کد خبر: ۴۸۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

وزیرخارجه آلمان: آمریکا قانون‌ جنگل را جایگزین حکومت‌ قانون نکند

وزیر خارجه آلمان با ابراز نگرانی از احتمال خروج ترامپ از برجام، دولت آمریکا را متهم به جایگزینی قانون جنگل با حکومت قانون کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری فرانسه، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان از احتمال خروج آمریکا از برجام ابراز نگرانی کرد.

وی به خبرگزاری آلمان گفت: احتمال دارد ایالات متحده هفته آینده از توافق (هسته ای) با ایران خارج شود که این نگرانی بزرگی است.

گابریل در عین حال تاکید کرد که آلمان به این توافق متعهد خواهد ماند.

وزیر خارجه آلمان با طرح پرسش خطاب به واشنگتن گفت: اینکه ما طوری رفتار کنیم که گویی ایران در حال تولید تسلیحات هسته ای است، چه سودی برای ما دارد؟ و در پاسخ گفت: هیچ.
گابریل همچنین دولت ایالات متحده را متهم به جایگزین کردن قانون جنگل با حکومت قانون کرد و افزود: این برای ما خطر بزرگی است چرا که اگر آمریکا چنین راهی را در پیش گیرد، جهان تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در آستانه ضرب الاجل تایید پایبندی ایران به برجام ، برخی منابع از احتمال رد آن از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده اند.

این در حالی است که بسیاری از مقام های دولتی و اعضای کنگره آمریکا مخالف خروج از این توافق هستند و احتمال می رود ترامپ با رد پایبندی ایران به برجام، تصمیم در خصوص سرنوشت آن را به کنگره این کشور واگذار کند.

برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های دولت ترامپ گزارش کرده اند که رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد با فرستادن برجام به کنگره، قانون گذاران را تحت فشار قرار دهد تا تصمیم های سخت تری علیه ایران در مسائل غیرهسته ای اتخاذ کنند.

دولت ترامپ باید تا 15 اکتبر (23 مهرماه) پیرامون پایبندی ایران به برجام به کنگره آمریکا گزارش دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین