کد خبر: ۴۸۵۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
امام جمعه خرم‌آباد:

ایران در مسائل دفاعی با هیچ کسی مباحثه نمی‌کند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: ایران اسلامی در مسائل دفاعی خود با هیچ کسی مباحثه نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین که در آن همه مردم مسلمان و غیرمسلمان و اهل سنت نیز در آن شرکت می‌کنند، قدرت‌نمایی جهان اسلام علیه کفر و استکبار جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین به‌عنوان محوری برای وحدت امت اسلامی باعث همبستگی مردم زیر چتر اباعبدالله الحسین(ع) شده است. این پیاده‌روی همراه با یک شور حسینی غیرقابل وصفی است و افرادی از همه کشورهای جهان و مسیحیان، زرتشتیان و اهل سنت در آن شرکت می‌کنند که آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی را بدنبال دارد. 

میرعمادی با اشاره به قرار گرفتن استان لرستان در مسیر زائران اربعین حسینی افزود: موکب‌های متعددی برای این منظور در نظر گرفته شده است. 

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر این‌که ما با حکومت جمهوری اسلامی مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: امریکا با حکومتی که با نام اسلام و امام حسین است مخالفت دارد، چون مردم بصیر و آگاه ایران 40 سال در برابر آمریکا مقاومت کرده‌اند. 

وی افزود: ملت ایران مسیر خود را به خوبی تشخیص داده است و از این به بعد نیز همین مسیر را با سربلندی ادامه می‌دهد. 

میرعمادی گفت: آمریکایی‌ها ملت ایران را نشناخته‌اند، چون در 40 سال اخیر بزرگ‌تر از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و عاقلان آن‌ها در برابر اراده ایران شکست خورده‌اند و حاکمان فعلی آمریکا نیز شکست خواهند خورد. 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ایران اسلامی در مسائل دفاعی خود با هیچ کسی مباحثه نمی‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت پیروی از ولایت فقیه خاطرنشان کرد: باید همواره در کنار ولایت فقیه باشیم تا مقام معظم رهبری به وجود و کمک یارانی با بصیرت در کنار خود افتخار کند.

 میرعمادی با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده یادآور شد: هشتم آبان‌ماه روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نام نهاده شده و بدون تردید نوجوانان بسیجی امیدهای آینده انقلاب اسلامی هستند. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: نوجوانان نیازمند الگو و مکانی برای پرورش هستند که شهید حسین فهمیده الگوی خوبی محسوب می‌شود و بسیج دانش‌آموزی نیز بهترین مکان برای پرورش و تربیت نیروی انقلابی از نسل جوانان و نوجوانان است. 

وی یادآور شد: آمریکا باید بداند ملت ایران با داشتن نوجوان 13 ساله عاشق شهادت ملتی با بصیرت، نفوذناپذیر و شکست‌ناپذیر خواهد بود. 

میرعمادی با اشاره به چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی گفت: وی به تعبیر مقام معظم رهبری تنها آقازاده‌ای بود که آقازادگی نداشت و با زندگی ساده و مردمی خود در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران نقش موثری داشت.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: این شخصیت بزرگ، بازوی امام(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود هم‌چنین در شکل‌گیری نهضت 15 خرداد نقش موثری داشته و مرگ ایشان آغاز حرکت نهضت ایران اسلامی شد.

وی در ادامه یادآور شد: دهم آبان‌ماه شهادت آیت‌الله «سیدعلی قاضی طباطبایی» امام جمعه تبریز و نخستین شهید محراب است. این شهید والامقام مجسمه تقوا، زهد، عبادت و معنویت بود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: امروز پنجم آبان ماه، سالروز رحلت آیت‌الله نجفی مرعشی است، ایشان شخصیتی استثنایی داشته و جامع به علم منقول بودند، این عالم بزرگ علم انساب را به خوبی دانسته و آثار علمی و عملی فراوانی را از خود بر جا گذاشته که از جمله آن می‌توان به کتابخانه بزرگ ایشان در قم اشاره کرد که امروز بزرگترین کتابخانه خاورمیانه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین