کد خبر: ۴۸۲۰۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱

نخبه المپیاد ریاضی مردی را که مزاحم مادرش بود، کشت / افشین دست از سر مادرم بر نمی داشت + عکس

پسر نخبه‌ای که در سن 18 سالگی مزاحم مادرش را در حادثه‌ای به قتل رسانده بود، برای مشخص شدن سن عقلی‌اش در زمان حادثه به پزشکی قانونی معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : پسر نخبه‌ای که در سن 18 سالگی مزاحم مادرش را در حادثه‌ای به قتل رسانده بود، برای مشخص شدن سن عقلی‌اش در زمان حادثه به پزشکی قانونی معرفی شد.

نیمه‌شب پانزدهم مردادماه سال گذشته بود که مأموران پلیس شهرستان رباط‌کریم از درگیری خونینی در یکی از خیابان‌ها با خبر و راهی محل شدند. مأموران در محل حادثه با جسد خونین مرد 32 ساله‌ای به نام فرشید روبه‌رو شدند که با اصابت چاقو از پای در آمده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت لحظاتی قبل افشین در درگیری با پسر 18 ساله‌ای به نام نادر به قتل رسیده است.

پس از شناسایی هویت نادر مشخص شد قاتل دانش‌آموز نخبه‌ای است که در المپیاد ریاضی مقام کسب کرده است. بدین ترتیب مأموران نادر را به عنوان مظنون به قتل بازداشت کردند. متهم در نخستین بازجویی‌ها به قتل مرد جوان اعتراف کرد و مدعی شد مقتول را به خاطر اینکه مزاحم مادرش بوده به قتل رسانده است.

وی در توضیح ماجرا گفت: چند سال قبل پدر و مادرم به دلایلی از هم جدا شدند. پس از این جدایی من همراه مادرم در رباط‌کریم زندگی تازه‌ام را شروع کردم تا اینکه متوجه مزاحمت‌های مرد جوانی برای مادرم شدم.
از آنجایی که تعصب زیادی نسبت به مادرم داشتم چندین بار به مرد مزاحم هشدار دادم تا مزاحم مادرم نشود، اما او دست بردار نبود و ادعا می‌کرد قصد ازدواج دارد.

وی ادامه داد: مدتی گذشت تا اینکه فهمیدم مادرم تمایلی به ازدواج با فرشید ندارد به همین دلیل دوباره به فرشید هشدار دادم. مزاحمت‌های فرشید آنقدر ادامه داشت تا اینکه من و مادرم در کلانتری از او شکایت کردیم، اما باز هم فایده‌ای نداشت.

شب حادثه برای شرکت در جشن تولد پدرم راهی اسلامشهر بودم که فرشید با من تماس گرفت و خواست شکایتم را پس بگیرم. او گفت اگر به او یک‌میلیون تومان بدهم مزاحم مادرم نمی‌شود که خیلی عصبانی شدم و تلفنی با او مشاجره لفظی کردم تا اینکه برای صحبت حضوری با من قرار ملاقات گذاشت. نیمه شب از ترس چاقویی برداشتم و به سر قرار رفتم. وقتی به محل قرار رسیدم او از پشت درختچه‌هایی که پنهان شده بود بیرون آمد و به من حمله کرد که مادرم از راه رسید و خواست به خانه برگردم، اما فرشید آجری به سمت من پرتاب کرد و بعد دستش را به کمرش برد که فکر کردم قصد دارد با چاقو مرا بزند به همین خاطر چاقویم را بیرون آوردم و در همین لحظه تعادلم را از دست دادم و به زمین خوردم و نمی‌دانم چطور چاقو به فرشید اصابت کرد. وی در پایان گفت: من قصد قتل نداشتم و این حادثه اتفاقی بود.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی و بازسازی صحنه جرم در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و در آن جلسه خواهر و برادرهای  افشین که ولی‌دم بودند، برای نادر درخواست قصاص دادند. در ادامه جلسه محاکمه وکیل مدافع متهم از هیئت قضایی درخواست کرد با توجه اینکه متهم هنگام ارتکاب جرم زیر 18 سال داشته است مطابق ماده  قانون91 قانون مجازات اسلامی جدید با وی رفتار شود و از قصاص معاف شود. پس از این درخواست  هیئت قضایی متهم را برای بررسی سن قانونی در زمان حادثه به پزشکی قانونی معرفی کرد. بدین ترتیب اگر کارشناسان پزشکی قانونی سن زمان حادثه متهم را زیر 18 سال اعلام کنند، ماده 91 قانون مجازات اسلامی جدید شامل وی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
2
یعنی چه که این پسر نخبه باید اعدام بشه ؟ مردک مزاحم حتی با شکایت اون مادر و پسر به کار زشتش ادامه داده و مزاحم بوده و تهدید کرده حالا هم مرده
؛ اعدام یعنی چه ؟؟؟ شاید بهتر باشه یه تجدید نظری توی این قانونها داشته باشید تا سر نخبه ای به جای یه هرزه بالای دار نره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
در همه شهرهای دنیا امروز حتی از قدیم و معاصر کشورهای اسلامی یک مرکز پیشگیری از تهاجمات جنسی و خلاص کردن بیماران جنسی از خیالاتشان وجود داشته .
ایران میخواهد در جامعه داری خلاقیتی بکند ،که تابحال امکان موفقیت نداشته
، بلکه خسارت های چند جانبه هم بدنبال داشته .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
4
"مزاحمت‌های فرشید آنقدر ادامه داشت تا اینکه من و مادرم در کلانتری از او شکایت کردیم، اما باز هم فایده‌ای نداشت."..اما بازهم فایده ای نداشت!!!!...کلا پلیس ما معلوم نیست..چند وقت دچار چه مشکلی شده است!!
مرا علی دلیری اصل تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
3
دمت گرم خوب کاری کردی نادر جان هیچ اظهار پشیمانی نکن اون ......... حقش بوده
بی نام
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
0
2
کار خوبی کرده حقش بوده که دیگه مزاحم ناموس مردم نشه . معلومه آدم خزی بوده والا چندبار هشدار و شکایت به کلانتری باید دست بر میداشت .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین