کد خبر: ۴۸۱۶۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

خوشرو: آمریکا با خروج از برجام بی اعتبار خواهد شد

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، خروج آمریکا از برجام را سبب بی اعتباری جهانی آن کشور دانست و گفت: ایالات متحده نمی تواند در آن واحد هم بازیکن و داور باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی خوشرو شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با سی. ان. ان آمریکا افزود: آمریکا یک طرف از قراردادی است که بین گروه 1+5 و ایران تنظیم شده است. همه کشورها گفته اند که ایران به تعهداتش عمل می کند به جز آمریکا. این کشور می خواهد از این توافق خارج شود. این حقیقت است. 

وی در پاسخ به اینکه آیا ایران دوباره درباره مساله هسته ای مذاکره خواهد کرد؟ ، گفت: ما دوسال مذاکره کردیم با دولت قبل و حالا دولت جدید آمریکا می گوید دوباره مذاکره شود. 

سفیر ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: اگر آمریکا از این قرارداد بیرون رود دیگر چه اعتمادی هست که بتوان دوباره مذاکره کرد؟ نه ایران، نه هیچ کشور دیگری به واشنگتن اعتماد نخواهد کرد. 

خوشرو در پاسخ به پرسش دیگری درمورد اینکه ترامپ دولت ایران را یک دولت غیر دموکراتیک می داند، گفت:‌ آقای روحانی در انتخاباتی که بیش از 41 میلیون نفر شرکت کردند به ریاست جمهوری انتخاب شد و این انتخابات بدون شلیک حتی یک گلوله انجام گرفت. 

وی تاکید کرد: ایران دموکراسی خود را دارد اما مشکل اینجاست که آمریکا و متحدانش نمی خواهند ایران دموکراتیک را ببینند و دولت ترامپ از سوی دیگر به کشورهایی که نه دموکراتیک هستند و نه صلحجو اسلحه می فروشد. 
اگر آمریکا از این قرارداد بیرون رود دیگر چه اعتمادی هست که بتوان دوباره مذاکره کرد؟ نه ایران، نه هیچ کشور دیگری به واشنگتن اعتماد نخواهد کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما فکر نمی کنیم وقتی ترامپ درباره آرامش قبل از طوفان صحبت کرد منظورش ایران بود. 

خوشرو یادآور شد: دولت آمریکا طوفان های زیادی در منطقه ما ایجاد کرده و نتیجه فقط تخریب، عدم ثبات و از بین رفتن امنیت بوده است. 

وی تاکید کرد: ترامپ به مردم آمریکا قول داده بود که در منطقه کاری نکند که فاجعه بار و هزینه بر باشد و ما امیدواریم که ایشان به قول خود عمل کرده و از چنین کاری پرهیز و در امور داخلی کشورهای منطقه ما دخالت نکند.

دونالد ترامپ بر اساس قانون کنگره آمریکا باید تا 15 اکتبر(23 مهر) گزارشی معتبر از پایبندبودن یا نبودن ایران به برجام ارائه کند. اظهارات مکرر ترامپ نشان از آن دارد که او می خواهد از تائید پایبندی تهران به برجام بر خلاف هشت گزارش پذیرفته شده آژانس بین المللی انرژی اتمی، خودداری کند.

به گزارش ایرنا،در این صورت کنگره آمریکا 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره تحریم هایی که بر اساس توافق برجام با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت لغو شده است، تصمیم گیری کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین