کد خبر: ۴۸۳۹۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

نیویورک‌تایمز: راهبرد دروغگویی هیتلر و ترامپ و شباهت عجیب میان آن‌ها

تارنمای خبری نیویورک‌تایمز روز شنبه در گزارشی به مقایسه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «آدولف هیتلر» دیکتاتور معدوم آلمان از نگاه توسل انها به عوام‌‌فریبی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : در این یادداشت به قلم «چارلز بلو» تحلیلگر سیاسی آمده است: راهبردهایی وجود دارد که هیتلر از آن‌ها برای رسیدن به قدرت و حفظ آن استفاده کرد؛ مسائلی که زمینه حکومت خونین او را فراهم کرد. این موارد می‌تواند به ما درس‌هایی از سیاست بیاموزد. یکی از این درس‌ها این است که چطور دروغ گفتن به صورت هدفمند می‌تواند به طور موثر برای تبلیغات بکارگرفته شود.

نیویورک‌تایمز: راهبرد دروغگویی هیتلر و ترامپ و شباهت عجیب میان آن‌ها

به گزارش ایرنا، یادداشت می‌افزاید: ترامپ هیتلر نیست، اما نحوه‌ای که او مردم آمریکا را با دروغ‌های تکان‌دهنده خود به بازی گرفته است، شباهت تاریخی عجیبی را یادآور می‌شود. روش‌های عوامفریبی عوض نمی‌شوند.

نویسنده ادامه می‌دهد: ترامپ راهی برای دروغگویی یافته است که مردم به آن طریق باور کنند این دروغ‌ها را خود او نساخته، بلکه تنها آن‌ها را از دیگری نقل کرده است.

جنا جانسون خبرنگار نشریه واشنگتن پست اخیرا نوشته بود: ترامپ اغلب اظهارات جنجال‌برانگیز خود را با این جمله شروع می‌کند که «خیلی‌ها می‌گویند...». این راهبرد به او اجازه می‌دهد تا ایده‌ای بحث‌برانگیز، شایعه یا یک تئوری توطئه را مطرح کند؛ بدون اینکه مسئولیت آن را بپذیرد. اگر واکنش‌ها مثبت باشد، او دیگر میان خود و منبع خبر فاصله نمی‌گذارد؛ اما اگر خلاف این مسئله رخ دهد، ترامپ مدعی می‌شود که او خود هیچ‌گاه چنین حرفی نزده است.

نویسنده می‌نویسد: کاری که ترامپ برای دستیابی به نتایج سیاسی انجام می‌دهد، مشابه همان اقدامی است که هیتلر برای اهداف وحشیانه خود انجام داد و آن چیزی نیست جز استفاده از فریب افکار عمومی به عنوان راهبرد اصلی تبلیغاتی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین