کد خبر: ۴۸۲۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

وقتی زانو درباره سلامت شما سخن می‌گوید!

همه ما می دانیم که انجام ورزش برای بدن انسان خوب است، اما زمانی که بیش از اندازه به بدن خود فشار وارد می کنید یا بیش از حد طولانی یا با تکرر بیش از اندازه ورزش کنید، این شرایط می تواند فشار زیادی را روی مفاصل شما وارد کند.
آفتاب‌‌نیوز : زانوها از جمله کلیدی‌ترین مفاصل بدن انسان هستند که برای راه رفتن به آنها نیاز دارید. آسیب دیدن زانوها می تواند در انجام فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. 

به گزارش عصر ایران به نقل از "کر2"، آسیب دیدگی، ورم مفاصل و کار کشیدن بیش از حد از شایع‌ترین دلایل زانودرد هستند. اما دلایل نامشهود بسیاری نیز می توانند موجب شکل گیری درد در زانوها شوند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

اضافه وزن دارید

زانوها می توانند فشاری تا پنج برابر وزن بدن شما را احساس کنند، از این رو جای شگفتی نیست که چاقی می تواند این مفاصل کلیدی را تخریب کند. خوشبختانه، حتی افرادی که در کاهش وزن خود با دشواری مواجه هستند می توانند با انجام تمرینات ورزشی تقویت کننده عضله از زانوهای خود مراقبت کنند.

بیش از اندازه یا بیش از حد سخت ورزش می کنید

همه ما می دانیم که انجام ورزش برای بدن انسان خوب است، اما زمانی که بیش از اندازه به بدن خود فشار وارد می کنید یا بیش از حد طولانی یا با تکرر بیش از اندازه ورزش کنید، این شرایط می تواند فشار زیادی را روی مفاصل شما وارد کند. افرادی که بیش از اندازه یا بیش از حد سخت ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر ورزش می کنند، احتمال بیشتری دارد انحطاط دردناک غضروف زانو را تجربه کنند. برای پیشگیری از آسیب دیدگی زانو یک روتین حرکات کششی خوب را در برنامه ورزشی خود جای دهید. و البته برای پرهیز از زانودرد بیش از اندازه سخت ورزش نکنید.

در حال پیر شدن هستید

زانودرد یکی از نشانه هایی است که با افزایش سن و رسیدن به سنی خاص افراد بسیاری آن را تجربه می کنند. هرچه عمر طولانی‌تری داشته باشید، تنش و استرس بیشتری به بدن وارد می شود و البته زانوها نیز از این شرایط مستثنی نیستند. همچنین، با افزایش سن توده عضلانی بدن انسان کاهش می یابد، که افت قدرت بدن را به همراه داشته و از این رو احتمال تجربه زانودرد افزایش می یابد. این یک مشکل اجتناب ناپذیر نیست که هر فردی با آن مواجه شود، اما دنبال کردن یک سبک زندگی سالم می تواند عاملی کلیدی در پیشگیری از مواجهه با زانودرد ناشی از افزایش سن باشد.

به نقرس مبتلا هستید

نقرس یک نوع آرتریت یا ورم مفاصل است که اغلب در افرادی که زیاد گوشت قرمز مصرف می کنند، دیده می شود. اگر زانودردی بی دلیل را تجربه می کنید، شاید نیاز باشد نگاهی به رژیم غذایی خود انداخته و درباره نشانه ها با پزشک خود صحبت کنید.

با مشکلات دستگاه گوارش مواجه هستید

اگرچه بیشتر به عنوان مسائل دستگاه گوارش شناخته می شوند، اما کولیت اولسراتیو و بیماری کرون هر دو می توانند موجب زانودرد یا دیگر دردهای مفصلی شوند. در حقیقت، درد مفاصل شایع‌ترین نشانه این بیماری ها خارج از دستگاه گوارش محسوب می شود. خوشبختانه، این درد مفصلی پس از درمان مشکل دستگاه گوارش از بین می رود.

افسرده هستید

این احتمال وجود دارد که زانودرد شما با مشکلات سلامت روانی، مانند افسردگی و اضطراب، مرتبط باشد. افزون بر این، ورزش نکردن در میان افراد مبتلا به افسردگی شایع است و پژوهش های روزافزون نشان می دهند که افسردگی اثر فیزیولوژیکی شبیه به درد مزمن روی بدن انسان دارد. در همین راستا، افراد بسیاری که هم به افسردگی و هم زانودرد مبتلا هستند، به طور معمول بهبود نشانه های زانودرد پس از مصرف داروهای ضد افسردگی را تجربه می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین