمساز است.

«چشم انداز خالی»طی دو سال و نیم طراحی و ساخته شده است . سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپیو تلفیقی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی  است که برای اولین باربا چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.این فیلم از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است.

روایت آدم‌هایی که شنیده نمی‌شوند

باقر سروش، نویسنده و کارگردان نمایش «اپراتور نسل چهارم» گفت: نمایش اپراتور نسل چهارم محصولی از گروه نمایش تئاتر مستقل تهران است. متن این نمایشنامه را سال 1390 نوشتم منتها در آن زمان حدود 25 صفحه بود که پس از تصمیم اجرای آن، متن را بازنویسی کردم و حدود 60 صفحه شد البته هسته اصلی متن تغییری نکرد.

وی در خصوص پروسه انتخاب بازیگران افزود: بخشی از بازیگران که جزو گروه تئاتر مستقل تهران است، فقط امیرمهدی ژوله و بهاره رهنما از بیرون به جمع ما پیوستند که البته آقای ژوله پیش از این هم با این گروه کار کرده بودند و با گروه آشنایی داشتند. انتخاب خانم رهنما هم بنابر تصمیم و نظر جمع بود. البته در انتخاب بازیگران تاکید داشتیم که کار در دام کمدی نیفتد و بازیگران از توانایی های غیرکمدی و غیرطنز خود هم استفاده کنند. جامعه هدفمان هم تماشاچی قهقهه زن هم نبود.

سروش ادامه داد: نامگذاری هرنمایشی بریک اساس شکل می گیرد. نام این نمایش هم براساس هسته اصلی آن که حول قراردادن یک دکل موبایل است شکل گرفت. به طورکلی اپراتور نسل چهارم قصه افرادی است که با وجود وسایل ارتباطی مثل موبایل با هم همدلی و همزبانی ندارند و هرچقدر این وسایل گسترش پیدا می کند ما بیشتر همدیگر را نمی فهمیم. به عبارتی اپراتور نسل چهارم داستان جامعه ای است که باهم زیاد حرف می زنند ولی همدیگر را نمی شنوند و نمی فهمند.

نمایش «اپراتور نسل چهارم » به کارگردانی باقر سروش و با حضور بازیگرانی چون امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما ، شهروز دل افکار، نسیم اسدپور، یاسمن بهوندی و دانیال شاهسون از دوازدهم مهرماه اجرای خود را آغاز کرده است.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش را باقر سروش و مشاور کارگردانی آن را مصطفا کوشکی برعهده دارد.

«اپراتور نسل چهارم» هرشب ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران روی صحنه میرود.

«آدم خانگی» در جمع 10 انیمیشن برتر جشنواره «اینسبرگ» اتریش قرار گرفت

فیلم انیمیشن «آدم خانگی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مرضیه ابرار پایدار» در جمع 10 فیلم انیمیشن برتر جشنواره محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» اتریش قرار گرفت.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی محیط زیست و طبیعت «اینسبرگ» طی روزهای 18 تا 21 مهرماه 96 در کشور اتریش برگزار خواهد شد و انیمیشن «آدم خانگی» ساخته «مرضیه ابرار پایدار» بعنوان یکی از 10 فیلم انیمیشن برتر جشنواره روی پرده خواهد رفت. این فیلم‌ها تولید کشورهای اتریش، ایران، آلمان، فرانسه، هلند، کرواسی و سوئیس هستند.

پیش از این اعلام شده بود که «آدم خانگی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم انیمیشن سومین دوره جشنواره بین‌المللی NEZ هند و نامزد دریافت جایزه از دهمین جشنواره جهانی فیلم محیط زیستی «کوالالامپور» هم شده است که طی روزهای ۲۳ تا ۲۹ اکتبر 2017 در مالزی برگزار خواهد شد. این فیلم ضمن قرار گرفتن در لیست 15 فیلم کوتاه انیمیشن برتر جشنواره کانتربری Canterbury انگلیس، در جشنواره‌ بین‌المللی کارتون و انیمیشن سئول SICAF و جشنواره فیلم‌های بسیار کوتاه «سئول» کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده است.

انیمیشن «آدم خانگی» داستان یک مرد فروشنده حیوانات است که در مغازه‌اش به خواب رفته و خود را گرفتار در قفس حیوانات و کابوسی ترسناک می‌بیند. او در پی نجات از حیوانات می‌گریزد، ولی هربار به مانعی برخورد می‌کند...

شورای انتخاب بخش های کودک و نوجوان با حضور پنج نویسنده و کارگردان تئاتر ارزیابی آثار رسیده به این دو بخش را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ، از سوی دبیرخانه جشنواره  شورای انتخاب بخش‌های تئاتر کودک و تئاتر نوجوان متشکل از حسن دادشکر , مجتبی مهدی ، هنگامه مفید ، مریم معترف و ناصر آویژه معرفی شدند.

حسن دادشکر بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان ، مجتبی مهدی نویسنده و کارگردان شناخته شده این حوزه در کنار هنگامه مفید نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان ، مریم معترف بازیگر و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکی و ناصر آویژه نویسنده ، بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان ارزیابی آثار رسیده به بخش های کودک و نوجوان را آغاز کردند.

بنا به اعلام دبیرخانه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش کودک 63 اثر و در بخش نوجوان 49 اثر متقاضی حضور در جشنواره بوده اند که پس از ارزیابی شورای انتخاب در هر بخش 8 اثر به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی در آذرماه سال 1396 و در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

آغاز «کلنل» در تئاتر شهر

نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور جمعه شب چهاردهم مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان موسیقی ، تئاتر و مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روشن شدن نمادین چراغ این اثر نمایشی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی قبل از آغاز اجرای نمایش گفت: خیلی خوشحالم که بعد از اجرای نمایش پرمخاطب «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی و حضور استاد علی نصیریان، نمایش ارزشمندی چون «کلنل» با حضور هنرمندان مطرح و جوان تئاتر کشورمان این چنین با حضور پرتعداد تماشاگران اجرای خود را آغاز می کند.

وی افزود: حضور یک گروه جوان از هنرمندان مستعد تئاتر ایران در کنار هنرمندان پیشکسوت و مطرح عرصه نمایش نشان دهنده یک تئاتر پویاست که نسل جوان تئاتر آن را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می برد و من امیدوارم طی روزهایی که میزبان شما تماشاگران فهیم است بتواند مورد توجه دوستداران تئاتر قرار گیرد.

گلاب آدینه، حسین مسافرآستانه، محسن حسینی، افشین هاشمی، سالار عقیلی، بابک زرین، افشین مقدم، داریوش اقباشاوی، حریرشریعت زاده، علیرضا مسعودی، جواد عزتی، مه لقا باقری، رضا مرتضوی، پیام امیر عبدالهیان و پیمان شریعتی از جمله افرادی بودند که در آیین آغازین نمایش «کلنل» حضور داشتند.

نمایش «کلنل» به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی پور هر روز ساعت 19:30 با بازی حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحیدنفر، علی رضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیراسلیمی، رهامقدم، محسن مهری‌دروی، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست، آیسان حداد در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

"هفت و پنج دقیقه" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می شود

فیلم سینمایی «هفت و پنج دقیقه» به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور یکشنبه 16 مهر ماه 1396 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران با حضور عوامل اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

«هفت و پنج دقیقه» چهارمین ساخته عسگرپور است که آن را در فرانسه با حضور عوامل ایرانی و فرانسوی مقابل دوربین برد و در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی به قلم فرهاد توحیدی آمده است : سه زن در شهر کوچکی در فرانسه، هر کدام در مواجهه با جامعه و خانواده خود دست به انتخاب‎هایی می‌زنند که زندگی آن‎ها را تحت الشعاع قرار می‎دهد.

محمد مهدی عسگرپور (کارگردان)، سحر عصرآزاد (منتقد) و جمعی از بازیگران و عوامل فیلم مهمانان چهارصد و چهل و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

فیلم «آذر» در برنامه ویژه «جشنواره فیلم ونکوور تکرار می‌کند» به روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه کنندگی نیکی کریمی، در جشنواره بین‌المللی فیلم ونکوور، در نظرخواهی از مخاطبان، نمره 4.35 از ۵ را از آن خود کرد و به عنوان یکی از فیلم‌های منتخب جشنواره به برنامه ویژه پخش مجدد فیلم‌های برگزیده دعوت شد.

فیلم سینمایی «آذر» در برنامه ویژه «جشنواره فیلم ونکوور تکرار می‌کند» که از ۲۲ تا ۲۷ مهر سال جاری در کشور کانادا برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

گفتنی است پخش بین المللی فیلم «آذر» به عهده بنیاد سینمایی فارابی است.

سیامک انصاری" کروکی " را افتتاح کرد

به گزارش روابط عمومی این نمایش ، " کروکی " به نویسندگی و کارگردانی مجتبی احمدی به تهیه کنندگی حمید خرم طوسی ١٤ مهر ماه در تیاتر مستقل تهران با حضور سیامک انصاری و دیگر هنرمندان افتتاح شد.

سعید چنگیزیان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازد ؛ همچنین الهام کردا ، ژیلا صادقی و سپند امیر سلیمانی در بخش ویدیویی این حضور خواهند داشت.

در خلاصه‌ی این اثر چنین آمده است : " کروکی داستان زندگی مردی است که به علامت سوال‌هایی در زندگی‌اش رسیده و اتفاقات زندگی‌اش را در برخورد با خودش به چالش می‌کشد."

از دیگر عوامل می توان به بهراد جوانبخت ( مدیر هنری ) ، یوحنا حکیمی ( طراح گریم ) ؛  علی سینا رضانیا ( موسیقی ) ، شیوا سرمست( دستیار کارگردان و برنامه ریز ) ؛ مجتبی گیویان( طراح نور ) ، سارا حدادی ( مشاور رسانه ای و تبلیغات - مکث ) ، مصطفی پیرهادی ( گرافیک ، عکس و تیزر) ،  غزاله صداقت ( عکس ) ، مریم تجدد( طراح لباس و منشی صحنه ) و سوره قدمی ( مدیر صحنه ) اشاره کرد .

همچنین جهت رفاه حال دانشجویان همه روزه تعدادی محدود بلیت تخفیف دار در سامانه ی بلیت فروشی موجود است.

دوره MBA  با گرایش صنعت فیلم و سینما برگزار می‌شود

مدرسه ملی سینما و مجتمع فنی تهران دوره MBA با گرایش صنعت فیلم و سینما را با همکاری یکدیگر راه‌اندازی می‌کنند.

این دو نهاد پس از عقد تفاهم‌نامه همکاری که هفته گذشته به امضای علی رحیمی فرد قائم مقام مدیرعامل مجتمع فنی تهران و روح‌الله حسینی مدیر مدرسه ملی سینما رسید، دوره‌های MBA را به منظور تربیت کارشناسان ارشد صنعت فیلم و سینما و گسترش محتوای علمی و مهارت های مدیریتی و حرفه ای این حوزه از ماه آینده طراحی و اجرا خواهند کرد.

دوره های MBA به طور خاص برای کسانی در نظر گرفته شده است که نیازمند دانش مدیریت، سازماندهی و بازاریابی داخلی و بین‌المللی هستند؛ عموم مخاطبان دوره MBA، تحصیلات اصلی خود را در حوزه‌های دیگر گذرانده و برای تکمیل و ارتقای دانش مدیریتی و مهارت‌های حرفه‌ای خود، این رشته را به صورت دانشگاهی یا در قالب دوره آزاد دنبال می‌کنند. دوره‌های MBA به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند تا دانشجویان را با جنبه‌های مختلف مدیریت‌هایی همچون تشکیلات و سازمان‌، کسب و کار،بازرگانی و  بازاریابی، منابع انسانی، عملیات، تبلیغات و برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا سازند.

فارغ التحصیلان در پایان دوره‌ گواهینامه‌های MBA و DBA خود رابا تایید وزارت علوم دریافت می‌کنند.

جهت مشاوره ثبت نام میتوانید با شماره 22084833 تماس حاصل فرمایید یا به آدرس تهران سعادت آباد خیابان شهید عبقری ، بلوار بهزاد شمالی مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین