کد خبر: ۴۸۴۸۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
وزیر خارجه عربستان مدعی شد که ایران به دنبال تسلط به عراق است

ریاض با تهران در عراق همکاری خواهد کرد؟/الجبیر: ایران یک‌ کشور عرب نیست/واکنش تهران: مقامات سعودی دست از لجاجت بردارند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات عادل الجبیر در نشستی در لندن گفت: بسیار جای تاسف است که وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنان اصرار دارد همان رویکرد پر اشتباه، پر هزینه و بی‌حاصل سال‌های اخیر این کشور را دنبال و بر طبل تنش، خشونت و رفتار و سیاست‌های تخریبی بکوبد.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی اظهار کرد: مقامات سعودی باید در رویکرد و نگاه خود تجدیدنظر کنند و به جای ابراز شیفتگی و ذوق‌زدگی بیش از حد نسبت به واکنش ایران به اظهارات تازه وزیر خارجه عربستانگفته‌ها و سیاست‌های تکراری و بی‌نتیجه آمریکا در قبال ایران، راه گریزی آبرومند برای خروج از بحران‌های داخلی و منطقه‌ای که سخت با آن دست به گریبان هستند، پیدا کنند و بیش از این، کشور و مردم عربستان و منطقه را قربانی محاسبات وهم آلود، اشتباه و سطحی‌نگرانه خود نکرده و با دوراندیشی و بر مبنای مصالح و مسوولیت خود، واقعیات منطقه را به درستی و بدون تعصب و به دور از هرگونه لجاجت بپذیرند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنانی اندیشکده چتم هاووس در لندن گفت: ما شاهد افزایش رفتارهای خصمانه ایران در منطقه، یمن، سوریه و پاکستان هستیم و اگر ایران هم‌اکنون در حال ایجاد این همه شرارت است، زمانی که به سلاح هسته‌ای دست یابد چه می‌کند.

الجبیر گفت: اگر ایران به توانایی هسته‌ای دست یابد کشورهای دیگری هم همین اقدام را انجام خواهند داد.

وزیر خارجه عربستان در این مورد که ریاض حاضر به همکاری با ایران در عراق است؟ گفت: عراق یک کشور عرب است اما ایران یک کشور عرب نیست.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، او با اشاره به این‌ مطلب که "منافع عربستان در عراق، ایجاد بهترین روابط با این کشور است" مدعی شد که ایران به دنبال تسلط به عراق است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
این چی میزنه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
به الجبیر بگوئید « حتما ترامپ .................. که در همه امور با او مشورت کرده ، از او اجازه گرفته و کمک میطلبید »
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
عربستان دوست عراق نیست و دروغ می گوید او نوکر امریکاست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین