کد خبر: ۴۸۱۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

هند در رتبه سوم بیشترین تعداد گرسنه در آسیا قرار دارد

موسسه بین المللی سیاست تغذیه (IFPRI)روز جمعه در گزارشی اعلام کرد هند پس از پاکستان و افغانستان در رتبه سوم بیشترین تعداد گرسنه در آسیا قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
این گزارش که با عنوان 'شاخص گرسنگی جهانی' در روزنامه تایمز او ایندیا هند منتشر شده آمده است هند هم اکنون از بین 119 کشور در حال توسعه جهان از نظر سوء تغذیه و گرسنگی در رده یکصدم جهان قرار دارد.
براساس گزارش های منتشر شده، رتبه هند از نظر رتبه سوء تغذیه و گرسنگی در سال گذشته 97 بوده که امسال به سه پله تنزل ،وضعیت این کشور از نظر سوء تغذیه بدتر شده است.

موسسه بین المللی تحقیقات تغذیه با وخیم دانستن وضعیت تغذیه کودکان هندی اعلام کرد بیش از یک پنجم کودکان زیرپنج سال هند از نظر وزن و قد پائین تر از وضعت عادی هستند.

بر اساس این گزارش در میان کشور های همسایه هند،چین با رتبه 29 وضعیت بهتری از نظر تغذیه نسبت به کشورهای همسایه خود دارد.

در ادامه این گزارش اضافه شده است کشور های نپال با رتبه 72، میانمار 77، سریلانکا 84، بنگلادش 88، پاکستان 106 و افغانستان رتبه 107 از نظر تغذیه و گرسنگی دارند.

این درحالی است که کره شمالی با وجود تحریم های شدید اقتصادی و تجاری علیه این کشور در رتبه نود و سوم و عراق در رتبه هفتاد و هشتم از نظر گرسنگی در جهان قرار گرفته است.

شاخص گرسنگی بر اساس چهار عامل سوء تغذیه، مرگ و میر کودکان، خستگی و کوتاهی قد کودکان تعیین می شود.

موسسه بین المللی سیاست تحقیقات تغذیه(IFPRI) در زمینه راههای کاهش پایدار فقر و پایان دادن به سوء تغذیه و گرسنگی در کشورهای درحال توسعه فعالیت می کند.

این موسسه که در سال 1975 تشکیل شده در بیش از 50 کشور جهان دفتر دارد.

مقر این موسسه در واشنگتن پایتخت آمریکا قرار دارد.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین