کد خبر: ۴۸۵۹۶۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
بومرنگ و تحریف سخنان عباس عراقچی

ماجرای‌جلسه عراقچی با بسیجیان و یک‌جنجال؛کمی هم تقوا بد‌نیست!

دستگاه دیپلماسی ایران در ماه های اخیر با هجمه سنگین رسانه ها و اتاق فکر غرب روبرو است که قصد دارند از توان دفاعی و موشکی ایران بکاهند، در این شرایط برخی در داخل به این فشار دامن زدند تا جایی که بسیج دانشگاه تهران به دفاع از رییس ستاد پیگیری اجرای برجام آمد.
آفتاب‌‌نیوز :
بسیج دانشگاه تهران نقل قول از سید عباس عراقچی در یکی از جلسات این تشکل را نادرست و تحریف شده خواند و گفت آن کس که این مطالب را نقل کرده اصلا در جلسه حضور نداشته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، یک عضو شورای سیاسی این تشکل هم با شرح ماجرا، تحریف‌کنندگان را به تقوای رسانه‌ای دعوت کرد.

جلسه عراقچی با بسیجیان و یک جنجال؛ کمی هم تقوا بد نیست!/ماجرا چه بود؟

** شروع ماجرا

ماجرا از توییت یکی از اهالی رسانه های منتقد دولت شروع شد که نوشت: مهم: عراقچی- 3 آبان 96- مذاکره موشکی نکرده‌ایم اما در این مساله مشغول 'گپ زدن' هستیم! مثلا دیروز با سفیر آلمان در این مورد 'گپ زدیم'.

این مطلب را برخی دیگر به انگلیسی ترجمه و بازنشر کردند و همین شروع دومینوی تخریب بود.

** روایت حاضران در جلسه

یک عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران که در آن جلسه حضورداشته تحریف کنندگان را به رعایت تقوای رسانه‌ای دعوت کرد و نوشت: اخیرا مطلبی را تحت عنوان گپ موشکی در رسانه‌ها و به نقل از عراقچی منتشر می‌کنند که کذب محض است.

وی افزود: ماجرا از این قرار است که چهار شنبه مورخ 3 آبان ماه ، اعضایی محدود از بسیج دانشگاه تهران جهت پرسش و پاسخ دانشجویی جلسه ای با جناب عراقچی داشته اند. جناب عراقچی به دوستان گفتند که مذاکره ی موشکی در کار نخواهد بود. در پی این گفته ی جناب عراقچی یکی از برادران سوال کرد پس گفت و گو به چه معناست . عراقچی در پاسخ گفت ، ما مذاکره نخواهیم داشت و مذاکره به این معناست که چیزی بدهی و چیزی به دست آوری اما گفت و گو مسئله ی طبیعی است . گفت و گو یعنی برای سفیری و یا کشوری سوالی پیش می آید و ماهم پاسخ می دهیم و موضعمان را می گوییم . این مذاکره نیست و ما مذاکره مجدد نخواهیم کرد.

این عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران اضافه کرد: حال عده ای بدون اینکه در جلسه حاضر باشند و اطلاعی داشته باشند ، جملات کذب و غلطی را از جناب عراقچی نقل کرده اند که مورد سوء استفاده ضد انقلاب هم قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان عضو شورای سیاسی بسیج دانشگاه تهران و فرد حاضر در جلسه می گویم ، جملاتی که تحت عنوان گپ موشکی مطرح می شود کذب محض است و جملات جناب عراقچی تحریف شده است . دوستانم را به رعایت تقوای رسانه ای دعوت می کنم.

بسیج دانشگاه تهران هم در این باره اطلاعیه ای صادر کرد. این تشکل خاطرنشان کرد:طی روزهای گذشته در برخی رسانه‌های داخلی وابسته به یک جریان خاص، خبری به نقل از آقای دکتر عراقچی منتشر شد که از سوی رسانه‌های معاند وابسته به خارج نیز بازنشر شد.

بسیج دانشگاه تهران تاکید کرد: با توجه به تشابه تاریخ این خبر و تاریخ جلسه گذشته آقای عراقچی با جمعی از فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، لازم به تذکر است منتشرکننده این خبر در جلسه فوق حضور نداشته و محتوای خبر منتشر شده نیز با گفته‌های آقای عراقچی در این جلسه متفاوت است.

**بومرنگ تحریف

هیچ ایرانی از هر مسلک سیاسی و دینی که باشد قائل به مذاکره با بیگانه درباره توان دفاعی میهن خود نیست. این یک اصل مسلم است که نیازی به نوشتن و تصویب در نهادهای قانونگذاری ندارد.

به طریق اولی، فرضی محال است که تصور کنیم دیپلمات های ایرانی حاضر هستند آبروی خود را با مذاکره درباره توان دفاعی کشورشان تاخت بزنند؛ حتی اگر برایشان چارچوبی در مذاکرات تعیین نشده باشد.

به نوشته ایرنا، آن کس که فکر می کند توانسته از لابلای صحبت های یک دیپلمات کشف بزرگی کند و دست به افشاگری بزند، بهتر است بداند این نقل قول با تحریف، همچون بومرنگ عمل می کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
3
كار دولت سايه است
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
1
4
دشمن دانا بلندت نی کند بر زمینت می زند نادان دوست. برخی از دوستان انقلاب ، دوستان نادانی هستند. خدا عاقبت این نظام را با این دوستان نادان بخیر گرداند.
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
2
دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست. برخی از دوستان ، دوستان نادانی هستند. خدا عاقبت را با این دوستان... بخیر گرداند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
6
0
جناب عراقچی بااین ...که بوجود اوردید رویتان میشود چشم در چشم مردم شوید؟؟؟!!!!..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
1
اقای عراقچی از دولت احمدی نژاد یاد بگیر که به مجلس پاسخگونبود چه رسد به اینها.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
تقوا.....!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
درگذشته ودرحال عده ای بودند وهستند که منافع مالی و...... آنان راسردرگمی مسائل سیاسی ،فرهنگی ،اقتصادی واجتماعی کشور تامین می کند آب راگل آلود وماهی خودرابه هرنحوی (ذلیل شدن کشورومردم ) می گیرند عده آنها زیاد است مگرخداشرآنان راازسراین ملت کم کند وهرروزهم یک مسئله مخرب وبی نتیجه برای این ملت درست می کنند واین ملت هم پابه پای آنان پیش می روند تاکی ازپای درآیند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
در واقع این گروه خاص ثابت کرده که....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین