کد خبر: ۴۸۴۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
استقبال ایران از تشکیل شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان

ظریف: ما مثل آن کشورها نیستیم که با رقص شمشیر ترامپ مست شویم

ظریف با اشاره به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: «ما مثل آن کشورها نیستیم که به محض دیدن لبخند در رقص شمشیرهای آقای ترامپ مست این حمایت شویم و ندانیم چه کار کنیم.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- ایران از نزدیکی روابط عراق و عربستان حمایت می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اظهارات خود در سفر به آفریقای جنوبی اعلام کرد که از تشکیل شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان حمایت می کند.

وزیر امور خارجه درباره تشکیل شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان در پی سفر نخست وزیر عراق به این کشور گفت: "روابط عراق با همسایگانش امری است که به دولت این کشور مربوط می‌شود. ایران بر خلاف آمریکا که منافع خود را در اختلاف و تفرقه در منطقه می‌بیند، همکاری عراق با همسایگان عرب این کشور به هیچ وجه برای منافع ایران را مضر نمی‌داند بلکه ما آن را در جهت منافع خودمان ارزیابی می کنیم".

ظریف: ما مثل آن کشورها نیستیم که با رقص شمشیر ترامپ مست شویم

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران دو روز پیش برای دیدار و گفتگو با مقامات آفریقای جنوبی وارد این کشور شده است.

گفتنی است، در این سفر هواپیمای ظریف از آسمان عربستان عبور نکرده و مسیر دیگری را انتخاب نموده است. 

ما مثل آن کشورها نیستیم که با دیدن رقص شمشیر ترامپ مست شویم

محمد جواد ظریف همچنین در جمع ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

وی با اشاره به این‌که این روزها «زمزمه‌های نامناسبی از سوی برخی تازه‌واردان در عرصه سیاست شنیده می‌شود» گفت که «لجن‌پراکنی‌های افرادی مانند ترامپ نمی‌تواند ذره‌ای در دفاع، مقاومت و سربلندی مردم ایران خدشه وارد کند.»

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد که مردم ایران توانسته‌اند از «همه فشارها، تحریم‌ها، جنگ‌ها و تجاوزات» عبور کنند. ظریف در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایران «خواستار گسترش تعامل با تمام جهان» است. وی سپس با اشاره به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: «ما مثل آن کشورها نیستیم که به محض دیدن لبخند در رقص شمشیرهای آقای ترامپ مست این حمایت شویم و ندانیم چه کار کنیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین