کد خبر: ۴۸۳۶۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

اردوغان: اروپا و آمریکا در مبارزه با تروریسم کنار ترکیه نیستند

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، آمریکا و اتحادیه اروپا در مبارزه علیه تروریسم در کنار ترکیه نایستاده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در اجلاس D-8 در استانبول اعلام کرد: آنها اعلام می‌کنند که در مبارزه علیه تروریسم در کنار ما ایستاده‌اند اما ما باور نداریم، شما با ما نیستید، اگر با ما بودید از نیروهای پ.ک.ک حمایت نمی‌کردید.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نشان داده شدن برخی پوسترهای عبدالله اوجالان، رهبر محبوس پ.ک.ک توسط نیروهای آمریکایی در رقه پس از آزادی‌های اخیر در این شهر اضافه کرد: آنها پوسترهای یک رهبر تروریستی را در رقه در دست داشتند، چگونه آمریکا می‌تواند این مساله را توضیح دهد؟ آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که پ.ک.ک یک سازمان تروریستی است اما پوستری از اوجالان بر روی ساختمانی در فرانسه نصب شده و پلیس هیچ کاری انجام نمی‌دهد. چگونه می‌تواند این مساله را توضیح دهد؟ آیا این نشانه همبستگی در برابر تروریسم است؟

پیشتر پنتاگون در برابر انتقادات مطرح شده مبنی بر همکاری آمریکا با یگان‌های مدافع خلق اعلام کرد: ما با این گروه همکاری می‌کنیم زیرا ما در مبارزه با داعش به آنها کمک می‌کنیم. این تنها مسئولیت و تعهد ما است.

همچنین بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی از موضع پنتاگون انتقاد کرده و گفت: ما همواره به آمریکا به عنوان متحدی می‌نگریم که تلاش می‌کند با یک گروه تروریستی در راستای مبارزه با یک گروه تروریستی دیگر همکاری کند. آمریکا به چه مدارک بیشتری نیاز دارد تا درک کند که یگان‌های مدافع خلق تروریست هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین