کد خبر: ۴۸۵۰۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

درمان عفونت‌های زنانه با گیاهان دارویی

درمان عفونت‌های واژن برحسب نوع ترشحات و عامل به وجود آورنده آن به چهار دسته کلی تقسیم می‎شود.
آفتاب‌‌نیوز :
عفونت‌های باکتریایی واژن: تغییر در اسیدی و قلیایی شدن مکرر محیط داخلی واژن و همچنین مقاربت بیش از اندازه، از عوامل مهم به وجود درمان عفونت‌های زنانه با گیاهان داروییآوردن این عفونت واژنی محسوب می شوند.

عفونت‌های تریکومونایی واژن: انتقال نوعی انگل بی هوازی به نام تریکوموناس واژینال از راه مقاربت، عامل اصلی ایجاد این نوع عفونت می باشد و همراه با خارش زیاد در این ناحیه می باشد.

عفونت‌های کاندیدیایی واژن: سرایت و نفوذ نوعی قارچ به نام کاندیدیا آلبی کانس به داخل واژن به وجود آورنده این نوع عفونت است، ۳ عامل در مستعد کردن زمینه ابتلای خانم ها به این عفونت نقش دارند: مصرف آنتی بیوتیک ها، حاملگی و دیابت

عفونت‌های التهابی واژن: نوعی سندروم بالینی است که با قرمزی منتشر شده در ناحیه واژن و ریزش سلول های سطحی آن و ترشحات فراوان و چرکی از واژن مشخص می‎شود.

درمان عفونت‌های واژن برحسب نوع ترشحات و عامل به وجود آورنده آن به چهار دسته کلی تقسیم شد که در بالا به آنها اشاره کردیم.

نسخه‌های گیاهی ضدعفونت و خارش واژن

گیاه ماریانا:

گیاه ماریانا از گیاهان دارویی بسیار مفید برای زنان بوده و از خواصی مفیدی برای زنان برخوردار است. خواصی همچون از بین بردن عفونت‌ها و باکتری های دهانه رحم، از بین بردن خارش و بوی بد واژن، ایجاد تعادل در ترشحات زنانه و رفع سردی دارد.

روش استفاده از گیاه ماریانا:

ابتدا پودر ماریانا را در یک لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس محلول را از صافی رد کنید. بعد از سرد شدن هر بار یک سرنگ ۲۰ سی سی بدون سر سوزن را از محلول پر نمایید و استفاده کنید. یا اینکه محلول را در ظرفی قرار دهید بطوری که در آن ظرف به مدت ۱۵ دقیقه بنشینید تا واژن با این محلول کاملا در تماس باشد.

همچنین جهت سهولت در مصرف این گیاه، شیاف گیاهی ماریانا نیز موجود است. روش مصرف شیاف ماریانا بسیار راحت و آسان است. به اینصورت که هر 2 یا 3 روزی یکبار یک عدد از آن را استفاده کنید.

محلول ترکیبی شستشوی واژن شاه بلوط:

خانم هایی که به عفونت های رحمی مربوط به رحم و واژن و یا مربوط به تخمدان ها دچار شده‌اند، برای رهایی از این بیماری از مصرف محلول ترکیبی شستشوی واژن شاه بلوط دریغ نورزند.

ترکیبات: ۱۵ گرم شاه بلوط خشک (نیم کوب شده)، ۱۰ گرم گلنار خشک، ۱۰ گرم چوب درخت گز (نیم کوب شده)، ۱۰ گرم عدس (نیم کوب شده) و یک و نیم لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول شاه بلوط:

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد باشد).
 
محلول ترکیبی شستشوی واژن مرزنجوش:

برای رفع التهاب و خارش در ناحیه واژن می توانید از محلول ترکیبی شستشوی واژن مرزنجوش بهره بگیرید.

ترکیبات: ۲۰ گرم مرزنجوش، ۱۵ گرم بادرنجبویه، ۱۵ گرم پونه کوهی، ۱۵ گرم ریشه انجبار، ۱۵ گرم زاج سفید و ۲ لیتر آب نیاز است.

روش تهیه محلول مرزنجوش:

گیاهان فوق را مخلوط کرده و در ظرفی لعابی بریزید، سپس آب را نیز اضافه نموده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه جوشاندن، آن را صاف کرده و با کمی آب سرد مخلوط نموده و در تشت کوچکی بریزید، سپس درون تشت نشسته و واژن و اطراف آن را با محلول شستشو دهید (حرارت محلول در تشت نباید بیشتر از ۲۷ درجه سانتی گراد باشد)
 
مرهم کیسه‌ای تخم اسفرزه:

جهت نرم شدن واژن و رفع خارش و عفونت آن استفاده مداوم از مرهم کیسه‌ای تخم اسفرزه در طول شب تا چند شب متوالی بسیار مفید و موثر است.

ترکیبات: یک قاشق مرباخوری تخم اسفرزه، نصف قاشق مرباخوری تخم ریحان، نصف قاشق مرباخوری تخم شربتی، نصف قاشق مرباخوری تخم ختمی (نیم کوب) یک تکه پارچه چلوار ۱۰ در ۱۰ سانتی متری و کمی شیر گاو تازه نیاز است.

روش تهیه مرهم کیسه‌ای اسفرزه:

تخم گیاهان فوق را مخلوط کرده و داخل پارچه بریزید، سپس پارچه را جمع کرده و با تکه‌ای نخ آن را به شکل یک کیسه کوچک ببندید، بعد آن را به مدت چند دقیقه داخل شیر داغ گذاشته و پس از لعاب دادن و خیس خوردن مدتی صبر کنید تا کمی سرد شود بعد آن را داخل واژن گذاشته و ۱ ساعت نگه دارید.

چای طبی سنبل ختایی:

استفاده مداوم از چای طبی سنبل ختایی برای کاهش اکثر مشکلات قاعدگی به ویژه رفع عفونت واژن و خارش آن مفید و موثر است.

ترکیبات : ۱۵ گرم سنبل ختایی، ۱۰ گرم مریم گلی، ۵ گرم گیاه هفت بند، ۵۰۰ میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای سنبل ختایی:

گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و در دار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید. در صورت نبودن گیاه هفت بند می توانید از تمشک زمینی استفاده کنید.

سایر نسخه های گیاهی ضد عفونت و خارش واژن!

درمان عفونت‌های زنانه با گیاهان دارویینسخه 1: جهت از بین رفتن عفونت و خارش در ناحیه واژن، ۳۰ گرم پوست انار را در ۷۵۰ میلی لیتر آب ریخته و ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف نموده و واژن و اطراف آن را با این محلول شستشو دهید.

نسخه 2: برای کاهش عفونت های رحمی از جوشانده ۲۵ گرم مازوی خشک در یک لیتر آب به مدت ۲۰ دقیقه بهره بگیرید و واژن را با آن شستشو دهید.

نسخه 3: برای برطرف نمودن خارش و التهاب واژن، یک کیلو کاهوی تازه را داخل آبمیوه گیری (یا دستگاه پرس کوچک) ریخته و آب آن را بگیرید، سپس روزانه سه مرتبه واژن را با آن شستشو دهید.
 
چند نسخه گیاهی دیگر:

نسخه ۷: شستشوی واژن با مخلوط عرق کاسنی و آب جوشانده غلیظ شاهتره به مدت چند روز متوالی اثری قاطع در رفع خارش و التهاب واژن دارد.

نسخه ۵: یک استکان آب دم کرده غلیظ بنفشه را با یک استکان عرق کاسنی، مخلوط کرده و همراه با کمی آب سرد داخل تشتی بریزید و درون آن بنشینید و واژن و اطراف آن را با این محلول بشویید.

نسخه ۶: ازجمله گیاهان مفید جهت رفع خارش واژن، خرفه است، به همین منظور یک مشت برگ خرفه تازه را در یک لیتر آب ریخته و ۱۵ دقیقه بجوشانید، سپس آب آن را با لعاب یک قاشق مرباخوری تخم خرفه در یک استکان آب جوش ریخته، مخلوط کرده و واژن و اطراف آن را با محلول بشویید.
 
منبع: مجله طب سنتی و عطاری آنلاین عطارک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
عمارلو
|
United States of America
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
4
3
واقعاعالی بود من طب سنتی روبیشترقبول دارم.دنیا دنیا سپاس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
7
6
خیلی آلی
قاسم سنچولى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
3
خیلی خیلی عالیه _ممنونم از زحمات شما من طب سنتی را قبول دارم
ندا جلالی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
1
5
سلام.واااقعا از شما خیلی ممنون هستیم که همچین اطلاعاتی در اختیار ما میذارید جون واقعا بیشتر مشکل ما زنان عفونت داخلیه که با داروی دکتری برطرف نمیشه ولی شما داروهایی کاملا گیاهی وموثر به ما معرفی کردید که ما از اینها غافل بود ممنون سپاسگزارم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
میشه بگیدکدوم روشها بهترجواب میده لطفاکمک کنید
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
0
4
ببخشید من قبل کرونا استخر رفتم عفونت گرفتم کلی دارو گیاهی استفاده کردم فایده نداشت .دارویی برای دختر خانم های باکره معرفی کنید لطفا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین