کد خبر: ۴۸۴۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵

هشدار درباره ابتلا به بیماری کشنده انسداد ریه در این افراد

تهران- ایرنا- محققان کانادایی هشدار دادند که احتمال ابتلا به بیماری کشنده انسداد ریه در افراد مبتلا به آرتریت تقریبا 50 درصد بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آرتریت واژه ای است برای اطلاق به بیماری هایی که مفاصل را دردناک و سفت می کنند. یک مفصل جایی است که دو یا چند استخوان به یکدیگر می رسند. آرتریت می تواند مانع از فعالیت درست مفصل شود. آرتریت (بخصوص نوع آرتروز) در میان افراد بالای 65 سال شایع تر است، ولی کودکان و جوانان نیز دچار آرتریت می شوند.

نتایج این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا روی دو هزار و 500 فرد مبتلا به آرتریت انجام شد، نشان داد که احتمال ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریه در این افراد50 درصد بیشتر بود.

آرتریت روماتوئید یک بیماری طولانی مدت است که در آن سیستم ایمنی، بدن را به حمله به خود وادار می کند و باعث بروز درد، التهاب و سفتی مفاصل می شود. اما التهاب مفاصل خود مشکلات دیگری را هم ایجاد می کند. 

دکتر 'دانیل لاکایل' از دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت: یافته های این مطالعه مشخص می کند که التهاب در ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی نقش دارد و پزشکانی که مبتلایان به آرتریت روماتوئید را درمان می کنند، آگاهی ندارند که این بیماران در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی قرار دارند.

به گفته محققان، این تحقیق نشان می دهد که آرتریت روماتوئید تنها مفاصل را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه می تواند باعث ابتلا به بیماری ریه نیز بشود. 

زمانی تصور می شد که بیماری مزمن انسداد ریوی بر اثر بروز التهاب به ویژه در ریه ها ایجاد می شود، اما اکنون کارشناسان می گویند که بروز التهاب در نقاط دیگر بدن نیز می تواند عاملی برای بروز این بیماری باشد.

محققان می گویند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی، باید هر چه زودتر داروهای ضد التهابی برای افراد مبتلا به آرتریت تجویز کرد. 

نتایج این مطالعه در مجله Arthritis Care & Research منتشر شده است.

بیماری‌ انسداد ریوی‌ مزمن‌ اصطلاحی‌ است‌ که‌ برای‌ انسداد مزمن‌ مجاری‌ هوایی‌ ناشی‌ از آمفیزم‌، برونشیت‌ مزمن‌، آسم‌ و یا ترکیبی‌ از این‌ اختلالات‌ به‌ کار می‌رود. 

به گزارش ایرنا از روزنامه دیلی میل، بروز این‌ بیماری‌ مرتباً در حال‌ افزایش‌ است‌ و مردان‌ بیشتر از زنان‌ دچار این‌ بیماری‌ می‌شوند.

برونشیت، تنگی نفس، کاهش وزن، خس‌ خس‌ یا سرفه‌ در حد کم‌، خلط‌ در حد خیلی‌ کم‌ و عفونت‌های‌ مکرر در ریه‌ها از جمله علایم ابتلا به این بیماری هستند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین