کد خبر: ۴۸۵۲۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۵

فرود نخستین گروه پرندگان مهاجر زنگوله بال در مازندران

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت : نخستین گروه از پرندگان مهاجر زنگوله بال برای زمستان گذرانی وارد مازندران شدند تا فصول سردسال را در این استان سپری بکنند.
آفتاب‌‌نیوز :
کوروس ربیعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این گروه بیش از یک هزار قطعه زنگوله بال با طی کردن مسیر کرانه شرقی دریای خزر از جمله کشورهای ترکمنستان و روسیه در مازندران فرودآمدند. 

وی با اشاره به ادامه ورود این پرندگان مهاجر تا آذرماه گفت: زمستان گذرانی این پرندگان تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت. 

رئیس اداره حیات وحش مازندران تعداد پرندگان زنگوله بال که فصول سرد سال پارسال را در این استان گذراندند حدود چهار هزار قطعه اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال همین تعداد و یا بیشتر از این تعداد، زنگوله بال به مازندران مهاجرت بکنند. 

زنگوله بال از خانواده میش مرغ ها با جثه به اندازه مرغ که همه‌چیزخوار است و از دانه ها، حشرات، جوندگان و خزندگان تغذیه می‌کند. 

*** شکار هر زنگوله بال مساوی با پرداخت جریمه 20 میلیون ریالی 

وی افزود: زنگوله بال از جمله گونه پرندگان حمایت شده است که شکار این پرندگان نیز ممنوع است.

به گفته ربیعی جریمه حقوقی شکار هر قطعه زنگوله بال 20 میلیون ریال است که متناسب با رای دادگاه می تواند جرایم کیفری نیز برای آن تصمیم گیری شود. 

وی اراضی میاکاله را به عنوان مقصد سفر این گونه از پرندگان مهاجر در مازندران ذکر کرد و افزود : زندگی گله ای این پرندگان داشتن فضایی وسیع برای حضور را می طلبد که اراضی میانکاله از جمله این فضاها است. 

این پرندگان بویژه در زمستان به صورت گروهی زندگی می‌کنند و زیستگاه آنها دشت‌های سرسبز و کشتزارهای دست‌نخورده با پوشش گیاهی بلند و مناسب برای پنهان شدن است. 

این پرنده کند رو بوده و به هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند.

براساس آمارهای رسمی ، تاکنون بیش از 490 گونه جانوری از رده های مختلف مهره داران اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها در زیست بوم مازندران شناسایی شده اند.

پرندگان با 317 گونه از 58 خانواده ، پستانداران با 63 گونه و 19 خانواده، دوزیستان با 9 گونه از 6 جنس و 6خانواده ، خزندگان با 26 گونه از 21 جنس و 11 خانواده و ماهی ها با 75 گونه بخشی از تنوع زیستی حیات وحش مازندران را تشکیل می دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین