کد خبر: ۴۸۲۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

تغییرات و تفکرات جدید برای ایستگاه کردن الهلال!

سرمربی کروات سرخپوشان که در بازی رفت با عملکرد دور از انتظار تیمش یک شکست 4 گله برایش به ارمغان آمد، اکنون چشم به 90 دقیقه جدال برگشت دوخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که با ارائه نمایشی قابل توجه و برخلاف دیگر نمایندگان فوتبال ایران توانسته بود با حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا شرایط فوق العاده‌ای برای دستیابی به مجوز فینال آسیا به خود اختصاص دهد، پشت دیوار الهلال ماند و 90 دقیقه ابتدایی بازی رفت را با 4 گل خاتمه داد تا اکنون کار سخت و غیرممکنی برای جدال برگشت پیش روی خود داشته باشد.

با این حال بازیکنان و کادرفنی و همچنین هواداران و مدیریت این باشگاه نمی‌خواهند شکست را بپذیرند و چشم به بازی برگشت و جبران 4 گل دوخته‌اند. برانکو که از ترس بازیکنانش بعد از این شکست سنگین آگاه شده است روز گذشته بارها به تهییج آنها پرداخت و با جمله آنها غول نیستند و نباید اینگونه تصور کنید و مطمئنا آنها هم از پوست و استخوان هستند سعی در ایجاد باور در بین شاگردانش داشت. تمرینات تاکتیکی پرسپولیس روز گذشته بیشتر اختصاص به غافلگیر کردن حریف داشت.

برانکو چشم انتظار سوت‌های داور عمانی

مهمترین نکته‌ای که برانکو روی آن تاکید داشت استفاده بهینه از سوت‌های احمد ابوبکر در جدال روز سه شنبه بود. سرمربی کروات سرخپوشان که در بازی رفت از تقابل نفر به نفر شاگردانش با حریف سودی نبرد، اکنون منتظر این است تا آنها بتوانند بهترین استفاده را از شروع مجددهای بازی ببرند. استفاده از ضربات ایستگاهی پشت محوطه جریمه، ضربات کرنر و البته پرتاب اوت‌های وحید امیری از نکاتی بود که بارها تکرار شد و مدت زیادی از تمرین این تیم را به خود اختصاص داد.

وحید امیری که از خصوصیات مثبتی در پرتاب اوت برخوردار است در این بخش با پرتاب‌های متفاوت خود وظیفه غافلگیری مدافعان الهلال را برعهده داشت که علی علیپور و گادوین منشا باید در آن نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کردند. منشا به عنوان مهاجم سرخپوشان باید جلوی دروازه مانع از دید دروازه‌بان و به صورت حرفه‌ای و بدون خطا مانع از خروج از دروازه‌اش می‌شد تا علیپور با در اختیار گرفتن توپ و چرخش آن را به سمت دروازه بزند یا به دو بازیکن شوتزنی که پشت محوطه جریمه استقرار یافته‌اند قرار دهد (کمال کامیابی نیا و محمد انصاری).
 


در ضربات کرنر نیز به واسطه خروج‌های مطمئنی که معیوف در جدال رفت به نمایش گذاشت سرخ‌ها بیشتر روی ضربات کوتاه و ترکیبی اصرار داشتند که با حرکاتی ترکیبی به پاس پشت محوطه جریمه و سود بردن بازیکنان شوتزن ختم می‌شد.

ضربات ایستگاهی نیز به همین شکل بود و تنها منشا اجازه ضربه مستقیم به دروازه را داشت و دیگر بازیکنان باید نقش پاسور را ایفا می‌کردند و بهترین تصمیم برای مقصد توپ خود را در نظر می‌گرفتند تا بهترین سود را از آن ببرند. هرچند در غیاب مهدی طارمی همچنان خط حمله این تیم در تمرینات نیز هیجان انگیز نیست و ساده‌ترین روش‌ها برای دستیابی به دروازه را طی می‌کنند.

سیدجلال و شجاع در نقش گلزن؟

در تمام ضربات ایستگاهی دو مدافع میانی احتمالی پرسپولیس برابر الهلال وظیفه اضافه شدن به باکس محوطه جریمه حریف را برعهده داشتند. سیدجلال حسینی که با بازگشت به تمرینات گروهی برابر الهلال قادر به همراهی پرسپولیس خواهد بود با توجه به شرایط فنی و فیزیکی از قابلیت خوبی روی استفاده از ضربات سر برخوردار است و شجاع خلیل زاده نیز در این فصل در قامت مدافع شرایط خوبی از حیث گلزن در اختیار داشته است. موضوعی که برانکو امیدوار است حداقل یکی از گل‌های بازی رفت توسط آنها جبران و شرایط برای تیمش آسانتر شود.

ربیع خواه و کمال در کنار هم

زوج موفق میانه زمین پرسپولیس برابر استقلال خوزستان برابر الهلال عربستان نیز به کار گرفته خواهند شد و کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه با پست تخصصی هافبک دفاعی و البته با شرح وظایف متفاوت اعلام شده توسط برانکو ایوانکوویچ خود را مهیای این جدال کردند. ربیع خواه باید با کمترین فاصله ممکن با خط دفاعی تیمش و پوشش مناسب آنها مانع از شکل گیری حملات حریف می‌شد و وظیفه پاس‌های بلند به کناره‌ها را برعهده داشت. کامیابی نیا نیز کمی جلوتر از شماره 18 سرخپوش وظیفه کم کردن فاصله خطوط بین بازیکنان تهاجمی و تدافعی را برعهده دارد و جنگ‌های میانه میدان برعهده او خواهد بود و باید از فرصت استفاده از ریباندها نیز سود ببرد.
 


کناره‌ها گلساز می‌شوند؟

با حضور محمد انصاری در سمت چپ دفاعی و صادق محرمی در سمت مخالف و البته سرعت و تکنیک جالب توجه این دو برای عبور از مدافع مستقیم و حرکات طولی بیشترین انتظار برای ارسال پاس‌های طلایی از سوی آنها می‌رود. محمد انصاری که بعد از مدت‌ها با توجه به بازگشت سیدجلال و شکل گرفتن زوج او با شجاع خلیل زاده این فرصت را خواهد داشت تا در پست ایده‌آل خود به میدان برود، بزرگترین شانس ایجاد موقعیت گل و حتی ضربه به سمت دروازه را خواهد داشت و اگر در شرایط بدنی و روحی مناسب باشد می‌توان از او انتظار موفقیت در این جدال را داشت.

منشا و علیپور چشم انتظار مسلمان و امیری

وظیفه ارسال پاس‌های طلایی برای گادوین منشا و علی علیپور برعهده محسن مسلمان و وحید امیری است. بازیکنانی که رابطه خوبی با دو مهاجم تیم خود دارند و این بهترین شرایط را برای سود بردن از فرصت‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد. مهمترین نکته‌ای که باید ترکیب پرسپولیس برای مقابله با الهلال در ذهن داشته باشد، دوری از فاصله بیش از حد بین بازیکنان و خطوط است. اتفاقی که در جدال رفت و حتی بیشتر بازی‌های این فصل پرسپولیس ضربات جبران ناپذیری را متوجه آنها کرد و برانکو در بخش ابتدایی تمرینات روی این اصل کار کرد و بارها با جابجایی بدون توپ و تنها با دستور مرور شد. برانکو با اعلام اینکه با حرکت تیمی هر بازیکن باید چه تاکتیک و فضایی را برای عدم اجازه نفوذ به حریف در دستور کار قرار دهد، به بهترین شکل آنها را در جریان وظایف خود قرار داد و باید دید در نهایت در جدال برابر الهلال آنها چه خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین