کد خبر: ۴۸۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

رویترز: ترامپ هم‌ اکنون تنهاست

هرج و مرج در کاخ سفید و اختلاف نظرها درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای ایران موجب شده است رئیس‌جمهور آمریکا طرفداران خود را از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ در حال حاضر تنهاست. تشتت و چند دستگی در میان جمهوری‌خواهان آمریکا موج می‌زند و اختلاف نظر در میان دستیاران ترامپ بالاست.

در این مطلب آمده است: ترامپ اقدامات جدی برای مقابله با برنامه تامین اجتماعی همگانی موسوم به اوباماکر انجام داد. او تاکید کرد که قصد دارد در برابر برنامه هسته‌ای ایران بایستد و بار دیگر بر ایجاد دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک تاکید کرد. این مسائل همان‌هایی بودند که ترامپ در مبارزات انتخاباتی نیز بر آن‌ها تاکید کرده بود. او تلاش داشت با طرح این اظهار نظر‌ها به آن چه که در زمان کارزار‌های انتخاباتی مورد تاکید قرار داده بود اشاره و از این رهگذر، موقعیت ضعیفی را که در میان رای‌دهندگان آمریکایی برای خود ایجاد کرده بود تقویت کند.

فورد اوکانل، از استراتژیست‌های جمهوری‌خواه، می‌گوید: «ترامپ می‌داند که مجبور است به برخی از وعده‌هایی که در زمان کارزار‌های انتخاباتی داده است عمل کند.» او در ادامه می‌افزاید: «زمان در حال سپری شدن است. کنگره کارآیی لازم را برای ترامپ ندارد و رئیس جمهور آمریکا بخش‌هایی از طرفداران خود را از دست داده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: در عین حال، هرج و مرج و نبودن قطعیت در کاخ سفید موج می‌زند. گمانه‌زنی‌هایی که درباره ادامه کار رئیس کارکنان کاخ سفید و نیز درباره وزیر امور خارجه ترامپ وجود دارد نمونه‌هایی از این هرج و مرج هاست. در همین حال، بحران ناشی از وقوع توفان‌های سهمگین در برخی از ایالت‌های آمریکا نیز مزید بر علت شده است. تیراندازی خونبار در لاس وگاس نیز بر پیچیدگی‌های کار ترامپ افزوده است. این مسائل باعث شده است که او نتواند به آسانی درباره مسائل موجود در حوزه سیاست خارجی حرکت کند.

ترامپ در کارزار‌های انتخاباتی بار‌ها تاکید کرده بود که تنها وی می‌تواند مشکلات و مسائل آمریکا را حل کند؛ اما هنگامی که به کاخ سفید راه یافت با سردرگمی مشاهده کرد که تا چه اندازه در اقدام در زمینه اولویت‌هایی مانند بیمه همگانی، مهاجرت و امنیت ملی ناتوان است.

بر اساس نظرسنجی ها، میزان محبوبیت ترامپ در ماه سپتامبر در مناطق روستایی آمریکا ۴۷ درصد بود. این رقم در چهار هفته آغاز زمامداری ترامپ ۵۵ درصد بود.
باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین