کد خبر: ۴۸۳۵۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
دیدار وزیر دفاع فرانسه با نمایندگان کنگرۀ و مقامات ارشد نظامی آمریکا

هشدار فرانسه به آمریکا: چشم‌پوشی از برجام هدیه‌ای به تندروها و نخستین گام به سوی جنگ است

وزیر دفاع فرانسه گفت که تصمیم‌گیری دربارۀ برجام اکنون بر عهدۀ کنگرۀ آمریکا است و فرانسه قصد ندارد در امور داخلی آمریکا دخالت کند، هرچند موضع پاریس در قبال توافق اتمی با ایران کاملاً روشن است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- وزیر دفاع فرانسه، خانم فلورانس پرلی، امروز جمعه به مقامات آمریکا هشدار داد که چشم‌پوشی از توافق اتمی با ایران هدیه‌ای به تندروها و نخستین گام به سوی جنگ است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وزیر دفاع فرانسه برای ملاقات با همتای آمریکایی خود، جیمس متیس، و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت ملی، ژنرال مک ماستر و همچنین نمایندگان کنگرۀ این کشور سفر رسمی دو روزه ای به آمریکا انجام داده است.

هشدار فرانسه به آمریکا: چشم‌پوشی از برجام نخستین گام به سوی جنگ است

وزیر دفاع فرانسه که این سخن را در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در واشنگتن ایراد می‌کرد، گفت که تصمیم‌گیری دربارۀ برجام اکنون بر عهدۀ کنگرۀ آمریکا است و فرانسه قصد ندارد در امور داخلی آمریکا دخالت کند، هرچند موضع پاریس در قبال توافق اتمی با ایران کاملاً روشن است.

ماکرون‌: مواضع ترامپ درقبال کره و ایران اتحاد اروپا را ضروری‌تر ساخت

همچنین امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، در پایان نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که موضع رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال کره‌شمالی و ایران ایجاب می‌کند که کشورهای اروپایی بیش از گذشته صفوف خود را متحد و منسجم کنند. به همین مناسبت رئیس‌جمهوری فرانسه از حمایت ٢٨ کشور عضو اتحادیۀ اروپا از توافق اتمی با ایران ابراز خشنودی کرد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، او همچنین گفت که پیشرفت‌های ماههای اخیر اروپا در زمینۀ دفاعی به دلیل انزواطلبی دولت دونالد ترامپ شتاب بیشتری یافته، به ویژه در نزد آن کشورهایی که ائتلاف نظامی آمریکا و اروپا را جایگزین طرح دفاعی مستقل اروپا می‌دانستند. ٢٨ کشور عضو اتحادیۀ اروپا توافق کردند تا همکاری‌هایشان را در زمینۀ نظامی و تحقیقات نظامی تقویت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا از تأئید تعهد ایران نسبت به توافق اتمی خودداری کرده است و از کنگرۀ آمریکا خواسته که برخی تحریم‌ها علیه ایران به ویژه سپاه را از نو احیاء کند.

همچنین، صدراعظم آلمان فدرال، آنگلا مرکل، دیروز پنجشنبه نوزدهم اکتبر اعلام کرد که کشورهای اروپایی همۀ تلاش خود را برای نجات توافق اتمی با ایران انجام می‌دهند و برای این منظور تماس خود را با کنگرۀ آمریکا حفظ می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
خطر جدی نگرفتن سیاست های ترامپ است و خودرا در گیر شعارهای تکراری کنیم . تعامل با اروپا و و شنیدن نظرات آن ها تنها راه پیش رو است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
واقعا اروپا هم دست گذاشته رو مسائل نظامی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین