کد خبر: ۴۸۴۶۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

آغاز رزمایش سه جانبه ژاپن، آمریکا و کره جنوبی که ممکن است به جنگ تمام عیار ختم شود

رزمایش مشترک ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی با هدف افزایش توانایی های سه کشور در شناسایی شلیک موشک توسط کره شمالی از امروز سه شنبه آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی 'ان.اچ.کی ژاپن' مقام های دفاعی کره جنوبی به خبرنگاران گفتند که این تمرین 2 روزه از امروز سه شنبه در آبهای نزدیک ژاپن و کره جنوبی آغاز شده است. 

آنها گفتند که ناوشکن های مجهز به سیستم 'ایجیس' به صورت مشترک، شناسایی، ردیابی و تبادل اطلاعات در مورد یک شلیک موشک بالستیک شبیه سازی شده را انجام خواهند داد. 
یک سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هم گفت که این رزمایش برای آمادگی در مقابل تهدیدات کره شمالی طراحی شده است. 

این رزمایش سه جانبه، پنجمین رزمایش از این نوع، از زمان آغاز این نوع رزمایش ها در ماه ژوئن (خرداد) سال گذشته است.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
از هنگامی که کره شمالی اولین آزمایش هسته ای خود را انجام داد، ۱۱ سال می گذرد روز نهم اکتبر سال ۲۰۰۶ میلادی، این کشور اولین آزمایش هسته ای خود را در مکانی در «پونگه- ری» واقع در شمال شرقی کره شمالی انجام داد.

این کشور تا کنون 6 بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز در سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود 3 سپتامبر (12 شهریور) امسال صورت گرفت.

کره جنوبی مدعی است که پرتاب مکرر موشک های بالستیک و آزمایش های هسته ای کره شمالی باعث شده تا سئول برای تامین امنیتش، سیستم موشکی خود را تقویت کند.

در مقابل کره شمالی نیز همسایه جنوبی خود را متهم می کند که با کشیدن آمریکا به شبه جزیره کره و برپایی رزمایش مشترک با واشنگتن، بر ناامنی منطقه دامن می زند.

حضور قدرتهای خارجی در شبه جزیره کره، عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین