کد خبر: ۴۸۶۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

زیرساخت‌های ارتباطات در مرز شلمچه برای عبور زوار فراهم شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدامات زیرساختی مناسبی در حوزه ارتباطات در مرز شلمچه برای عبور زوار انجام و امکانات لازم فراهم شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد آذری جهرمی امروز (دوشنبه) در نشست ستاد اربعین استان خوزستان که در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با اشاره به محرومیت‌های آبادان و خرمشهر، تصریح کرد: برخی از محرومیتهای آزاردهنده در این منطقه همچون ریزگردها و شوری و آلودگی آب که مردم را اذیت می کند، خاستگاه طبیعی دارد.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مردم این منطقه به نظام جمهوری اسلامی ایران دل بسته هستند، گفت: مردم این مناطق با این سطح از مشکلات تا این حد به نظام جمهوری اسلامی دلداده هستند و این دلدادگی مسئولیت ما را سنگینتر می کند.
 
وی افزود: نمایندگان مردم خوزستان در مجلس جزو نمایندگان پیگیر هستند و ارتباطات خوبی با بدنه دولت و وزارتخانه های مختلف دارند. آنان همواره حامی دولت در شرایط مختلف و پیگیر مطالبات مردم هستند.
 
آذری جهرمی ادامه داد: پس از حضور در وزارت ارتباطات بیشترین تعاملات را با نمایندگان محترم استان خوزستان داشتیم و آنان نیز لطف و عنایت به ما داشته و پیگیر مسایل بوده اند.
 
وی تصریح کرد: در ادبیات مذهبی ما خدمت به زوار امام حسین(ع) یک شرف است و این شرف امروز نصیب مردم خوزستان شده و بخشی از این شرف و خدمتگذاری هم نصیب ما در حوزه ارتباطات شده است.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با ابراز رضایت از ایجاد زیرساختهای لازم در حوزه ارتباطات برای زائران اربعین حسینی در شلمچه گفت: از همه مسئولان و مردم استان خوزستان تشکر می کنم که از مدتها قبل خود را برای میزبانی و ارائه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) آماده کرده اند.
 
وی با اشاره به توسعه های زیرساختی منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در حوزه ارتباطات توسعه بسیار خوبی در منطقه آزاد اروند شکل گرفته است و گزارشهایی که امروز مدیرعامل و مدیر آی تی سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کردند، امیدوارکننده است.
 
آذری جهرمی افزود: به نظر می رسد زیرساختهای فن آوری در منطقه آزاد اروند به خوبی اجرا شده و نباید فراموش کرد مناطق آزاد تجاری توسعه دهنده، فعال ساز و پیشران اقتصاد کشور هستند.
 
وی مناطق آزاد کشور را دارای ظرفیت رقابتی در عرصه منطقه ایی دانست و اظهار کرد: بسیاری از شاخصهای رقابت پذیری به زیرساختها ارتباط دارند که این زیر ساختها عمدتا در حوزه فن آوری است.
 
 به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات ادامه داد: خوشبختانه شاهد به وجود آمدن زیرساختهای فنی در منطقه آزاد اروند هستیم. فرایند آغاز کسب و کار یکی از پارامترهای مهم رقابت پذیری جهانی است و در این منطقه با ارائه گزارشها با استفاده از فن آوری اطلاعات، ثبت شرکت انجام می شود.
 
وی اظهار کرد: عمده خدماتی که در مناطق آزاد باید انجام شود با استفاده از زیرساختهای فن آوری اطلاعات در منطقه آزاد اروند توسعه پیدا کرده که این نشان دهنده دیدگاه مدیریتی صحیح و منسجم در این منطقه است.
 
آذری جهرمی کارکرد چنین سیستمی را موجب بالندگی کشور دانست و افزود: اقدامات منطقه آزاد اروند می تواند به عنوان الگو در سایر مناطق آزاد و در عرصه کسب و کار کشور قرار گیرد.
 
وی با اشاره به گلایه مردم شمال خوزستان در خصوص مشکلات برقراری ارتباطات گفت: بهبود ارتباطات در مناطق شمال استان خوزستان باید در اولویت قرار داده شود.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به درخواستهایی از سوی مردم مبنی بر وجود اشکال در خطوط تلفن همراه استان خوزستان اظهار کرد: رضایتمندی مردم از اولویتهای وزارت ارتباطات است و همه اقدامات باید در جهت بهبود شرایط صورت گیرد.
 
آذری جهرمی گفت: استان خوزستان در سال گذشته به لحاظ شاخص ارتباطات از رتبه ۱۶ به رتبه ۱۱ رسیده است که همزمان با توسعه سراسر کشور در خوزستان با بهبود شرایط رشدی صورت گرفته اما هنوز جای رشد وجود دارد.
 
وی خوزستان را سومین یا چهارمین مرکز جمعیت مصرف کننده ارتباطی کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه خوزستان در شاخص ۱۱ است ولی هنوز شرایط ارتباطی در آن مطلوب نیست زیرا میزان سرمایه گذاری در این زمینه چندان نبوده است.
 
وزیر ارتباطات گفت: دستورالعمل رومینگ اجباری است و اپراتورها باید زودتر آن را اجرایی کنند تا مردم از این امکانات بیشترین استفاده را ببرند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین