کد خبر: ۴۸۰۷۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

بهترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی برای سفر

با افزایش قیمت ارزهای بین المللی، درخواست برای سفر به شهرهای داخلی و همچنین کشورهای همسایه زیاد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در این مطلب قصد داریم بهترین مقاصد گردشگری و تورهای مسافرتی داخلی و خارجی را به شما معرفی کنیم.

مشهد

سفر به شهر مقدس مشهد از قدیم الایام طرفداران بسیار زیادی داشته که روز به روز میزان سفر به این شهر گردشگری با تهیه انواع تور ارزان مشهد در حال افزایش است. مشهد علاوه بر جنبه زیارتی آن، مکان های گردشگری و تفریحی بسیاری نیز دارد.


بهترین مقاصد گردشگری داخلی و خارجی برای سفر

مشهد را می توان دومین شهر مذهبی در جهان دانست که بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان را در خود جای داده است. اکنون این شهر میعادگاه ارادتمندان اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و میلیون ها زائر و مسافرعاشقی است که از سراسر ایران و مناطق دیگر وارد این شهر می شوند و این گونه است که مشهد الرضا مهد ادب، فرهنگ، فضیلت و تجلیلگاه عاشقانه ترین ارادات ها به خاندان علوی است. با این وصف شهرداری مشهد که از آغاز تاسیس، ساماندهی و بهبود شرایط زیست در این شهر را برای مجاوران و زائرین بر عهده داشته در کنار انجام وظایف شهری ، اقبال خویش را به مشارکت در امور گردشگری اثبات نموده و بر تقویت و ساماندهی این جریان اصرار ورزیده است. مسافران زیادی به روش های مختلف به مشهد می روند. عده ای با خودروی شخصی و گروهی با تور مشهد به آن جا می روند.

کیش

جزیره کیش را می توان یکی از دو مقصد اصلی گردشگری در ایران دانست که مسافران با تهیه تور ارزان کیش به آن سفر می کنند. کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و واقع در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی ایران می باشد. این جزیره سالانه بیش از یک میلیون نفر گردشگر را در خود جای می دهد.

کیش یک جزیره ی تقریبا نود کیلومتر مربعی است که بیست کیلومتر از ساحل کشورمان فاصله دارد. کیش یک منطقه آزاد تجاری است و توریست های خارجی که با تور کیش به این جزیره سفر می کنند، برای اقامت ۱۴ روزه در این جزایر نیازی به گرفتن ویزا ندارند. این به آن معنی است که گردشگران خارجی می توانند در کیش گشت و گذار کنند و از مهمان نوازی ایرانی لذت ببرند. فصل تابستان در این جزیره بسیار گرم، شرجی و غیر قابل تحمل می باشد و بهترین زمان برای رفتن به کیش بین اواخر آبان و تا اوایل فروردین می باشد.

استانبول

شهر استانبول را می توان مقصد اصلی گردشگران ایرانی دانست. استانبول مکان های دیدنی بسیاری را در خود جای داده است. در فصل های مختلف سال تور استانبول هم قیمت های متفاوتی پیدا می کند. استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین