کد خبر: ۴۸۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

مالزی از دریافت غرامت مجروحان سقوط جرثقیل در عربستان ناامید شد

بازماندگان هفت زائر مالزیایی که بر اثر سقوط جرثقیل در سال 1394 کشته شدند، با صدور حکمی در دادگاهی در عربستان از دریافت غرامت ناامید شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا و بر اساس اطلاعات تارنمای 'فری مالزی تودی'، دادگاهی در عربستان سعودی اعلام کرد که حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام که دو سال پیش رخ داد، یک بلای طبیعی بوده و شرکتی که در این پروژه نقش داشته نیازی به پرداخت غرامت ندارد. 

بر اساس این حکم که به نفع گروه 'بن لادن' صادر شده است، همه 13 کارگر این شرکت که مسئول عملیات این جرثقیل بوده اند نیز تبرئه شده اند.
 
در این حکم آمده است که 'این فاجعه توسط عوامل طبیعی رخ داده و هیچ عنصر انسانی در پشت آن قرار نداشته است'. 

بر اساس این گزارش، قاضی بیان کرده است که دادگاه این تصمیم را پس از بازنگری دقیق فنی، مهندسی، مکانیکی، و گزارش های ژئو فیزیکی و همچنین مطالعۀ دقیق گزارش های آب و هواشناسی و محیط زیست که بیان کرده بارش شدید باران و طوفان سهمگین باعث این سقوط شده، نسبت به این حکم به نتیجه گیری رسیده است. 

علاوه بر 108 زائری که بر اثر این سقوط کشته شدند، 238 نفر دیگر از جمله 10 مالزیایی نیز مصدوم شدند.

پس از وقوع این حادثه، 'ملک سلمان' پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد که به همه قربانیان این حادثه مبلغ یک میلیون ریال سعودی (حدود 267 هزار دلار) به خانواده همه قربانیان و کسانی که آسیب جبران ناپذیر در حادثه سقوط جرثقیل دیده اند و همچنین 500 هزار ریال (حدود 133 هزار دلار) به همه مجروحان پرداخت می شود. 

در این گزارش آمده است که حکم دادگاه جدای از دستور پادشاه عربستان سعودی است.اگرچه در ماه مارس سال جاری 'اشرف واجدی دوسوکی' معاون وزیر دفتر نخست وزیری مالزی تایید کرده بود که تاکنون هیج مبلغی به خانواده کشته شدگان و مصدومان پرداخت نشده است.
وی پرداخت غرامت به قربانیان را حق دولت سعودی دانسته بود. 

سقوط جرثقیل در مکه در خلال پروژه توسعه مسجدالحرام روز جمعه 20 شهریورماه 1394 (11 سپتامبر 2015) باعث مرگ 107 نفر و جراحت 238 نفر از حجاج بیت الله الحرام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین