کد خبر: ۴۸۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

دهمین رقابت رونالدو و مسی برای توپ طلا

باز هم مهاجمان نامدار رئال مادرید و بارسلونا مانند ۹ سال گذشته شانس نخست کسب توپ طلا ۲۰۱۷ خواهند بود.
آفتاب‌‌نیوز : کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دوباره برای کسب توپ طلا رقابت خواهند کرد تا جایزه مهم‌ترین بازیکن سال را به دست آورند. در ۹ دوره گذشته، این جایزه بین دو مهاجم پرتغالی و آرژانتینی تقسیم شده است. بیشتر افراد معتقدند که دوباره امسال رقابت میان بازیکن رئال مادرید و بارسلونا خواهد بود و رونالدو به خاطر فتح لالیگا و لیگ قهرمانان شانس بیشتری خواهد داشت. توپ طلا را مجله فرانسه فوتبال می‌دهد. این جایزه بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ با جایزه بهترین بازیکن فیفا یکی شده بود. پیش از آن رونالدو در سال ۲۰۰۸ توانسته بود توپ طلا را به دست آورد و مسی یک سال بعد برنده این جایزه شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، در فرمت جدید، مهاجم آرژانتینی سه سال پیاپی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۰) توانست توپ طلا را کسب کند و سپس دو سال پیاپی (۲۰۱۴ و ۲۰۱۳) این عنوان به مهاجم پرتغالی رسید. پس از این مسی توپ طلای ۲۰۱۵ را به خود اختصاص داد ودوباره توپ طلا، تنها جایزه فرانس فوتبال شد.

پارسال در حالی رونالدو این جایزه را برد که مسی در جایگاه دوم قرار گرفت و آنتوان گریزمان سوم شد. در مجموع مهاجم آرژانتینی تاکنون پنج و مهاجم رئال مادرید چهار توپ طلا به دست آورده‌اند و امسال به احتمال فراوان در این زمینه برابر می‌شوند. رقابت میان دو بازیکن با رقابت میان رئال مادرید و بارسلونا باعث شد دو ستاره کنونی جهان هر فصل بهتر از قبل کار کنند.

رونالدو زمانی که در سال ۲۰۰۸ توپ طلا را به دست آورد بازیکن منچستریونایتد بود. پس از آن مسی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ این جایزه را به خود اختصاص داد و توانست رکورد تاریخی به ثمر رساندن ۹۱ گل در یک سال را به نام خود ثبت کند. در این مدت بارسلونا دوبار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و سه بار در لالیگا به عنوان قهرمانی دست یافت. همچنین مسی ۲۳۰ گل برای تیمش به ثمر رساند. رونالدو زمانی که با مادرید Decima (سال ۲۰۱۴) را فتح کرد، دو سال پیاپی جایزه فیفا را به خود اختصاص داد. او توانست ۱۱۵ گل به ثمر برساند.

نام مهاجم پرتغالی تنها در سال ۲۰۱۰ میان سه نامزد نهایی وجود نداشت و مسی، آندرس اینیستا و ژاوی ارناندس برای کسب این جایزه رقابت کردند.

مسی در سال ۲۰۱۵ توانست توپ طلای فیفا را با به ثمر رساندن ۴۸ گل به دست آورد و فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. پارسال رونالدو به همراه مادرید قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها و به همراه تیم ملی کشورش فاتح یورو شد و به توپ طلا دست یافت. مهاجم پرتغالی امسال دومین قهرمانی پیاپی‌اش را با مادرید در لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفت. او دو گل در فینال برای تیمش مقابل یوونتوس به ثمر رساند و همچنین فاتح لالیگا شد. از طرفی مسی برای بارسلونا در یک سال ۴۵ بار گلزنی کرد.

بدون رقیب مشخص

با وجود این که مسی ۳۰ ساله و رونالدو ۳۲ ساله است هنوز یک رقیب ثابت میان دو ستاره کنونی جهان فوتبال دیده نمی‌شود. در فصل‌های اخیر ژاوی، اینیستا، فرانک ریبری، مانوئل نویر، نیمار و گریزمان رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند. نیمار و گریزمان بیشترین شانس را دارند که به دو ستاره جهان برسند چون در حال‌ حاضر هنوز آرژانتین مسی و پرتغال رونالدو صعودشان به جام جهانی مشخص نشده است.

اگر این دو بازیکن نتوانند در مسابقات سال آینده حضور داشته باشد ممکن است فرصت توپ طلا را از دست بدهند. آرژانتین بامداد چهارشنبه به مصاف اکوادور می‌رود و به پیروزی نیاز دارد. از طرفی پرتغال هم برای صعود مستقیم باید سوییس را امشب (سه‌شنبه) شکست دهد و در غیر این صورت به پلی‌آف خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین