کد خبر: ۴۸۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶

یک دلواپس: برجام ننگی بدتر از قرارداد ترکمنچای بود!

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: برجام برای کشور ننگی مانند قرارداد ترکمنچای و حتی بدتر از آن بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که این روزها گزارش‌هایی مبنی بر احتمال خروج آمریکا از برجام منتشر می‌شود، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی عصر دیروز در جمع جوانان شهرستان گرگان در پاسخ به این سوال که به نظر شما تاریخ از برجام چگونه یاد می‌کند، مدعی شد: برجام ننگی مانند قرارداد ترکمنچای و حتی بدتر از آن بوده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی گفت: برجام وقتی تحقق پیدا کرد که آمریکا به شدت در بن‌بست قرار گرفت و تحریم آمریکا نتوانسته بود پاسخ دهد و مقاومت مردم ایران، آمریکا را به چالش کشید و شرکای آمریکا در جهان دچار چالش شده و به آمریکا اعتراض می‌کردند و این شرکت‌ها در حال دور زدن آمریکا بودند. دولت ایران در چنین شرایطی به کمک آمریکا آمد و دولت آمریکا را از این مشکلات نجات داد و بزرگترین دستاورد آمریکا در این مذاکرات این بود که تبلیغات بزرگی را علیه ایران به راه انداخت با این عنوان که راه انقلاب به بن بست رسیده و ایران نتوانست مقاومت کند و تسلیم شده است

روحانی گفت: آمریکا در این تبلیغات سعی کرد که آزادی خواهان جهان را که راه مقاومت را در پیش گرفتند و از ایران الگو گرفته بودن را مایوس کند و تاکید کرد که راه ایران راه نجات دنیا نیست.آمریکا ملت ایران را تحقیر کرد و ایران لبخند زد و امام یکی از بزرگترین رسالتی که به انجام رساند این بود که سعی کرد به ملت ایران عزت ببخشد. از همه بدتر این بود که آمریکا با این مذاکرات و برجام توانست جهش ملت ایران را در مسائل ملی و فنی و هسته‌ای متوقف سازد و فعالیت‌های هسته‌ای را گل بگیرد و به طور کلی زحمات شهدای هسته‌ای را بر باد دهد و هیچ قدمی برای ایران بر نداریم و اگر غیر از این بود باید در عقل و ابرقدرتی آمریکا شک می‌کردیم زیرا سیاست آمریکا حقیر کردن ملت‌ها و کشورها است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: اگر شمر یک قطره آب به امام حسین(ع) داد، آمریکا نیز قدمی در عرصه اقتصادی برای ایران بر می‌دارد، آمریکا به دنبال زمین‌‌گیر دیدن ایران است تا بتواند خودش حاکم ملت ایران باشد. این برجام خدمات ارزنده‌ای را به آمریکا داد و برای ایران جز سرشکستگی چیزی نداشت. این همه دروغ برای چه بوده که می‌گویند تحریم برداشته شده و بعد می‌بینیم هیچ اتفاقی نیافتاده، می‌گویند ال‌سی‌ها باز شده بعد می‌بینیم مشکلات بانکی همچنان برقرار است. در تاریخ می‌بینیم بزرگترین ضربه به ایران را کسانی زدند که بیشترین ارتباط را با انگلیس و دشمنان ایران اسلامی داشتند.

وی تاکید کرد: این سر و صداهای راجع به برجام یک بازیگری بین ایران، اروپا و برخی مسوولان ایران است و سعی می‌کنند برای رئیس جمهور آبرو ببخشند. جان کری در آن زمان گفته بود که برجام مرحله اول اقدامات آمریکا است و برنامه‌های بیشتری در دستور کار آمریکا قرار دارد.

به نوشته فارس، روحانی افزود: آمریکا اگر قرار است که قدم دوم را تحقق ببخشند، باید قدم اول را فتح‌الفتوحی برای ایران بیان کنند و جنگ زرگری را برای لغو برجام راه بیاندازند تا در قدم بعدی توسط همین دولت و برجام دوم اتفاق بیافتد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
4
اين دور زدن تحريمها توسط شركتها و افراد چقدر هزينه براي ملت داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
3
الان كه با قبول برجام به قول دوستان آل سي باز نشده و تحريمها ادامه دارد قبل از برجام هم كه تحريم داشتيم و هيچ كاري تميتوانستيم انجام بدهيم يعني حتي هواپيما هم نميتوانستيم بخريم. حال اين دوستان راه كاري را كه براي قبل از برجام براي رشد اقتصادي داشته اند و از ديد ايشان حتما كارساز هم بوده لطفا آرائه دهند تا دور بعدي انتخابات مجلس و رياست جمهوري همراهشان باشيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
6
این مرتیکه با دو کلاس درس حوزوی که الفبای سیاست و روابط بین الملل را هم بلد نیست حجی کند ................... و موجب ناامیدی مردم می شود.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
2
0
عیب نداره امریکارو دنیا محکوم خواهد کرد و نزد ما ایرانیها منفورتر از قبل خواهد شد ، حالا این چه فایده ای برای ملت داره خدا میدونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
0
5
بار اول که نیست این رو میگن. از روز اول امضا تا به حال از این حرفها زدند اما مردم در چند انتخابات پیاپی با رای به برجامیان زدن توی دهن نابرجامیان.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین