کد خبر: ۴۸۱۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
یادداشتی درباره سخنرانی رییس‌جمهور آمریکا

ترامپ همان دون‌کیشوت است؟

عدم تعادل در نطق ترامپ همانند شخصیتش کاملا هویدا بود. درحالیکه همگان انتظار داشتند برجام را از رسمیت بیاندازد؛ اما او سرنوشت برجام را به کنگره ارجاع داد. ولی لحنش تند با لفاظی توام بود. تو گویی همین الان جنگ شروع خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی دهقان*- نطق ترامپ سراسر درجازدن در تاریخ رابطه ایران و آمریکا بود. همانطور که برخی در ایران این‌چنیند!ترامپ همان دون‌کیشوت است؟

"تاکید بر گذشته" نه "امید به آینده" گستراندن بذر دشمنی و خصومت به جای دوستی و مودت مهمترین ویژگی سخن ترامپ بود.

دراین باره نکات زیر قابل توجه است:

۱- عدم تعادل در نطق ترامپ همانند شخصیتش کاملا هویدا بود. درحالیکه همگان انتظار داشتند برجام را از رسمیت بیاندازد؛ اما او سرنوشت برجام را به کنگره ارجاع داد. ولی لحنش تند با لفاظی توام بود. تو گویی همین الان جنگ شروع خواهد شد.

۲- اتهام‌زنی به ایران بی‌محابا و بدون مدرک و دلیل و ناشی از خیالپردازی وی بود. ترامپ دون‌کیشوت‌وار چنان تاخت  که بعید است برخی مخالفان نظام و انقلاب هم بخواهند از وی حمایت کنند: آنجا که خلیج فارس را "خلیج عربی!' معرفی کرد.

۳- قطعا از آنجا که برجام عهدنامه دوطرفه نیست و مصوب شورای امنیت است، براحتی لغوشدنی نیست؛ ولو آنکه ترامپ این را نخواهد. قطعا اولین مخالف ترامپ اروپا خواهد بود.

۴- مسئولیت مقامات سیاست خارجی ایران در این برهه بسیار حساس اقتضا می‌کند در دام ترامپ نیافتاده و با آرامش و خردمندی و به دور از هیجان‌زدگی عکس‌العمل نشان دهند. اگر خوب عمل کنیم؛ ترامپ در حاشیه و محاق است.

*عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
به نظرم آسیاب بادی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین