کد خبر: ۴۸۱۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
واکنش‌ها به تصمیم احتمالی کاخ سفید درباره توافق هسته‌ای

گاردین: تهدید ترامپ علیه برجام، خطرناک‌ترین قمار رئیس‌جمهور آمریکاست/فایننشال‌تایمز: ترامپ با آتش‌ بازی می‌کند

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی تصمیم کاخ سفید برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را «خطرناک‌ترین قمار» رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
یک روزنامه انگلیسی، در تحلیلی روز سه‌شنبه از تصمیم احتمالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای «برجام» انتقاد کرده است.  

به گزارش آفتاب‌نیوز، روزنامه گاردین نوشته است: «تهدیدهای اخیر ترامپ برای عدم تأیید توافق هسته‌ای ایران، جدیدترین و خطرناک‌ترین قمار ترامپ‌گونه او تا کنون است و گزارش‌ها حاکی است که آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را گروه تروریستی اعلام کند.»

گاردین: تهدید ترامپ علیه برجام، خطرناک‌ترین قمار/فایننشال‌تایمز: ترامپ با آتش‌ بازی می‌کند

رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته گزارش دادند تیم امنیت ملی کاخ سفید، پس از انجام بررسی‌هایی با هدف تعیین سیاست کلی آمریکا در خصوص ایران، به طرحی رسیده‌اند که در صورت موافقت رئیس‌جمهور آمریکا راهبرد واشنگتن در قبال تهران در سال‌های آینده را تعیین خواهد کرد. 

مطابق این گزارش‌ها، بخشی از این راهبرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد و دولت ترامپ برای اولین بار آن را به عنوان «سازمان تروریستی» اعلام خواهد کرد.

گاردین نوشته است: «تقریباً تنها فردی در دولت [آمریکا] که فکر نمی‌کند لغو توافق هسته‌ای اقدامی خطرناک و احمقانه است، خود ترامپ است.»

روزنامه انگلیسی در ادامه به اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا و «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در مجلس سنا اشاره کرده که از ماندن در توافق هسته‌ای با ایران حمایت کردند.

گاردین در ادامه با یادآوری اینکه وظیفه راستی‌آزمایی از برجام را آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر عهده دارد نوشته است: «[نظام بازرسی‌های آژانس در برجام]، شدیدترین و پیشرفته‌ترین بازرسی‌ها در تاریخ هستند.»

در بخش دیگری از این یادداشت اشاره شده که ترامپ به دلیل آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا او را علناً مسخره کرد، از هر فرصتی برای انتقام گرفتن از او استفاده می‌کند. 

همچنین یک روزنامه انگلیسی تصمیم احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را اقدامی پرمخاطره و «بازی با آتش» توصیف کرده است.

به گزارش فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز در تحلیلی روز سه‌شنبه راهبرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را «بازی با آتش» توصیف کرده است. 

«دیوید گاردنر»، سردبیر بخش بین‌الملل این روزنامه انگلیسی نوشته در صورتی که ترامپ در هفته جاری تصمیم به لغو توافق هسته‌ای ایران بگیرد، این مخرب‌ترین اقدام غیرعقلانی خواهد بود که او تا کنون انجام داده است. 

وی می‌نویسد: «تلاش ترامپ برای نابودی اوباماکر بدون هیچ طرح عملی برای جایگزین کردن آن، اقدامی خرابکارانه بود. خارج کردن آمریکا از توافق جوی پاریس، اقدامی به شدت غیرمسئولانه بود، اما با عزم ایالت‌ها و شرکت‌های آمریکایی برای اجرای آن، خنثی شد. اما باز کردن دوباره پرونده توافق هسته‌ای، به منزله باز کردن جعبه پاندورا است- و آقای ترامپ سررشته‌ای در مسائل راهبردی ندارد.»

تحلیلگر فایننشال‌تایمز خاطرنشان کرده در صورتی که ترامپ از صدور تأییدیه پایبندی ایران به برجام خودداری کند، آمریکا ناقض توافق هسته‌ای دیده خواهد شد. وی همچنین نوشته است: «آقای ترامپ، در حال حرکت به سمت یک شکاف واقعی با متحدان اروپایی واشنگتن است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
2
الان متوجه شدم چرا برخی افراد از جمله آقای شریعتمداری از پیروزی ترامپ در انتخابات خوشحال شدند یکی مثل خودشون بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین