کد خبر: ۴۸۰۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۱

گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر

فرزاد فرزين يک حرفه اي تمام عيار است. او بيش از 10 سال است که در سطح اول موسيقي پاپ حضور دارد و همواره براي ادامه کارش برنامه داشته و هر بار که شرايط طوري شد که انگار دارد کم کم از سطح اول فاصله مي گيرد، فعاليتي کرده که دوباره او را برگردانده به همانجا که بود. اين بار آن فعاليت يا به قولي بمب فرزاد، بازي اش در سريال عاشقانه بود. او البته پيش از اين و از سال ها قبل در سه فيلم ديگر هم بازي کرده بود اما اين بار هم چند پله در بازيگري پرش داشت و هم جسارت به خرج داده و نقشي را بازي کرد که در صورت خطا مي توانست تاثير کاملا برعکسي داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرزين در اين سريال چيزي از بازيگران حرفه اي همبازي اش کم نداشت و اتفاقا در دو نقش هم بازي کرد: هم در نقش تورج چلبياني و هم در نقش فرزاد فرزين. دو نقشي که هيچ کدام خودش نبودند و حتي در نقش فرزاد فرزين هم بايد بازي مي کرد تا مردم يک فرزاد فرزين عصا قورت داده جدي را ببينند که با تورج خلافکار شيرين فاصله دارد.

فرزاد فرزين وجه بازيگري اش را در کنسرت هايش هم نشان مي دهد و از همان ابتدا پرفورمنس بخش اصلي و مهم کنسرت هايش بود. با سورپرايزهايي که روز به روز جذاب تر شدند تا جايي که در سال 1395 پرتاب شد به سال 1410. وقتي در اين مورد مي پرسيم تعارف نمي کند و مي گويد در اين مورد رقيبي ندارد که واقعا هم ندارد. 

با او در همه اين موارد حرف زديم و موارد ديگر از جمله نظرش درباره بازيگر – خواننده ها و خواننده – بازيگرهاي ديگر و همچنين ستاره هاي جديد موسيقي پاپ. با او درباره خانواده و علاقه شديد تين ايجرها به او هم حرف زديم. خلاصه اين که اين گفتگو خواندني از آب در آمده است.

گفتگوي ما درباره خواننده – بازيگرهاست که شما هم يکي از آنها هستي، طوري هم بازيگري برايت جدي است که آدم فکر مي کند از اول انگار قرار بود بازيگر شوي. وقتي نوجوان بودي قهرمان زندگي ات چه کسي بود؟ آيا آن موقع بيشتر به بازيگران علاقه داشتي يا خواننده ها
؟
- قهرمان که نداشتم اما الگوهايي که داشتم بين شان هم بازيگر بود و هم خواننده.
بيشتر کدام شان بود؟ به نظر مي رسد بازيگري برايت هميشه خيلي جدي بود.
- بله. زياد فيلم نگاه مي کردم. بازيگري را خيلي دوست داشتم و آن موقع و در نوجواني بازيگراني که فيلم هاي اکشن بازي مي کردند را خيلي دوست داشتم، مثل سيلوستر استالونه و ديگران. بعد از يک مدتي و وقتي سنم کمي بالا رفت، کارهاي ال پاچينو را خيلي دوست داشتم و نگاه مي کردم و بازي او خيلي مرا تحت تاثير قرار مي داد. موسيقي هم که طبيعتا بود و جالب است که به صورت موازي جفت شان را دوست داشتم.

آيا مي شود گفت در آن سال ها که وارد دنياي هنر شده بودي، اگر کار بازيگري به شما پيشنهاد مي شد و به صورت جدي وارد دنياي بازيگري مي شدي، ممکن بود بازيگر شوي و به سراغ خوانندگي نيايي؟

- نه. من در هر صورت جفت اين کارها را انجام مي دادم چون همزمان با اين که براي جشنواره رشد فيلم ساختم، همان موقع توي خانه آهنگسازي هم مي کردم. هميشه جفت شان را دوست داشتم. البته در بخش بازيگري براي من فرصت زياد پيش نيامد که رشد کنم اما موسيقي به کار و تلاش خودم بستگي داشت و بيشتر پيگيري کردم.

بازيگر مورد علاقه خارجي ات در آن زمان را گفتي، بازيگران ايراني مورد علاقه ات چه کساني بودند؟
- خيلي ها بودند و شايد الان يادم نيايد که يکي يکي بگويم. در کار جدي خسرو شکيبايي را خيلي دوست داشتم و بعدا پرويز پرستويي و در بازيگران طنز هم کلا اکيپ مهران مديري را دوست داشتم.
از خوانندگان و موزيسين ها چه کساني الگويت بودند؟

- يکسري از خوانندگان قديم بودند که خيلي نمي شود در موردشان صحبت کرد و از خوانندگان جديد هم خيلي الگوبرداري نمي کردم.

ما مستر پرفورمنس در کنسرت هستيم
اولين کنسرت تهرانت چه سالي بود و سوپرايزش چه بود؟

- قبل از اولين اجرايم در سينماي ايران هم روي صحنه رفته بودم ولي اولين اجراي تکي ام در سال 1388 بود. در آن کنسرت يک ميکروفون از بالاي استيج مي آمد و بعد تور نوريش باز مي شد و آرام آرام مي آمد پايين و بعد خواننده مي آمد ميکروفون را مي گرفت و با آن بازي مي کرد و بعد پرت مي کرد چون از بالا هم آمده بود بر مي گشت و بعد اجرا شروع مي شد. اولين پرفورمنس ما خيلي ساده بود. البته اندينگ هم داشتيم و در اندينگ هم کار هموطن را اجرا کرديم که چند تن از بچه هاي نوجوان مي آمدند و پرچم ايران در دست شان بود و با ما مي خواندند.

و بعد مدام سخت ترش کردي. با اين وضعيت توقع مخاطبانت بالا نرفت؟
- قطعا کارهايي که سال هاي بعد کرديم هي بزرگ تر و بزرگ تر شد.
تا جايي که کنسرت 1410 را برگزار کردي، با موهاي گريم شده براي آن سال يعني آينده...
- کنسرت 1410 که ما سال قبل اجرا کرديم قطعا پرفورمنس اش فراتر از کنسرت هاي ايراني و در حد کنسرت هاي بين المللي بود، هم دکورش و هم پرفورمنس اجرايش و هم بازيگراني که در آن کار مي کردند. تيمي که داشتند کار را مديريت و اجرا مي کردند، از کارگردان تا گريمورها و بازيگران و بدلکاران و دکوراتورها و مسئولان لباس و کلا کساني که پشت صحنه کار مي کردند، نشان مي دهد که اين کنسرت در سطح کشور نبود و شما مطمئن باشيد که هيچ ايراني در خارج از کشور هم چنين کنسرتي برگزار نکرده است. اگر کسي نمونه اش را بياورد من حرفم را پس مي گيرم.

سفيد کردن موها که خيلي جالب بود. بعد از کنسرت مجبور شدي که موها را بزني يا دوباره با رنگ ديگر رنگش کردي؟

- مسئله اينجا بود که اين موها اصلا موي ما نبود. ما براي اين کار از يک ماه قبلش تست گريم داشتيم. براي همه ما مو ساخته شد. همه اينها فراگ يا به قولي پوستيش بود و روي سر ما قالب گيري شده بود. براي همه ما قالب سر و صورت را گرفتند و براي ما طراحي شده بود.
المان هاي يک آرتيست

يکي از کارهايي که انجام دادي و در موفقيت ات هم تاثيرگذار بود اين بود که وقتي وارد کار خوانندگي شدي بازيگري را هم به نوعي وارد کارت کردي. جداي از استايلت در خوانندگي و آهنگسازي، يکي از ويژگي هاي عمده ات پرفورمنس هاي اجراهايت بود و جزو اولين کساني بودي که پرفورمنس را هم وارد اجرا کرده بودي

. اين از علاقه ات به بازيگري نشأت مي گرفت يا داشتي براي خودت استايل درست مي کردي؟
- من فکر مي کنم همه اينها که صحبتش را کردي بايد در وجودت باشد و اينها گمان هاي يک آرتيست است. آرتيست مي تواند در جنبه هاي مختلفي استعداد داشته باشد و اين چيزي نيست که برايش برنامه ريزي کرده باشم. از اول و از زمان بچگي ام فکرش را داشتم و طبيعتا الگوهايم هم در کارم تاثيرگذار بودند.
و از اولين کنسرت هايت هم اين کار را شروع کردي که يکسري کار ويژه و سورپرايز هم داشته باشي.
- دقيقا از اولين کنسرت جدي ام در تهران با پرفورمنس شروع کردم و بعد، با توجه به تجربه کاري مان و با توجه به اين که اين کارها را در شرايط سختي انجام داديم، کم کم بزرگ تر، تکميل تر و حرفه اي تر شد.

آرتيست بايد همه جا بدرخشد
آيا اين کارها به خاطر علاقه و عطشي که به بازيگري داري نيست؟

- در بازيگري که دارم کارم را انجام مي دهم. گفتم اينها المان هاي يک آرتيست است. آرتيست با يک خواننده معمولي فرق مي کند. آرتيست با يک بازيگر معمولي فرق مي کند. آرتيست بايد در هر بخشي که توانايي دارد بدرخشد و بتواند استعدادش را نشان بدهد و براي اين کار بايد تمرين و تفکر داشته باشد، با بقيه متفاوت باشد و براي رسيدن به اينها تلاش و سختي ها را تحمل کند.
کنسرتي که ما مي گذاريم، غير از مسائلي که قبلش اتفاق مي افتد و تمرين هايي که داريم براي پروديوس کردنش از يک ماه قبل زمان مي گذاريم و تفکر و هزينه مي کنيم. زمان اجراي لايو هم تمام اين گروه با استرس صد چندان يک خواننده که همينجوري ساده مي رود روي صحنه مي ايستد و مي خواند، کار مي کنند. 

لايو هست و هر لحظه ممکن است اتفاقي بيفتد و زمان کمي براي آماده سازي اش هست و ممکن است وسط اجرا قصه تغيير کند. اينها يک گروه بزرگ مي خواهد و تا زماني که کسي انجامش ندهد نمي داند قصه چيست. اگر دقت کنيد مي بينيد که چقدر فشار هست روي من و گروهي که با من کار مي کنند و طبيعي 8هم هست که شخصي که ليدر است، غير از اجراي زنده اي که دارد، فشار مضاعفي روي دوشش احساس مي کند.

اين کارها که مي کنيد باعث رقابت ها و حسادت ها نمي شود؟

- کسي نتوانسته با ما رقابت کند. مگر توانسته؟ وارد شدن به اين جريان احتياج به آماده شدن دارد. اين کار تجربه تقريبا 10 ساله ما را پشت سرش دارد. ما اين کار را در ايران به تنهايي داريم انجام مي دهيم و طبيعتا در آن مستر محسوب مي شويم و با فاصله نسبت به بقيه هستيم. اگر کسي بخواهد با ما رقابت کند بايد مدت ها زمان بگذارد تا به آن تجربه ما برسد و اين کار راحتي نيست.
و همين تمرين و تجربه باعث شد که در آن فستيوال در روسيه برنده شويد و آنجا در لوحي که به شما دادند «اجراي تحسين برانگيز به همراه يک لايو پرفورمنس قدرتمند» نوشته شده بود...
- ما اجراي بهترين قطعه فستيوال را برديم و اجراي تحسين برانگيز و لايو پرفورمنس قدرتمند را به عنوان تعريف و تمجيد از ما گفتند. بهترين اجراي گروهي را تيم ايتاليايي برد نه ما. ما بهترين اجراي زنده براي بهترين قطعه فستيوال را برديم. اين يکي از شش جايزه اصلي بود و ما به خاطر اين که تجربه مان در فستيوال هاي بين المللي تقريبا صفر بود نتوانستيم صد خودمان را اجرا کنيم و قطعا ناراضي بوديم از اين که نتوانستيم جايزه گروهي را ببريم ولي همين که توانستيم در يک فستيوال بين المللي موسيقي پاپ، يکي از شش جايزه اصلي را ببريم، براي ما حائز اهميت بود. 
هر چند که در داخل کشور به آن بها داده نشد. البته اينجا کلا به موسيقي بها داده نمي شود چه برسد به موسيقي پاپ. ما کاري که مي خواستيم را انجام داديم. من به همراه گروهم. البته گروه موسيقي ما طبيعتا رشد پيدا کرده، سيستم پرفورمنس شان، تفکرات شان، نوازنده هاي ما همه آرتيست هستند و بايد روي استيج کار انجام بدهند و بايد اکت داشته باشند. براي هر آهنگ هر سوليستي برنامه ريزي دارد که چه حرکاتي انجام بدهد و ما روي همه اينها تمرين مي کنيم. در نتيجه کل گروه ما هستند که با همديگر رشد مي کنند.
گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر
براي پول کار نمي کنم
بازيگردان داري يا همه اين کارها را خودت مديريت مي کني؟
- من و کامران ملک مطيعي که دايرکتور کار است معمولا کارها را خودمان مديريت مي کنيم و البته در برنامه هاي مختلف تيم هاي ديگري هم اضافه مي شوند. يک وقت هايي هم هست که بخش مهم کار را به تنهايي به دوش مي کشم مثل کنسرت ماسک که از يک ماه قبل ساخت قالب صورت من شروع شد چون ما بايد يک شخصيت واقعي را روي استيج مي آورديم نه کسي که يک ماسک معمولي دارد. 
بايد يک گريمور حرفه اي مي آورديم و چيزي را به تصوير مي کشيديم که بيننده متوجه نشود روي صورت يک نفر ماسک هست يا براي کنسرت بدل يک شخص را آورديم که داشت جاي من اجرا مي کرد و من خودم از وسط مردم پا شدم و رفتم روي سن. براي اين کار هادي اصغري را آورديم که بازيگردان بود و بايد بازيگرداني مي کرد. کار لايو است و هر لحظه ممکن بود لو برويم. 
اين کارها واقعا در داخل کشور منحصر به فرد است و بعضي هايش هم شايد در خارج از کشور انجام نشده. براي همين هم ما خودمان را مستر اين کار مي دانيم و هستيم. برايش زحمت کشيديم و بيشتر هم زحمت مي کشيم و هر دفعه هم اين هزينه و زحمت روي دوش ما هست اما چون دوست داريم فرم خاص خودمان باشيم، با همه سختي ها و هزينه اي که دارد، لذتش را هم مي بريم.
اين که اين همه وقت و هزينه را صرف مي کني و درآمدت پايين مي آيد ناراحت نمي شوي؟
- ما هنرمنديم و در کارمان بخش مالي در اولويت هاي بعدي قرار دارد. ما داريم براي مردم کار مي کنيم و دوست داريم کاري که دوست داريم و فکر مي کنيم درست است را انجام بدهيم تا جلوي آنها سربلند باشيم. پول به هر حال مي آيد و ما هم در حد بضاعت خودمان و به اندازه نيازمان داريم و وضع مان بد نيست.
در عاشقانه نه فرزاد من بود نه تورج!
شما در اولين فيلمي که بازي کردي، يعني پسران آجري نقش خواننده را بازي مي کردي و در آخرين کار يعني عاشقانه هم اين نقش را داشتي. البته اينجا دو نقش داري که يکي از آنها خود فرزاد فرزين است. آيا هميشه قرار است که نقش خواننده را بازي کني؟
- نه. اينجوري نيست. من در فيلم سگ هاي پوشالي نقش خواننده را نداشتم. در ضمن من علاقه اي نداشتم که نقش خواننده يا حتي فرزاد فرزين را بازي کنم اما نقشي که در عاشقانه به من پيشنهاد شد نقش پر کاري بود. يادتان باشد که وقتي شما در يک فيلم در دو نقش بازي مي کنيد، اين کار حتي براي يک بازيگر حرفه اي هم سخت است. 
يکي از سخت ترين نقش هاي عاشقانه را من بازي کردم و بايد اين تضاد هم در مي آمد. بنابراين براي اين که دو شخصيتي که من بازي مي کردم از هم فاصله بگيرند مجبور شديم در شخصيت فرزاد فرزين کمي اگزه جره کنيم. براي همين در اين سريال شخصيت اصلي فرزاد فرزين را نمي بينيم و يک ذره عصا قورت داده تر و خشک تر شده تا فاصله اي بيفتد بين تورج چلبياني و فرزاد فرزين. 
من خودم در زندگي شخصي اينقدر سختگير و خشک نيستم اما با نظر کارگردان روي اين نقش کار کرديم و به اين صورت در آمده که مي بينيد. همه معتقد بودند که هر خواننده اي نمي تواند اين نقش را بازي کند و شايد حتي جرأت نمي کرد که در اين قالب قرار بگيرد چون فکر مي کرد ممکن است وجهه اش مخدوش شود. 
وقتي شما به عنوان يک بازيگر وارد يک مجموعه مي شوي بايد فقط به بازي و کاراکترت فکر کني نه به شخصيت و جايگاه يک شغل ديگرت وگرنه نبايد بپذيري که بازي کني. من وقتي اين نقش را قبول کردم بايد به عنوان يک بازيگر در قالب نقش حضور پيدا مي کردم و خدا را شکر که هم مردم خوش شان آمد و هم همکاران خوب من در سينما.
به هر آنچه مي بينيم خود فرزاد فرزين نيست. بازخورد اين بازي در بين علاقه مندان خيلي پيگيرت چطور بود؟
- به هر حال در نهايت امر اين يک سريال داستاني است و آنها هم اين را مي دانستند و به نظر من بازتاب خيلي خوبي هم براي من داشت.
از همه بيشتر بازيگري کرده ام
آيا اين به خاطر بازي ات بوده يا اين که اين سريال مجموعا خوب ديده شده؟
- اگر من و ديگر بازيگران بازي مان خوب نبود که سريال خوب در نمي آمد. اگر بازي من خوب نبود مي گفتند سريال خوب بود اما تو خرابش کردي (خنده). به ياد ندارم که چه قبل از انقلاب و به خصوص بعد از انقلاب خواننده اي نقشي را بازي کند و هجمه زياد نقد منفي روي او نباشد. 
اين اولين باري است در تاريخ سينماي بعد از انقلاب (بازي هاي قبلي من را هم شامل مي شود) که يک خواننده يک نقش را بازي مي کند و هم مردم خوش شان مي آيد و هم کساني که حرفه اي اين کار هستند. اين براي من بسيار حائز اهميت است. من خودم از همه خواننده هاي داخلي بيشتر فيلم بازي کردم و اين موضوع که مي گويم شامل خود من هم مي شود.
چهار فيلم بازي کردي؟
- بله. البته رضا يزداني هم زياد بازي کرده و من به جز رضا از همه بيشتر هم بازي کردم. شادمهر دو فيلم بازي کرد. حميد عسگري دوتا فيلم بازي کرد. بنيامين هم يک فيلم زحمت کشيده، مازيار هم بازي کرده و خلاصه اين که تک و توک اين اتفاق افتاده و مهم اين است که به شما جدي نگاه کنند. البته من بايد خيلي تشکر کنم از منوچهر هادي که خيلي در اين کار تاثيرگذار بود و خيلي با هم صحبت کرديم تا با راهنمايي هاي ايشان اين دو کاراکتر را ساختيم. 
دو کاراکتري که هيچ کدام شان من نيستم. جفت شان هم بايد اول فرزاد فرزين معرفي مي شدند. يعني بايد اين تعليق براي مردم ايجاد مي شد و در چند قسمت اول مردم خيلي به من فشار آوردند که آقا اين چه نقشي است که بازي کردي و چرا خودت را اينجوري سياه نشان دادي. به هر حال براي کساني که به من لطف دارند سخت بود و ما هم دنبال اين بوديم و اين نشان مي داد که اين کار روي آنها تاثير گذاشته است. به نظر من اين اتفاق، اتفاق خيلي خوبي بود.
در اين سريال موضوع شباهت تورج چلبياني به شما مطرح بود. آيا به صورت واقعي هم کسي را ديدي که اينقدر بهت شبيه باشد؟
- بله. و يکي،دو نمونه خيلي عجيب هم به من شبيه هستند. عکس هايشان را براي من فرستادند.
گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر
به زودي کارهاي بين المللي
با توجه به کارهايي که انجام دادي و تجربياتي که به دست آوردي و با توجه به اين که انگليسي هم خواندي و مي خواني، چرا بيشتر براي بين المللي کار کردن و بين المللي شدن انرژي نمي گذاري؟
- هنوز فرصت نکردم که به صورت کامل براي اين مسئله برنامه ريزي کنم ولي کارهايي هم کرده ام و همکاري هايي با کمپاني هاي خارجي داشته ام که به زودي اخبارش به گوش تان خواهد رسيد.
در اخبار آمده بود که قرار است در پروژه اي به نام آسمانخراش با آقاي چيکو بنت همکاري داشته باشي. آيا اين پروژه هنوز فعال است؟
- بله. ضبط ها انجام شده و کمپاني که مسئول انتشار است منتظر شرايط مناسب است که آن را منتشر کند. همچنين بايد مجوزهاي داخلي هم گرفته شود که به زودي انشاءالله اين اتفاق خواهد افتاد.
ورزش را حرفه اي دنبال مي کنم
شما همواره استايلت را حفظ کرده اي و هميشه هم ورزشکار بودي. آيا هنوز هم اين روش را حفظ کرده اي و به صورت پيوسته ورزش مي کني؟
- الان يکي دو ماه است که درگيرم و نرسيدم ورزش کنم ولي به طور کلي ورزش در برنامه کاري من هست چون به هر حال يک آرتيست بايد همواره فرم بدني اش را حفظ کند. البته همان طوري که گفتم بعضي وقت ها مشغله ها باعث مي شود که برنامه ورزشي ما به هم بريزد اما در اين 11-10 سال گذشته من شايد کلا شش، هفت ماه غيبت ورزشي داشتم.
آيا ورزش حرفه اي را هم پيگيري مي کني؟
- به جز تايم هايي که مجبور مي شوم به خودم استراحت بدهم. من 11 سال است که به صورت حرفه اي ورزش مي کنم. ورزش اصلي من فيتنس است و در کنار آن ورزش هاي ديگري مثل باشينگ را هم انجام مي دهم.
دوستان ورزشکار هم داري؟
- در جام جهاني هنرمندان در تيم فوتبالش بازي کردم و بعد مصدوم شدم و کمرم گرفت و ديگر نتوانستم فوتبال بازي کنم. دوستان ورزشکار زيادي هم دارم.
نزديک ترين دوست ورزشکارتان چه کسي است؟
- اصولا همه دوستان ورزشکارم را دوست دارم. دوستان خوبي در باشگاه پرسپوليس دارم مثل محسن مسلمان و رامين رضاييان و پيشکسوتان بسيار خوبي مثل علي کريمي که همواره به من لطف داشتند. دوستانم زياد هستند و بخواهم نام ببرم زياد مي شود.
من يک حرفه اي هستم!
آيا قراردادي که با شما بستند فرق مي کرد با بازيگران حرفه اي که در آن کار هستند؟
- نمي دانم بقيه چه قراردادي بستند که بخواهم نظر بدهم ولي من هم فرزاد فرزين هستم، آرتيست درجه يک موسيقي، در نتيجه مبلغ قرارداد من هم رقم پاييني نيست.
اين مسئله را پيگيري نکردي که ببيني مبلغ قرارداد بقيه چقدر بود؟
- من مبلغ قرارداد خودم را تعيين مي کنم و به بقيه کاري ندارم.
مي خواستم ببينم مبلغ قرارداد شما به نسبت بقيه بالا بوده يا پايين؟
- طبيعتا مي داني که درآمد موزيسين ها بد نيست يعني يک موزيسين درجه يک سه شب کنسرت در تهران بگذارد درآمدش شايد به اندازه کل درآمد دوستان باشد براي سريال، در نتيجه طبيعتا دستمزد خواننده ها پايين نخواهد بود.
اما به هر حال شما به صورت دلي در فيلم شرکت مي کني و مثل بازيگران ديگر نيست که کار حرفه اي اصلي تان بازيگري باشد.
- اصلا به اين شکل نبود. مگر من بيکار هستم که بخواهم همينجوري در کاري بازي کنم. من حرفه اي هستم و در هر کار حرفه اي که حضور پيدا مي کنم کاملا حرفه اي برخورد مي کنم.
به هر حال بازيگري هم که خوانندگي مي کند ممکن است به آن کار به شکل شغل دوم نگاه کند.
- من اين حالت را ندارم. من به عنوان بازيگر در اين سريال حضور دارم و اتفاقا قرارداد من بخش ديگري هم دارد که من موسيقي سريال را خواندم. طبيعتا براي هر کدام از اينها جداگانه دستمزد گرفتم و اين ها از نظر من فرقي با هم ندارند. اين سوالي که داري مي کني از پايه اشتباه است.
من دارم راجع به شغل يا بيزينس اول و اصلي و شغل دوم صحبت مي کنم.
- در هر حال راجع به شغل صحبت مي کني و اين اول و دوم ندارد.
گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر
درباره بازيگر – خواننده ها
از بين بازيگراني که خوانندگي مي کنند کدام شان خوانندگان خوبي هستند؟
- اگر اسم ببري بهت مي گويم.
خيلي ها هستند، مثلا مهران مديري؟
- بدم نمي آيد. صدايش خوب است. خيلي از کارهايش را شنيده ام. من چون آقاي مديري را دوست دارم وقتي آلبوم داد آلبومش را گرفتم گوش کردم و بعد هم پيگيري کردم. البته جديدي ها را دوست ندارم چون سليقه من نيست ولي برايش احترام قائل هستم. نمي گويم عالي است اما خوب است.
کامران تفتي؟
- شنيدم موزيک هايش را. کامران از دوستان قديمي من هم هست اما فرصت نکردم کارش را گوش کنم. بايد گوش بدهم بعد نظر بدهم.
بهرام رادان؟
- به نظرم خوب نيست. من دوست ندارم اما نمي توانم براي بقيه نظر قطعي بدهم. اميدوارم موفق باشد.
محمدرضا هدايتي؟
- به نظرم صدايش خيلي قشنگ است.
فکر مي کنم از بين همه بازيگراني که خوانندگي مي کنند هدايتي از همه خواننده تر است و همه صدايش را بيشتر دوست دارند.
- صدايش خيلي قشنگ است و چرا کسي که صدايش قشنگ است نخواند؟ حالا بازيگر است، مهندس است، دکتر است، هر چه هست باشد. مي خواهد بخواند، به کسي چه مربوط است؟! ايشان در يک بخشي استعداد دارد و دوست دارد اين استعداد و توانايي را نشان بدهد و بايد هم اين کار را بکند. اينکه شما در آنجا اين کار را مي کني و نبايد اينجا اين کار را بکني را کدام آدم بي عقلي تعيين کرده است؟
هر کس که اين را بگويد اصلا فکر نکرده روي آن و گارد الکي دارد. خيلي از مردم راجع به هر چيزي نظر مي دهند. الان در فضاي مجازي همه کس راجع به همه چيز نظر مي دهند ولي وقتي متخصص آن قضيه صحبت بکند قضيه فرق مي کند. اگر يک متخصص اين حوزه هم در اين مورد نظر بدهد معلوم است دارد گارد الکي مي گيرد.
شما در هر بخشي که استعداد داريد پيگيري کنيد. اين استعداد را جدي بگيريد. تعليم ببينيد و برويد در آن بخش موفق شويد. به کسي چه مربوط است که شما چه کارهاي ديگري هم انجام مي دهيد؟ مهم اين است که شما هنرمنديد و مي خواهيد اين هنرتان را عرضه کنيد.
آن آهنگ هيت محمدرضا هدايتي را يادت هست؟
- من با محمدرضا هدايتي دوستم و البته معمولا آهنگ هاي ديگران را نمي توانم حفظ شوم اما شما يک کلمه اش را بگو من بقيه يادم مي آيد.. دلگيرم از تو... من دارم مي ميرم... (ملودي اش را زمزمه مي کند.)
اميرحسين مدرس؟
- من براي اميرحسين مدرس کار هم ساخته ام که تيتراژ «ماه هلال» يا «هلال ماه» شد که مال آتش نشاني بود. اميرحسين خواننده خوبي است منتها جنس صدايش را يکي ممکن است دوست داشته باشد و يکي هم دوست نداشته باشد. اين ديگر سليقه است.
تم صداي اميرحسين بيشتر موسيقي اصيل ايراني است. آيا راحتي که با آن تم کار کني؟
- اگر راحت نبودم که برايش آهنگ نمي ساختم. (خنده)
محمدرضا گلزار.
- من کنسرت محمدرضا گلزار هم رفتم و يک يدوتا از آهنگ هايش را هم گوش داده ام. اميدوارم در کارش موفق باشد. به هر حال او هم خيلي جدي دارد کار موسيقي اش را دنبال مي کند و مخاطب خاص خودش را هم دارد و اين که چقدر موفق باشد منوط به پشتکار و جديتي است که در اين زمينه به خرج مي دهد. موسيقي مثل سينما نيست و بسيار کار سخت تري است. 
در موسيقي فقط خودتي که پروديوسري اما در سينما شما در کنار يک اکيپ بزرگ قرار مي گيري و به تنهايي براي کل آن مجموعه تصميم گيرنده نيستي. من اگر يک فيلم خوب بازي کنم فقط من نيستم که باعث موفقيت خودم و آن فيلم هستم. وقتي يک فيلم بد هم بازي مي کنم فقط من نيستم که باعث خراب شدن بازي و آن فيلم خواهم شد.
يک اکيپ بزرگ دارند کار مي کنند و همه شان مقصر يا موفقند ولي موسيقي شمايي که تعيين کننده اي. ليدر شمايي و شمايي که بايد تصميم بگيري چه موسيقي بخواني و چه شعري را انتخاب بکني، کي کنسرت بگذاري، چه تبليغي انجام بدهي، کي چه موسيقي را منتشر کني و ... همه اش شمايي. بنابراين باري که روي دوشت توست اصلا قابل قياس با يک بازيگر نيست.
گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر
از بازيگر – خواننده هاي خارجي چطور؟ کدام را دوست داري؟
- آنجا قضيه کاملا فرق مي کند و اصلا چنين حرفي مطرح نيست. آنجا اگر استعداد خوبي داشته باشيد پرورش پيدا مي کنيد. نه اين که مثلا فرزاد فرزين چون خواننده خوبي است، نه تجربه اي دارد و نه تعليم ديده بيايد بازي کند. در اين صورت خود آن فيلم هم لطمه مي بيند. آنها روي آرتيست هاي شان برنامه ريزي مي کنند و آنها را هدر نمي دهند. اول درست و آماده اش مي کنند و بعد به مردم عرضه مي کنند. مثل جاستين تيمبرليک يا جنيفر لوپز و خيلي هاي ديگر.
تورج چلبياني، طناز خاکستري
در سريال عاشقانه با تعدادي بازيگر درجه يک همبازي هستي، البته فيلم هاي قبليث ات هم همين طوري بود اما اينجا خيلي فرق مي کند. مثلا پسران آخري تم گيشه اي داشتن و جوان پسند بود و فيلم ديگرت هم کمدي بود اما عاشقانه تم جدي تري دارد و بازيگراني که در آن هستند هم همين طور مثل هومن سيدي و ساره بيات و محمدرضا گلزار و ديگران. از تجربه بازي با اين ستاره ها بگو.
- اولا که حرفت درست است. به هر حال حضور در کاري حرفه اي تر در کار هر بازيگر تاثيرگذار است. هومن سيدي بازيگر خيلي خوب و توانايي است و در اين سريال هم اين کاراکتر را خوب در آورده و به نظرم موفق ترين کاراکتر اين سريال هومن سيدي است. محمدرضا گلزار هم در عاشقانه خيلي خوب کار کرده و سعي کرده صدش را بگذارد و خيلي خوب بود. بقيه بازيگران هم همين طور؛ خانم ساره بيات و خانم بهناز افشار و بقيه دوستان. 
من خيلي سکانس مشترکي با بقيه دوستان نداشتم و بيشتر با هومن بازي داشتيم. حضور اين بازيگران در اين کار طبيعتا براي من هم تاثيرگذار بود ضمن اين که من و هومن سيدي خيلي بيشتر، کاراکترمان طوري بود که بايد طنازي داشتيم. البته من دارم راجع به شخصيت تورج صحبت مي کنم. اولا که براي يک خواننده بازي کردن در يک نقش طنز خيلي راحت نبوده و نداشتيم خواننده اي که طنز بازي کند. بيشتر خواننده ها با اين کار گارد دارند و اين که خودت را بشکني و از آن گارد بيرون بيايي خيلي سخت است. 
شايد بعضي ها وقتي به عنوان بازيگر وارد کار مي شوند هنوز به موقعيت اجتماعي شان فکر مي کنند در حالي که وقتي به عنوان يک آرتيست، هنرمند يا بازيگر وارد کار مي شوي بايد نقشت را درست بازي کني. براي من هم اولش مقداري سخت بود اما با قبول نقش وارد شخصيت پردازي براي تورج چلبياني شديم که شخصيت خاکستري دارد و در موردش صحبت کرديم. 
جرمي هم که او دارد خيلي شديد نيست و شخصيت خاکستري دارد و مردم دوستش دارند. در يک سريال ملودرام طبيعتا کار کساني که نقش نسبتا طنز دارند از بقيه سخت تر است چون بايد بار چيزي را به دوش بکشند که جهت گيري سريال به آن سمت نيست. اين کمک مي کند به فضاي سريال که جذاب تر ديده شود.
درباره هوروش بند، بهنام باني، آرش اي پي و ديگر چهره هاي جديد
به غير از کار خودت که طبيعتا اين استايل و سبک را بيشتر از بقيه دوست داري که کار مي کني، از موزيسين هاي ديگر موسيقي پاپ کار چه کسي را بيشتر دوست داري؟
- من ترجيح مي دهم راجع به اين موضوع نظر ندهم.
موسيقي اصيل ايراني هم گوش مي کني؟
- تک و توک بعضي از کارهاي همايون شجريان را شنيده و خيلي دوست داشتم. چند کار از عليرضا قرباني را هم دوست دارم ولي موسيقي سنتي موسيقي مورد علاقه ام نيست مگر اين که کار خيلي فاخر و قشنگ باشد مثل بعضي کارهاي همايون شجريان.
از موزيسين هاي خارجي خواننده مورد علاقه ات کيست؟
- از پاپ ها خيلي ها را دوست دارم مثل سلن ديون يا ماريا کري يا مايکل بولتون و اساسا خيلي هستند و آنقدر خوب زياد است که نمي شود همه را نام برد.
در خلوت خودت اين موسيقي ها را گوش مي کني يا داخلي را هم گوش مي کني؟
- من سعي مي کنم هر از چند گاهي همه بروبچه ها را گوش کنم.
براي اين که بداني چه کار کردند و به عنوان رقيب؟
- قطعا. بايد ببينم دور و برم چه نوع موزيک هايي ساخته مي شود و چه چيزهايي شنيده مي شود. حتما رصد مي کنم. چرا که نه. بر عکس دوستاني که مي گويند من گوش نمي کنم و راست نمي گويند، من مي گويم که همه کارهاي مهم را گوش مي کنم.
الان موسيقي و سليقه شنيداري مردم تغيير کرده. آيا کارهاي موزيسين هاي جديد را هم گوش مي کني؟ مثلا هوروش بند را گوش مي کني؟
- بله و دارم با آنها کار مي کنم. الان دارم با مسعود جهاني و آرش عدل پرور که آرش اي پي هست داريم يک کار مشترک انجام مي دهيم.
حامد همايون چطور؟
- حامد همايون را هم گوش کردم. مگر مي شود گوش نکرده باشم.
دوست داري؟
- بدم نمي آيد. معمولي است.
بهنام باني؟
- صداي خيلي قشنگي دارد.
سينا شعبانخاني؟
- صداي سينا شعبانخاني هم خيلي قشنگ است.
شهاب مظفري؟
- آهنگ هاي شهاب مظفري را در اينستاگرام ديدم که لايو مي خواند و خوب هم مي خواند اما موزيکش را با دقت ننشستم گوش کنم. فکر مي کنم خواننده موفقي شود چون استايلش استايل خوبي است.
توجه کرديد که اکثر خواننده هايي که الان دارند چهره مي شوند صداهاي خوبي دارند؟
- اين خيلي اتفاق خوبي است.
گفت و گوي صريح با فرزاد فرزين؛ هم خواننده هستم، هم بازيگر
شهاب حسيني و مريلا زارعي
الان در اين موقعيت و با توجه به سن و سال و تجربه اي که به دست آوردي، بازيگر مورد علاقه ات کيست؟
- خارجي خيلي تغيير نکرد و البته چند نفر اضافه شدند. از بازيگران داخلي هم همان ها هستند و تعداد ديگري هم اضافه شده که اگر بخواهم مثال بزنم تعداد زياد مي شود. مثلا شهاب حسيني را خيلي دوست دارم.
از خانم هاي بازيگر چطور؟
- خانم مريلا زارعي خوب بازي مي کند و چندين خانم بازيگر خوب ديگر.
درباره عشق و ازدواج و بچه
ببخشيد، يک سوال خصوصي تر بپرسم؛ نمي خواهيد بچه دار شويد؟
- هنوز زود است. فعلا درگير کارهاي اينترنشنالم هستم. سر يک پروژه سينمايي بايد بروم و کمي شلوغ هستم. انشاءالله سر فرصت.
آخرين سوال. آيا به نظرت ازدواج هميشه با عشق باشد يا با عقل هم مي تواند باشد؟
- حالا نمي شود که هر دو باشد؟
بله، اين هم مي شود ولي مي خواستم بپرسم به نظرت کدام شان ارجحيت دارد؟
- عشق که نکته خيلي مهمي است، مخصوصا براي يک آرتيست اما در کنار آن بايد توأم با عقل هم باشد. خيلي هم نبايد همه چيز غيرمنطقي اتفاق بيفتد.
منبع: خبرگزاری آریا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
Netherlands
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
2
چه قدر از خودراضی و پر ادعا مایکل جکسون اینقدر ادعا نداشت بنده خدا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین