کد خبر: ۴۸۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴

زخم هایی که از ۳ سرطان کشنده‌تر است

رییس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت به عوارض زخم پای دیابت اشاره کرد و گفت: مرگ و میر پنج ساله بر اثر ابتلا به زخم پای دیابت از 3 سرطان سینه، پروستات و هوچکین ( نوعی سرطان خون) بیشتراست.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سید مهدی طبایی روز یکشنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی بر ضرورت توجه بیشتر به زخم پای دیابت در کشور اشاره کرد و گفت:مرگ و میر کسانی که دچار زخم پای دیابت هستند در 5 سال اول حدود 45 درصد است.

وی با اشاره به اینکه قطع عضو و ناتوانی از جمله عوارض زخم پای دیابت است، گفت: زخم پای دیابت تا 25 درصد منجر به قطع عضو می شود.

طبایی با اشاره به اینکه مردان بیشتر دچار قطع عضو می شوند، گفت: اغلب قطع اندام از زخم کوچک آغاز می شود که با درمان ساده قابل رفع بود، که به دلیل بی توجهی به قطع عضو منجر می شود.

وی درادامه به شیوع زخم مزمن در دنیا اشاره کرد و گفت: یک تا 2 درصد مردم دنیا به این بیماری مبتلا هستند؛ مهمترین و اولین علت زخم مزمن بیماری های قلبی - عروقی است که 70 درصد زخم های تحتانی بدن بر اثر این بیماری ایجاد می شود.

طبایی دیابت را دومین علت زخم مزمن اعلام کرد و گفت: این بیماری شیوع وحشتناکی در دنیا دارد و پیش بینی می شود که 370 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا باشند.

رییس دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت بیان کرد: کسانی که دیابت آنها طولانی می شود تا 25 درصد دچار زخم شدید می شوند. زخم شدید نشان می دهد که دیابت بر روی ارگان های اصلی بدن از جمله قلب ، چشم و کلیه اثر مخرب داشته است.

** لیزر به کمک درمان زخم ها آمده است

دبیر علمی بخش بالینی دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت نیز به پیشرفت ها در زمینه درمان زخم اشاره کرد و گفت: لیزر در کنار سایر درمان ها به کمک درمان زخم ها آمده است.

دکتر پروین منصوری در این نشست اظهار کرد: قدم های بزرگی در این مورد برداشته شده تا خدمات مطلوب تری به این دسته از بیماران ارائه شود.

وی ادامه داد: محققان در تلاش هستند با استفاده از شیوه هایی مانند نانو یا سلول های بنیادی، خدمات بهتری به افراد مبتلا به زخم های مزمن ارائه و آنان را از درد و آلام این بیماری نجات دهند.

منصوری با اشاره به اینکه زخم مشکل جهانی است، گفت: در آمریکار تعداد افرادی که دچار زخم هستند بیشتر از سایر بیماری ها از جمله سرطان است.

وی به شیوع زخم پای دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش بیماری دیابت سبب شیوع این بیماری شده و بالا رفتن سن هم در ابتلا افراد به زخم پای نقش موثر دارد.

دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با حضور تعدادی از پایه گذاران درمان زخم و محققان صاحب نام داخلی و خارجی از 3 تا 5 آبان ماه در سالن همایش بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

دبیر علمی بخش علوم پایه دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم به استقبال خوب محققان از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: تعداد مقالات دریافتی به این کنگره 30 درصد افزایش داشته که این موضوع نشان می دهد که علاقه به فعالیت های تحقیقاتی در زخم های مزمن بیشتر شده است.

دکتر منصور جمالی اظهار کرد که از مجموع مقتالات دریافتی، 160 مقاله پذیرفته شده که از این تعداد 93 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد مقالات در حوزه بالینی است، اظهار کرد: این موضوع نشان دهند توجه به حوزه بالین است که این روند باید با سرعت بیشتری ادامه یابد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی زخم و ترمیم نیز در این نشست خبری گفت: تقویت بخش دانشجویی از رویکردهای این کنگره است و از سه کارگاه تخصصی یک مورد در زمینه دانشجویی است.

به گزارش ایرنا، محسن فاتح به برگزاری سه کارگاه تخصصی در این همایش اشاره کرد و گفت: درمان کمکی با پانسمان های جدید، وکیوم تراپی و روش های تدوین مطالعات سه کارگاه تخصصی هستند که در این رویداد علمی برگزار خواهند شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین