کد خبر: ۴۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

70 درصد زنان افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند

مسئول واحد جمعیت و خانواده مرکز بهداشت بجنورد گفت: 70 درصد زنان نوعی از افسردگی را بعد از زایمان تجربه می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : «تکتم یزدانی» اظهارکرد: در برخی از موارد پس از پشت سر گذاشتن سختی‌ها و محدودیت‌های دوران بارداری و ترس از زایمان و تحمل درد، با تولد کودک مادر منتظر آرامش و شادمانی است که اگر این امر اتفاق نیفتد و یا آگاهی‌های لازم در مورد برخی مسائل استرسزای بعد از زایمان وجود نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد می‌شود که بدون حمایت‌های اطرافیان ممکن است مادر را دچار افسردگی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، وی افزود: مشکلات عاطفی پس از زایمان بسیار شایع است و حدود 10 تا 15 درصد مادران مسأله غمگینی بعد از زایمان و 70 درصد زنان نوعی از افسردگی بعد از زایمان را تجربه می‌کنند.

یزدانی افزود: بسیاری از زنان بلافاصله پس از زایمان احساس عشق و نزدیکی به نوزاد را ندارند و این احساس به‌تدریج به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: اغلب اوقات افسردگی بعد از زایمان ناشناخته مانده و به آن بی‌توجهی می‌شود.

یزدانی یادآورشد: حمایت از مادر در امر شیردادن به نوزاد راهی است برای محکم کردن رابطه دو طرفه مادر و شیرخوار و دادن این احساس به مادر که کاملاً توانمند و قابل است.

وی خاطرنشان کرد: به مادرانی که از دوران کودکی یا از زایمان قبلی سایه ذهنی بدی دارند یا در شیر دادن ناموفق بوده اند باید بیشتر توجه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین