کد خبر: ۴۸۱۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

کلاهبردار سریالی سایت‌های همسریابی در مشهد به دام افتاد

با تلاش کارشناسان پلیس فتا خراسان رضوی متهم تحت تعقیب و عامل کلاهبرداری سریالی در سایت‌های همسریابی در مشهد به دام افتاد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس‌پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارشی از پلیس فتا استان یزد مبنی‌بر متواری شدن متهم تحت تعقیب در شهر مشهد با 60 فقره شاکی و وثیقه سه میلیارد تومانی و ادامه فعالیت‌ مجرمانه این فرد شیاد در فضای سایبری، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا استان خراسان رضوی قرار گرفت.

جواد جهانشیری افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق  پرونده به سرنخ‌هایی از محل اختفای در شهر مشهد و عضویتش در سایت‌های همسریابی و فریب زنان و دختران دست یافتند.

وی ادامه داد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که در حال اغفال طعمه‌ای دیگر بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی دستیگر کردند.طعمه این فرد شیاد که خود را در یک قدمی خوشبختی می‌دید با مداخله پلیس آرزوهایش نقش بر آب شد.

جهانشیری تصریح کرد: متهم 29 ساله که دارای همسر و دو فرزند در استان یزد است با دیدن شواهد جرم خود را پذیرفت و طمع و زیاده خواهی و سهولت در ارتکاب جرم را علت و انگیزه فعل مجرمانه خود دانست.

وی در خصوص شگرد این کلاهبردار اینترنتی گفت: این فرد شیاد با عضویت در سایت‌های همسریابی و اغفال زنان و دختران با معرفی خود به عنوان فردی موجه که قصد انتخاب شریک زندگی خویش را دارد به افراد نزدیک شده و در مرحله بعدی از نقشه‌اش با عنوان اینکه برای رفع مشکل یا سرمایه‌گذاری نیاز به مبالغی پول دارد از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به بررسی ابعاد این پرونده تاکنون 13 شاکی از داخل و خارج از استان شناسایی شده و با توجه به شواهد موجود این پرونده شکایت بیشتری خواهد داشت که در دست بررسی است و مبلغ کلاهبرداری شده از شاکیان این پرونده تاکنون 450 میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش ایسنا، جهانشیری در پایان به شهروندان توصیه کرد: سایت‌های همسریابی اینترنتی، مکان مناسبی برای انتخاب همسر و همسرگزینی نیست و این سایت‌ها متاسفانه تبدیل به مکانی برای اختفای کلاهبرداران و رسیدن به اهداف شوم آن‌ها شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
-
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
یعنی 45 تومن کلاهبرداری 3 میلیارد تومن وثیقه آزادیشه؟/؟
الان خاوری که توی کاناداست و 3 هزار میلیارد رو برده وثیقش حتما تمام ایرانه....
البته با رفیقایی که داری فکر کنم با پانصد میلیون وثیقه راضی باشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین