کد خبر: ۴۸۶۴۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
شرمساری و پذیرش سرافکندگی بهتر از گرفتارشدن آتش دوزخ است

وزیر اطلاعات حلالیت طلبید؛ امیدوارم این ستمدیدگان ما را مورد عفو خود قرار دهند

سیدمحمود علوی اولین وزیر اطلاعاتی است که برای آنچه آن را قصور احتمالی در وظایف خود خواند، از ستمدیده یا ستمدیدگان عذرخواهی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمود علوی در نامه به عزت‌الله ضرغامی به جهت دستگیری و ایراد اتهام به طاهره قیومی تحت عنوان کلی از ستمی که بر این ستمدیدگان رفته، از آنها طلب عفو و بخشش کرده است.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، طاهره قیومی رئیس مرکز ارتباطات و تبلیغات دفتر رئیس‌جمهوری اسفند سال گذشته بازداشت و بعد از مدتی هم آزاد شد. عزت‌الله ضرغامی، در کانال تلگرامی خود در مطلبی پس از اشاره به سوابق قیومی، از ضرورت دلجويي و اعاده حيثيت از متهمان امنيتي رفع‌‌اتهام‌شده نوشته بود.

ضرغامی دیروز در کانال تلگرامی و دیگر صفحاتی که در فضای مجازی دارد، در متني با عنوان تشکر از نگارش نامه وزیر اطلاعات به خود خبر داده و نوشت: 

«وزیر محترم اطلاعات، پس از مطالعه یادداشت قبلی من در مورد ضرورت اصلاح فرایندهای امنیتی و انتقاد از برخورد غیراصولی با سرکار خانم طاهره قیومی، رئیس مرکز ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات ریاست‌جمهوری نامه‌ای خطاب به من مرقوم فرمودند. محتوای این نامه طلب عفو و حلالیت است. از جناب آقای علوی عزیز که شجاعت و جسارت این اقدام تاریخی را داشتند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. رفتار ایشان در نظام جمهوری اسلامی ماندگار خواهد شد. در اینجا مسئله فرد و شخص نیست بلکه اصلاح رویه‌هایی است که فارغ از اختلافات جناحی همیشگی که بلای جان مردم شده، نیاز جدی امروز جامعه در برقراری عدالت اسلامی است».

ضرغامی در ادامه این مطلب بخش‌هایی از نامه علوی را منتشر کرده و نوشته است: «موارد مهم دیگری هم در نامه هست که به نوعی درددل جناب آقای علوی نسبت به این فرايند نادرست است. شاید روزی لازم باشد که آن‌هم افشا و روشن شود».

در نامه علوی خطاب به ضرغامی به نقل از کانال تلگرامی او آمده است: «مرقومه حضرت‌عالی را درخصوص سرکار خانم طاهره قیومی در کانال‌های تلگرامی ملاحظه کردم و بر احساس انسان‌دوستانه و عاطفه دلسوزانه حضرت‌عالی درود فرستادم. این‌جانب در چند سال حضور در دولت یازدهم که ایشان در سمت رئیس مرکز ارتباطات ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کردند، غیر از نجابت و متانت و اهتمام و جدیت و خدمت از ایشان چیز دیگری ندیدم».

در ادامه این نامه آمده است: «رسول اکرم(ص) می‌فرماید: از آه و دعای مظلوم بترسید؛ زیراکه حق خود را از خدا می‌طلبد و خدا حق هیچ حق‌داری را پایمال نمی‌کند و نیز می‌فرماید از آه ستمدیده بترسید گرچه کافر باشد؛ زیرا بین دعای مظلوم و اجابت خدا حجاب و حائلی وجود ندارد. اگر این خدمتگزار کوچک مردم، در این ستمی که بر این ستمدیدگان رفته، قصور یا تقصیری داشته باشد، امیدوارم این ستمدیدگان ما را مورد عفو و بخشش کریمانه خود قرار دهند. اذعان به قصور در دنیا بهتر از گرفتاری آخرت است که سیدالشهدا(ع) فرمود: «العار اولی من دخول النار» شرمساری و پذیرش سرافکندگی بهتر از گرفتارشدن آتش دوزخ است».

ضرغامی چه نوشته بود

ضرغامی در مطلب قبلی خود متذکر شده بود وقتی از متهمی رفع اتهام می شود، اگر این اتهام اشاعه پیدا کرده باشد باید از متهم اعاده حیثیت شود. او از مجلس خواسته بود قانونی در این زمینه تصویب کند. او نوشته بود: «دستگاه‌هاي امنيتي براي انجام ذاتي مأموريت‌هاي خود موظف به جلب و بازجويي از افراد مظنون هستند که اين اقدام بايد با حکم قاضي و رعايت شئون اسلامي، اخلاقي و انساني صورت گيرد. طبيعي است که اگر در اين فرايند از افراد مظنون رفع اتهام شد، بايد از آنان عذرخواهي شود و اگر در حاشيه دستگيري، اخبار و شايعاتي عليه آنان ايجاد شده باشد، صراحتا توسط دستگاه‌هاي مربوطه تکذيب شود. پيشنهاد مي‌کنم مجلس شوراي اسلامي با قيد فوريت ماده‌واحده‌اي در اين خصوص تصويب کند». او با اشاره به بازداشت قیومی نوشته بود: «همه دستگاه‌هاي اطلاعاتي، امنيتي و قضائي هم به اين نتيجه رسيدند که ايشان (قیومی) بي‌گناه است ولي هيچ‌کس حاضر نيست اين بي‌گناهي را مکتوب کند که او بتواند به حيات طبيعي و ادامه خدمت خود برگردد. اي‌کاش حمايت‌هايي که از برخي متهمان وابسته به آنان مي‌شود از اين مديران بي‌پشتوانه هم صورت مي‌گرفت».

بعد از آن بود که علوی به عنوان اولین وزیر اطلاعات تن به عذرخواهی و طلب عفو و بخشش داد. در این میان چند وقتی است که فضای حلالیت‌خواهی در شرایط سیاسی کشور راه افتاده است. پیش‌تر آیت‌الله حائری‌شیرازی هم که در بستر بیماری است، از رئيس دولت اصلاحات و حجت‌الاسلام ری‌شهری به واسطه سخنانش در آستانه انتخابات خرداد ٩٦ طلب حلالیت کرده بود. بعد از آن حلالیت‌گرفتن به هشتگی در فضای مجازی تبدیل شد و مخاطبان با یادآوری برخی موضوعات روز یا گذشته، حلالیت را هشتگ زدند.

منبع: شرق


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
5
ضرغامی جدیدا چقدر روشنفکر شده.کاش وقتی رییس صدا و سیما بود هم یکم به حق الناس توجه میکرد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
5
میخواد کاندید شه
عارف
|
United States of America
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
نمیدونم این طلب حلالیت چه نفعی برای خانم قیومی دارد بهتر هست سر کارش برگردد بهرحال اینکار وزیر محترم اطلاعات ستودنی و سرمشق اخلاق برای ما جوانان هست که در قدرت هستی طلب بخشش کنی در همین انتخابات اخیر خیلی از افراد که توهین و افترا زدند باید طلب حلالیت کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین