کد خبر: ۴۸۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

نجفی: تکمیل پروژه‌های شهرداری نیازمند اعتبار ۲۲ هزار میلیاردی/ اطلاعات املاک نجومی شفاف نیست

شهردارتهران با اشاره به عدم وجود اطلاعات دقیق و شفاف از املاک نجومی،گفت: شهرداری برای تکمیل طرح هاو پروژه های دردست اجرا به ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدعلی نجفی با اشاره به بدهی 30 هزار میلیاردی شهرداری تهران به شهر و اعلام برخی آمارهای متفاوت دراین خصوص، گفت: باید مبنا و مرجع طرح برخی آمارهای متفاوت درخصوص میزان بدهی های شهرداری مشخص شود، درخصوص تعداد کارکنان ونیروی انسانی ،مرجع مورد قبول برای ما معاونت تامین منابع انسانی است که تقریبا اطلاعات دقیقی دارد.

شهردار تهران افزود: برای اینکه این اطلاعات کنترل شود، از اداره کل برنامه و بودجه شهرداری نیز به طور مستقیم گزارش هایی حاصل شده است؛ این اداره کل به میزان پرداخت حقوق های ماهیانه و به تعداد افراد حقوق بگیر آگاه است، ضمن اینکه منابع انسانی شهرداری لیست و آمار دقیق پرسنل قراردادی، رسمی و پیمانی شاغل در شهرداری را در دست دارد.

وی گفت: با بررسی های به عمل آمده درحال حاضر 68 هزار و ششصد نفر کارمند در شهرداری مشغول به فعالیت هستند، اما افرادی که رقم های بالاتری را مطرح می کنند، معتقدند حتی کارگران پیمانکارهای خدماتی شهرداری نیز جزء حقوق بگیران شهرداری هستند؛ بنابراین اگر این آمار را نیز مد نظر قرار دهیم؛ تعداد کارکنان شهرداری به 125 هزار نفر هم افزایش پیدا می کند.

نجفی تاکید کرد: اما محسوب کردن کارگران و کارکنان پیمانکاران به عنوان حقوق بگیران شهرداری از نظر اقتصادی و حقوقی درست نیست، این افراد کارگر و کارمند شهرداری محسوب نمی شوند؛ افرادی در محدوده 68 هزار و 600 نفر قرار می گیرند که شهرداری در مقابل آنها مسئول است.

شهردار تهران در خصوص تفاوت در آمارهای مطرح شده برای بدهی شهرداری نیز،گفت: درحال حاضر 3 بدهی در شهرداری وجود دارد، بدهی شهرداری به بانک ها که به میزان 16 هزار میلیارد تومان است، همچنین بدهی شهرداری به برخی پیمانکاران که به میزان 9 هزار میلیارد تومان می باشد؛ این بدهی مربوط به طرح هایی است که تکمیل شده و حتی مورد بهره برداری نیز قرار گرفته اما شهرداری پول پیمانکاران را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بدهی خرد شهرداری به برخی پیمانکاران دیگر است که طرح ها و پروژه های باز را اجرایی کردند، یعنی پروژه هایی که درمصوبات شورای شهر وجود نداشته اما اجرا شده است که این بدهی نیز به میزان 5 هزار میلیارد تومان است؛ اما برخی بودجه مورد نیاز شهرداری برای تکمیل طرح های در دست اجرا را نیز جز بدهی ها محسوب می کنند، البته این بودجه برای تکمیل پروژه های در دست اجرا حدود 22 هزار و 500 میلیارد تومان است، اما نباید این رقم را به عنوان بدهی تلقی کرد.

نجفی با اشاره به اینکه برخی از طرح ها تا دو سال آینده تکمیل می شود، گفت: بودجه مورد نیاز برای این طرح ها تا زمان افتتاح تامین می شود، بنابراین رقم واقعی برای بدهی ها همان 30 هزار میلیارد تومان است؛ البته برخی موارد مانند اخذ پول بابت اجرای پروژه هایی کاغذی در دل این 30 هزار میلیارد تومان نیست، مواردی مبنی بر وجود ادعا در طلب از شهرداری بابت پروژه ها وطرح های بدون اجرا جدا از 30 هزار میلیارد تومان است.

وی درخصوص پیگیری موضوع واگذاری املاک نجومی در شهرداری گذشته از سوی نمایندگان و طرح سوال از وزیر کشور به جهت عدم تعیین تکلبف این موضوع، افزود: درمدت یک و ماه و نیم که مسئولیت شهرداری تهران را برعهده گرفتم، هنوز نتوانستیم اطلاعات دقیقی از این مسئله بدست آوریم؛ البته کمیته ای درکنار سازمان املاک شهرداری تشکیل شده که این مسئله را بررسی کنند؛ ضمن اینکه شهرداری از آمادگی لازم برای همکاری و تعامل با مجلس و با وزارت کشور برای پیگیری موضوع برخورداراست.

شهردار تهران، با اشاره به اینکه متاسفانه برخی اطلاعات مربوط به املاک نجومی شفاف نیست، گفت: دسترسی به اطلاعات دقیق زمان براست. 
منبع: خانه ملت
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین