کد خبر: ۴۸۰۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۸

اتهام اردوغان علیه غرب

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی غرب را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی خطاب به فعالان حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور در امروز (یکشنبه) گفت، «سایه غرب» را می‌توان در پشت همه گروه‌های تروریستی از جمله داعش و القاعده احساس کرد.

وی تاکید کرد: شما می‌توانید سایه غرب را در پشت همه گروه‌های تروریستی از جمله داعش، القاعده و پ.ک.ک احساس کنید. همه آنها پناهگاهی در غرب پیدا می‌کنند به عنوان مثال سازمان تروریستی «فتو» کجا قرار دارد؟ این سازمان هم در غرب است. آنها حمایت‌های مالی جدی (از غرب) دریافت می‌کنند.

اتهام اردوغان علیه غرب

اردوغان در مورد عملیات نظامی تحت حمایت ارتش ترکیه که از جانب شورشیان "ارتش آزاد سوریه" علیه جبهه النصره سابق در ادلب اجرا می شود، گفت: وضعیت در مرز ما با سوریه یک تهدید علیه آنکارا محسوب می‌شود و اگر ما اقداماتمان را اتخاذ نکنیم شاهد خواهیم بود که بمب‌ها روی شهرهای خودمان فرود می‌آیند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،اشاره اردوغان به توافقی است که کشورش با ایران و روسیه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه حاصل کرد.

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: تلاش‌های ما در ادلب در همکاری با "ارتش آزاد سوریه" در حال حاضر بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

او گفت که اقدامات آنکارا مطابق با تصمیمات گرفته شده در آخرین دور مذاکرات حل و فصل جنگ سوریه در آستانه هستند.

اردوغان همچنین اظهار داشت که عملیات در ادلب در ادامه عملیات‌های سابق ترکیه در سوریه است که تحت عنوان عملیات "سپر فرات" در همکاری با شورشیان ارتش آزاد سوریه و به هدف پاکسازی شهر جرابلس در نزدیکی مرز اجرا شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین