کد خبر: ۴۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

نقش ایران در بازسازی نیروگاه‌های سوریه

ایران در طول سال‌های گذشته همواره در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم سوریه باقی ماند و کمک های متعددی به این کشور کرد. در حوزه برق نیز قراردادهای مختلفی برای بازسازی تجهیزات برق، نیروگاه‌ها و خطوط انتقال با این کشور منعقد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ایران در ساخت تجهیزات برق در خاورمیانه ظرفیت‌های خوبی دارد. بدین منظور طبق وعده مسوولان وزارت‌ نیرو قرار شده شرکت‌های ایرانی با ظرفیت بالای کاری و حرکت در مسیر دانش روز برای بازسازی و توسعه ظرفیت زیرساخت‌های اصلی سوریه همچون آب، برق و تاسیسات بهداشتی آب و فاضلاب فعالیت کنند. همچنین با مجموعه راهکارها و شرایطی که در اختیار ایران است این شرکت‌ها به طور منظم در جهت توسعه سوریه هدایت می‌شوند.

چندی پیش محمودی، سرپرست وزارت نیرو وضعیت امنیت مناطق امکان‌پذیر برای توسعه در سوریه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با وجود تبلیغات صورت گرفته از سوی گروه‌های تروریستی شاهد واقعیت دیگری در این مناطق هستیم و نگرانی برای حضور شرکت‌های ایرانی وجود ندارد.

وی در خصوص روند اجرای تفاهمات میان دو کشور، گفت: زمینه اجرایی شدن بخشی از این تفاهم‌نامه از گذشته شروع شده است و بخشی از این قراردادها نیز مربوط به گذشته است که مجموعه این‌ها در نهایت به بیش از چند صد میلیون یورو خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، در سال‌های اخیر بخش زیادی از صنعت برق سوریه و بسیاری از نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق این کشور آسیب جدی دیده و یا به کلی منهدم شده و طبق گفته مقام‌های سوری برای بازسازی این مناطق نیاز مبرمی به حضور شرکت های ایرانی در این کشور است. ایران نیز با توجه توانمندی های بالایی که درعرصه برق دارد قطعا می‌تواند بسیاری ازمشکلات این کشور را برطرف کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین