کد خبر: ۴۸۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
رییس مرکز روابط عمومی وزارت آموزش ‌و پرورش خبر داد

آغاز تغییرات جدید در آموزش و پرورش/ آموزش و پرورش جوان‌تر می‌شود

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: تغییرات در آموزش‌ و پرورش با تأکید بر چهار ویژگی به‌کارگیری ظرفیت داخلی، مشارکت زنان، کاهش سن مدیریتی و همسویی با مشی اعتدالی دولت به‌ تدریج انجام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل تغییرات و انتصابات تازه در آموزش‌وپرورش گفت: نسل دانش آموزان هوشمند، شتاب گسترده فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و انقلاب در سبک رهبری آموزشی در جهان، نیازها و انتظارات تازه‌ای را در جامعه و خانواده‌ها نسبت به ‌نظام آموزشی رسمی ایجاد کرده که تحول در سبک مدیریت و تغییر در شیوه جاری برنامه‌ریزی، کمترین پاسخ به این انتظار است.

نظری با اشاره به طرح‌های مشارکتی آموزش‌ و پرورش با عموم مردم در دولت دوازدهم افزود: آموزش ‌و پرورش برای تحول در وضع موجود خود نیاز به همراهی و پشتیبانی همگانی داشته و هم‌زمان با تلاش برای تغییر نگرش نهادها و دستگاه‌های برون‌سازمانی، باید تن به تغییراتی در سبک و سیاق درونی خود بدهد.

وی افزود: بر این اساس، تغییرات مدیریتی در این نهاد مهم توسعه‌ای را که رئیس‌جمهور از آن به مهم‌ترین وزارتخانه یادکردند، نباید صرفاً در چند جابجایی و آمد و رفت افراد ببینیم.

نظری درباره ملاک‌های تغییر مدیران این وزارت خانه نیز گفت: تغییرات در آموزش‌ و پرورش با تأکید بر چهار ویژگی استفاده از ظرفیت داخلی آموزش ‌و پرورش، مشارکت زنان، کاهش سن مدیریتی و همسویی با مشی اعتدالی دولت به‌تدریج انجام خواهد شد.

وی در انتها با اشاره به لزوم بهره مندی از تجارب از پیشکسوتان آموزش ‌و پرورش گفت: وزارت آموزش‌ و پرورش راه بهره‌مند شدن از مشاوره و تجارب پیشکسوتان را بر خود نمی‌بندد. البته عزم و اراده جدی در وزارت آموزش‌ و پرورش برای پاسخ به انتظارت جدید جامعه وجود دارد و ما به‌ زودی شاهد تغییر در لایه‌های مدیریتی با محوریت نوگرایی خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین