کد خبر: ۴۸۱۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

بفتا هم غول رسوای هالیوود را کنار گذاشت

آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا (بفتا)، عضویت هاروی واینستین را معلق کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی آشکار شدن گذشته تاریک هاروی واینستین، تهیه‌کننده سرشناس و یکی از غول‌های سینمای آمریکا، عضویت او در بفتا تعلیق شد.

آنجلینا جولی، گوئینت پالترو و هیتر گراهام چند نمونه کوچک از ستاره‌های سرشناسی هستند که واینستین را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده‌اند.

آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا در همین رابطه اطلاعیه‌ای منتشر کرد و آن را «پیامی واضح» به افرادی خواند که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند. در اطلاعیه بفتا آمده است: «با وجود اینکه بفتا پیش از این از کمک‌های مالی آقای واینستین بهره برده است، اما اعمال او را غیرقابل قبول و مغایر ارزش‌های خود می‌داند. این امر نتیجه‌ای جز معلق شدن عضویت او در این آکادمی ندارد و پس از آن بر اساس قوانین بفتا عمل خواهد شد.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه می‌خوانیم: «امیدواریم این اطلاعیه پیامی واضح به افرادی بفرستد که چنین رفتاری دارند. آن‌ها به هیچ عنوان جایی در صنعت ما ندارند.»

به گزارش خبرآنلاین، رسوایی هاروی واینستین عواقب بسیاری برای این غول هالیوودی به همراه داشت. او تا اینجای کار جایگاه خود را در کمپانی «واینستین» از دست داده و علاوه بر آن همسرش نیز اعلام کرده است که قصد دارد از او جدا شود.

در این میان هاروی واینستین تایید کرده که در گذشته رفتارش به دیگران آسیب رسانده است اما در عین حال بسیاری از این ادعا‌ها را نادرست می‌داند.

منبع: بی‌بی‌سی/ 11 اکتبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین