کد خبر: ۴۸۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱

عامل مرگ سالانه ۱۶ میلیون نفر در جهان

مسئول ایمنی بیمار سازمان بهداشت جهانی گفت: سالانه 16 میلیون نفر در سطح جهان بر اثر عفونتهای همراه بیمار مرتبط با مراقبتهای بیمارستانی جان خود را از دست می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
پروفسور 'دیدیر پیتت' روز سه شنبه در 'همایش بهداشت دست و تاثیر آن در عفونتهای بیمارستانی' در مشهد افزود: ابتلا به عفونتهای بیمارستانی و مها آن از اهمیت بسزایی برخوردار است و هیچ نظام مراقبت بهداشتی در جهان نمی تواند ادعا کند که این مشکل را حل کرده است. دستهای تمیز و بهداشتی نقش 50 درصدی در کاهش عفونتهای بیمارستانی دارند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل ایرنا، وی که در سال 2012 به عنوان نامزد دریافت صلح نوبل در زمینه بهداشت دست انتخاب شده بود ادامه داد: برنامه بهداشت دست برای مهار عفونتهای بیمارستانی در همه کشورها اجرا خواهد شد. 

مسئول ایمنی بیمار سازمان بهداشت جهانی گفت: در سالهای گذشته اقدامات خوبی در زمینه بهداشت دست و مهار عفونت در بیمارستانهای مشهد انجام شده که قابل تقدیر است. 

دبیر همایش بهداشت دست و تاثیر آن در عفونتهای بیمارستانی نیز گفت: عفونتهای بیمارستانی از دلایل مهم بیماریها و مرگ و میرهای ناشی از آن در بیمارستانها و مراکز درمانی به شمار می روند. 
دکتر محمدحسن اعلمی افزود: بین 10 تا 15 درصد بیماران در بخشهای بستری، به عفونتهای بیمارستانی مبتلا می شوند. 

وی همچنین به ابتلا یک سوم بیماران بستری در بخشهای مراقبت ویژه به عفونتهای بیمارستانی اشاره و بیان کرد: با گسترش عفونتها مقاومت بدن به آنتی بیوتیکها افزایش می یابد که این موضوع آسیب بیماران و صرف هزینه گزاف را در پی دارد. 

دبیر همایش بهداشت دست و تاثیر آن در عفونتهای بیمارستانی ادامه داد: بهداشت دست رکن اصلی پیشگیری از ابتلا به عفونتهای بیمارستانی است. هم اکنون رعایت بهداشت دست حتی در میان کادر بهداشتی و درمانی در بیمارستانها و مراکز درمانی بسیار کم است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش گفت: عفونت و مقاومت در برابر آنتی بیوتیک هزینه های زیادی را به نظام بهداشت و درمان تحمیل می کند. بهداشت دست بهترین راهکار در این زمینه است. 

دکتر شاپور بدیعی افزود: اجرای برنامه بهداشت دست در مراکز درمانی راهکار مناسبی در پیشگیری از عفونتها و مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به شمار می رود و دانشگاه علوم پزشکی مشهد گامهای موثری در این زمینه برداشته است. 

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون همکاری خوبی را با سازمان بهداشت جهانی در راستای اجرای برنامه های بهداشت دست داشته است. 

همایش بهداشت دست و تاثیر آن در عفونتهای بیمارستانی با حضور اعضای هیات علمی،پزشکان و کارشناسان مرتبط در بیمارستان اکبر مشهد تا 11 آبان ادامه دارد. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین