کد خبر: ۴۸۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

بنیاد مستضعفان: خانواده‌هایی که دارای 2 معلول به بالا هستند تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرند

محمد سعیدی‌کیا در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها و ایجاد بستر امن و مناسب در این مناطق می‌تواند بسیاری از مشکلات مملکت را برطرف کند و در این چارچوب بنیاد مستضعفان با ارائه تسهیلات مناسب تلاش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد سعیدی‌کیا در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی در روستاها و ایجاد بستر امن و مناسب در این مناطق می‌تواند بسیاری از مشکلات مملکت را برطرف کند و در این چارچوب بنیاد مستضعفان با ارائه تسهیلات مناسب تلاش کرده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: هم اکنون برای هر استان ۲۰ میلیارد تومان در سال و برای هر طرح ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که ارائه این نوع تسهیلات سه پیش شرط توجیه اقتصادی، ارائه تسهیلات لازم و پایش انجام طرح دارد.

وی تاکید کرد: گردشگری، کشاورزی، دامداری و حتی صنعتی زمینه‌هایی هستند که اجرای طرح‌های اشتغالزایی در این زمینه‌ها با ارائه تسهیلات حمایت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ارائه تسهیلات از سال گذشته گفت: بنیاد مستضعفان هزار و چهارصد میلیارد وام برای این نوع طرحها در نظر گرفته و از سال گذشته تاکنون ۸۵۰ طرح مصوب شده که به ۵۶۰ طرح تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و ما از تمام فعالان اقتصادی و صاحبان طرح های اشتغالزایی دعوت می‌کنیم با ارائه طرح‌های خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سعیدی‌کیا ادامه داد: ما قصد داریم در پنج سال آینده از ۶ هزار طرح اشتغالزایی حمایت مالی کنیم و برای آن نیز توان مالی مورد نیاز را در نظر گرفتیم.

رئیس بنیاد مستضعفان به طرح‌های مورد حمایت در مناطق شمالی اشاره کرد و گفت: تنها در زمینه تولید ماهی‌های خاویاری جهت جلوگیری از انقراض اینگونه آبزیان صد طرح ارائه شده که ما تاکنون ۱۱ طرح را تصویب کرده‌ایم و تسهیلات لازم به آنها ارائه شده و امیدواریم تا سه سال آینده به این ۱۰۰ طرح تسهیلات لازم را ارائه کنیم.

سعیدی کیا همچنین به طرح‌های مختلف بنیاد مستضعفان در حوزه‌های بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: تمام مادران بارداری که در روستاها با تغذیه نامناسب روبه‌رو هستند تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار گرفته که امسال این افراد به ۷۰ هزار نفر رسیده‌اند. ما با کمک بنیاد علوی و وزارت بهداشت سبد کالا در اختیار این مادران قرار می‌دهیم که آثار مثبتی بر رشد نوزدان داشته است.

وی افزود: صد هزار دانش آموز تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار گرفته‌اند و در حوزه دانشجویی نیز هشت هزار نفر از خدمات بنیاد استفاده می‌کنند.

سعیدی‌کیا گفت: همه خانواده‌هایی که دارای دو معلول به بالا هستند تحت پوشش بنیاد مستضعفان قرار می‌گیرند و تاکنون ۱۱ هزار و ۳۰۰ خانواده در این چارچوب از حمایت‌های بنیاد بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: در مواقع سیل و زلزله سیمان لازم برای بازسای مسکن روستایی به صورت رایگان ازجانب بنیاد تامین می‌شود که محور تمام آنها مردم هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین تاکید کرد: باید برای اجرای طرح‌های روستایی زمان بندی درست‌، برنامه لازم داشته باشیم و کار را نیمه کار رها نکنیم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تشکیل صندوقی در روستای قلعه گنج با پول مردم (از پنج تا ۲۰ هزار تومان) گفت: بنیاد علوی نیز به همین میزان وجه در صندوق قرار داده که برای اشتغال به مردم وام داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در قلعه گنج کار برای مردم و توسط مردم انجام می‌شود، افزود: حدود ۲میلیارد تومان از سوی مردم و ۱/۶ میلیارد تومان از سوی بنیاد علوی در صندوق جمع آوری و به ۴ هزارو ۳۰۰ نفر از مردم این محل، وام داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین