کد خبر: ۴۸۲۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

روزنامه‌ها غافلگیر نشدند

دونالد ترامپ شامگاه جمعه در کاخ سفید درباره برجام سخنرانی کرد و ساعاتی بعد نیز رییس‌جمهور کشورمان در مجموعه سعدآباد جلوی دوربین‌های تلویزیون قرار گرفت و به صحبت‌های وی پاسخ داد. این دو سخنرانی که بازتاب گسترده‌ای در دنیا داشت، در آخرین ساعات شامگاه ۲۱ مهر ماه انجام شد، با این حال روزنامه‌های کشور صبح ۲۲ مهر ماه توانستند خود را این خبر برسانند و بر همین اساس تیتر نخست خود را به این موضوع اختصاص دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، روزنامه «آرمان امروز»  تیتر یک «انزوای "آقای گاف"!» و رو تیتر «واکنش‌های جهانی، به‌ویژه موگرینی و بیانیه مشترک انگلیس، آلمان و فرانسه در برابر اظهارات ناپخته رییس جمهور امریکا» را برگزیده و به واکنش توئیتری مردم برای به کار بردن عبارت اشتباه خلیج عربی از سوی ترامپ اشاره دارد.

این روزنامه در همین راستا یادداشت‌ها و گفتارهایی از احمد شیرزاد، محمد جواد حق‌شناس، علی اکبر فرازی، متین مسلم، مهدی مطهرنیا، علی بیگدلی و ... را آورده است.

روزنامه «آرمان امروز» همچنین به سخنان رییس‌جمهور کشورمان  با تیتر «انتظاری جز این داشتیم/قدری جغرافیا هم بدانید خوب است» پرداخته است.

روزنامه «آفتاب یزد» تیتر نخست «فقط نق زد» را انتخاب کرده و به سخنرانی دونالد ترامپ درباره برجام در کاخ سفید اشاره کرده است.

این روزنامه همچنین مطلبی را با تیتر «غافلگیر نشدیم/ اظهارات ترامپ تکراری بود» را منتشر کرده و به سخنان رییس‌جمهور کشورمان در پاسخ به حرف‌های ترامپ پرداخته است.

روزنامه «ایران» تیتر نخست خود را «رجزخوانی نافرجام علیه برجام» و رو تیتر «ترامپ در پی فشارهای جهانی و داخلی از لغو توافق هسته‌ای عقب نشینی کرد» را برگزیده است.

این روزنامه همچنین در مطلب دیگری با تیتر «روحانی: ترامپ تاریخ بخواند» به واکنش رییس‌جمهور کشورمان در پی سخنرانی ترامپ پرداخته است.

روزنامه «اعتماد» تیتر نخست خود را «ترامپ حرف تازه‌ای نزد» انتخاب کرده و به تحلیل سخنرانی شب گذشته ترامپ پرداخته است.

این روزنامه مطلبی با تیتر «رییس جمهور امریکا هم تاریخ بخواند هم جغرافیا» را منتشر کرده است.

روزنامه «قانون» نیز تیتر یک خود را به سخنرانی شب گذشته ترامپ درباره برجام اختصاص داده و تیتر «محور حقارت» و روتیتر «ادعاهای رییس جمهور امریکا برای خوشایند اتحاد عربی - عبری واکنش جهانیان را برانگیخت» را انتخاب کرده است.

روزنامه «قانون» به پاسخ روحانی به سخنان ترامپ پرداخته و تیتر «ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نمی‌آورد» را برگزیده است.

روزنامه «شرق» تیتر یک «ایران ایستاده است» و روتیتر «سخنان ترامپ واکنش‌های منفی  داخلی وخارجی را برانگیخت» را برگزیده  و به سخنان ترامپ و واکنش‌های مسوولان داخلی وخارجی به حرف‌های او اشاره کرده است.

روزنامه‌های «شهروند» و «جمهوری اسلامی» به ترتیب تیترهای نخست «جهان مقابل ترامپ» و«ناتوانی ترامپ از لغو برجام و واگذاری تصمیم به کنگره امریکا» را انتخاب کرده‌اند.

روزنامه «دنیای اقتصاد» تیتر نخست «پشت صحنه شوی ترامپ» را انتخاب کرده و به تحلیل سخنان ترامپ پرداخته است. این روزنامه همچنین مطلبی دیگری با تیتر «پاسخ قاطع روحانی به ترامپ» را منتشر کرده و به سخنان رییس جمهور کشورمان در پاسخ به ترامپ اشاره کرده است.

روزنامه «جام جم» تیتر نخست «وقاحت امریکایی» و روتیتر «ترامپ از استراتژی ایرانی خود رونمایی کرد» را انتخاب کرده و به واکنش کاربران ایرانی در فضای مجازی و مسوولان کشورهای دیگر به اظهارات ترامپ پرداخته است.

روزنامه «همشهری» و «وطن امروز» نیز به ترتیب با تیترهای نخست «زور ترامپ به برجام نرسید» و «برجام را پاره کرد» به سخنرانی دیشب ترامپ پرداخته‌اند.

روزنامه «بهار» مطلبی با تیتر «بازنگری برجام تحریم سپاه» و رو تیتر «ترامپ جزییات  استراتژی جدید امریکا علیه ایران را تشریح کرد» را برگزیده است.

روزنامه «جوان» تیتر نخست «ترامپ اعتماد به امریکا را پاره کرد» را انتخاب کرده و به سخنان ترامپ و رییس‌جمهوری کشورمان پرداخته است.

روزنامه «فرهیختگان» نیز تیتر نخست خود را به سخنان رییس جمهور کشورمان با تیتر «بندی به برجام اضافه نخواهد شد» اختصاص داده است.

این روزنامه همچنین مطلبی با تیتر «بازگشت به ساعت صفر» و رو تیتر «سخنرانی ترامپ  درباره ایران سرنوشت توافق هسته‌ای را به تصمیم کنگره گره زد » را برگزیده است.

روزنامه «کیهان» تیتر یک «ترامپ برجام را حفظ کرد/امتیازها برای امریکا محدودیت‌ها برای ما!» را انتخاب کرده است.

روزنامه اطلاعات نیز تیتر یک «ایران منادی صلح و امریکا حامی تروریسم است» و رو تیتر«پاسخ وزارت خارجه ایران به بیانیه خصمانه کاخ سفید و ادعاهای ضد ایرانی ترامپ» را برگزیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین