کد خبر: ۴۸۴۷۸۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
راست‌سنتی در آرزوی فروپاشی اتحاد چپ و میانه‌روها

۴ تاکتیک اصولگرایان برای تصاحب دولت سیزدهم و مجلس یازدهم

اصولگرایان که گمان نمی‌کردند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 رأی 16 میلیونی به دست بیاوردند این روزها به دنبال این هستند که با ادامه سازو کار اجماعی و تحولات درونی جریان اصولگرایی دوباره آب رفته را به جوی بازگردانند و قدرت را به دست بگیرند. اصولگرایان‌ در شرایط کنونی روی چهار نقطه کانونی تحولات آینده سیاسی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- اظهارات محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و یکی از اصولگرایان تأثیرگذار در یک دهه اخیر سیاسی کشور راست‌سنتی در آرزوی فروپاشی اتحاد چپ و میانه‌روها/۴ تاکتیک اصوگرایان برای تصاحب دولت و مجلس آیندهمبنی بر اینکه اصولگرایان به دنبال تصاحب دولت سیزدهم و مجلس یازدهم هستند نشان‌دهنده تشکیل اتاق فکر جریان اصولگرایی برای رسیدن به دولت و مجلس آینده است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، اصولگرایان که گمان نمی‌کردند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال96 رأی 16 میلیونی به دست بیاوردند این روزها به دنبال این هستند که با ادامه سازو کار اجماعی و تحولات درونی جریان اصولگرایی دوباره آب رفته را به جوی بازگردانند و قدرت را به دست بگیرند. 

اصولگرایان‌ در شرایط کنونی روی چهار نقطه کانونی تحولات آینده سیاسی ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند. نخستین نقطه کانونی برای اصولگرایان ضرورت تحول درونی در جریان اصولگرایی و تطبیق این جریان با مطالبات نسل جدید جامعه است. جرقه این کار را نیز محمد باقر قالیباف پس از انتخابات ریاست جمهوری زد. پس از این بود که تئوریسین‌های اصولگرا‌ به ضرورت این تغییر و تحولات درون‌گروهی پرداختند. در نتیجه اصولگرایان در مرحله اول تلاش خواهند کرد فاصله به وجود آمده بین خود و مردم را کاهش بدهند و با استفاده از شعارهای نوین و مدرن نسل جدید را با خود همراه کنند. 

دومین نقطه امید اصولگرایان عملکرد دولت روحانی و نداشتن کارنامه قابل قبول دو دولت یازدهم و دوازدهم است. اصولگرایان به خوبی به این نکته آگاه دارند که برگ برنده پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1400 رضایت اقشار مختلف مردم از عملکرد هشت ساله حسن روحانی است. در نتیجه اصولگرایان به دنبال این هستند که دولت روحانی به هر دلیلی نتواند عملکرد قابل قبولی از خود برجای بگذارد. نقطه محوری این هدف‌گذاری نیز وضعیت معیشتی مردم خواهد بود. بدون شک اصولگرایان در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری آینده از همه امکانات و ابزارهای خود استفاده خواهند کرد تا مشکلات اقتصادی مردم را بزرگ و دولت روحانی را ناتوان از برطرف کردن این مشکلات نشان بدهند. اصولگرایان به همان اندازه که روی پتانسیل‌های خود حساب کرده‌اند روی عملکرد دولت روحانی نیز حساب باز کرده‌اند. 

کانون سوم هدف‌گذاری اصولگرایان به سیاست‌های تخریبی دولت ترامپ علیه دولت روحانی باز می‌گردد. اصولگرایان در ظاهر با دولت روحانی برای مقابله با دولت ترامپ در آمریکا همراهی می‌کنند اما در باطن از اینکه رویکرد باراک اوباما در آمریکا نسبت به ایران ادامه پیدا نکرد و قدرت به دست یک راست‌گرای افراطی مانند ترامپ افتاد خوشحال هستند. به همین دلیل نیز در سال‌های آینده و به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش خواهند کرد سیاست‌های دولت روحانی در زمینه برجام را شکست‌خورده و در حالت رادیکال‌تر آن خائنانه به مردم معرفی کنند تا به این وسیله محبوبیت به وجود‌آمده برای روحانی و ظریف را نزد افکار عمومی از بین ببرند و اجازه ندهند اصلاح‌طلبان از ظرفیت توافق هسته‌ای به عنوان یکی از افتخارات خود استفاده تبلیغاتی و انتخاباتی کنند. 

چهارمین و مهم‌ترین کانون هدف‌گذاری اصولگرایان برای تصاحب دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به امید فروپاشی اتحاد بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل است. ائتلافی که در چهار انتخابات اخیر اصولگرایان را آچمز کرده و مجال هیچ‌گونه عرض اندامی به آنها نداده است. بدون شک استراتژیک‌ترین نقطه هدف‌گذاری اصولگرایان همین مسأله خواهد بود و اصولگرایان به دنبال هر راهی خواهد بود تا زمینه ائتلاف اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان را از بین ببرند. ائتلافی که بیش از آنکه به عملکرد اصولگرایان معتدل بستگی داشته باشد به تصمیم نهایی اتاق فکر جریان اصلاحات بستگی خواهد داشت.

در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به دنبال معرفی گزینه طلایی اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هستند و به همین دلیل اصولگرایان تلاش می‌کنند این هدف اصلاح‌طلبان را به منزله خط کشی و ایجاد فاصله با گفتمان اعتدال ارزیابی کنند و درسطح افکار عمومی بین اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان فاصله ایجاد کنند. با این وجود جریان اصولگرایی این نکته را فراموش کرده که بیش از آنکه در اندیشه افتراق در جبهه رقیب باشد باید به فکر برطرف کردن تضادهای درونی و چالش‌های موجود در گفتمان اصولگرایی باشد. اصولگرایان همچنین باید راهکار دقیق و منطقی برای کاهش فاصله خود و مردم پیدا کنند تا دوباره با رأی سلبی مردم مواجه نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
3
7
اصولگرایان استاد تخریب روابط بین الملل هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
2
از الان به فکر کشمکش برای تصاحب قدرت هستند ... پس چه موقع میخواهند برای مردم و کشور کار کنند؟ ... این مسئولین... قدرت طلب رو که همش به فکر خط و جناح بازی هستند و اصلا به کشور و بدبختی های مردم که خود آنها باعث شده اند فکر نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
5
4
ما شعار استراتژیک مرگ بر امریکا را همیشه سرخواهیم داد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
3
مردم حجت را برای هر جناحی که داعیه خدمت داشته و شعارهایی میداد تمام کردند.این طرفندهای نخ نما و ژست های سیاسی دیگر جایگاهی ندارد. حتی شایعه استعفای این و آن وایجاد موج هم فایده ای ندارد .......آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
1
معلومه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
2
4
در خواب ببینن اصولگرایان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
3
آفتاب خیلی هوای آقای روحانی را داری. عملکرد ایشان مهم نیست چون بهرحال نگذاشته اند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
1
0
چپ ؟ یعنی چه ایا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
1
میگویند فلانی صدایش از جای بلند شنیده میشود مردم نگران فردایشان هستند هزاران نفر نومید از دریافت سپرده هایشان کنار خیابان میخوابند روزی نیستکه کارگران در نقطعه ای از کشور بدنبال حقوق های دریافت نشده شان صدایشان بگوش نرسد تحدیدات خارجی هم که جای خود دارد در این گیرو دار عده ای بفکر تصاحب قدرت هستند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
1
1
نصف ۱۶ میلیون برا یارانه بود ورای دهندگان اصلا فرق اصلاح طلب و اصولگرا را نمیدانستند.پس تا به ازادی های مدنی ملت باور نداشته باشند.اگه زمینه فراهم باشد هر بار اصولگراها از ملت شکست خواهند خورد
فروغ
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
1
کاربران محترم اشکال ندارد اگر دوباره با همان شعار بیایند دوباره کشمکش و چالش اقتصادی که مثلا ما مخالف سرمایه داری هستیم ودوباره آخرش هم کشور توسط اصلاح طلبان آباد خواهد شد چون برای کشور داری برنامه علمی هستند طرف اصولگرایان دستشان خالی هست هر روز تو صداوسیما در برنامه اقتصاد میبینم که اصلا برنامه ندارند همانطور که در انتخابات گذشته دیدیم و تمام اصول اقتصادی و پیشرفت اقتصادی و تجربه سیاسی دنیا را به چالش میکشند و میگویند چون ایجاد فاصله بین فقیر و غنی زیاد میشود و پیامدهای دارد ولی جایگزینی برای اداره 150میلیون انسان ندارند کاربران محترم آیا 30سال دیگر میشود غذا به دوش گرفت و در خانه مردم رفت جایگاه کرامت و شخصیت انسانها چه میشود ؟این تز سوسیالیستی دیگر جوابگو نیست اگر بود در شوروی سوسیالیستی 1930 تاریخ میگوید همه مردم شوروی کار میکردند وکسی بیکار نبود و کار اجباری و همه کار میکردند پس چطور فروشگاها خالی از مواد غذای بود کسی که مخالف تزی هست باید تز جایگزین بهتری داشته باشد و قابل اجرا باشد اقتصاد زورکی نیست اگر بود روس و چین در اصول بازنگری کردند اگر مخالف نظرم هستید لطفا پاسخ دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
1
متاسفانه يا خوشبختانه أصول گرايان نتوانستند اعتماد مردم را جلب كنند وكاملاً دستشان براى مردم رو شده پس بنابراين نمى توانند از اين به بعد در انتخابات موفق باشند
صابر
|
United States of America
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
یارانه برای همه مردم یکسان نیست مثلا در روستای گاز و آب و برق ندارد ولی تلفن دارد بنابراین روشنایی با فانوس و چراغ پخت و پز و گرما با آتیش هیزم و آب هم از چشمه محل استفاده میکند بنابراین دادن یارانه را پیش خودتان تحلیل کنید تفاوت با شهر و روستا و مثلا اگر کسی در منزل یک یا دونفر باشد 45000 تومان باید خانه اش گرم باشد و پول آب و برقش هم جداگانه حساب کنید دوم اجناس را گران بدهیم مردم را فقیر نگه داریم بعد بهشان با منت صدقه بدهیم من بشخصه از همان اوایل طرح میگفتم خیلی از دوستان اطرافم میگفتند ما از حرفات چیزی نمیفهمیم دادن یارانه حتی برای فقرا باید جمع شود یارانه فقط به بهداشت و درمان و آموزش و پرورش درست هست چون به عدالت اجتماعی نزدیکتر هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین