کد خبر: ۴۸۶۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

توصیه سخنگوی سپاه به دولت روحانی

سردار جزایری درباره صحبت تیلرسون برای برچیدن نیروهای مردمی گفت: حشدالشعبی را به تعبیر بهتر باید بگوییم بخش عظیمی از مردم عراق و افرادی که تلاش می‌کنند به طرق مختلف از جمله حضور در یک دفاع نظامی از کشورشان حفاظت کنند. بدیهی است که مقامات عراقی از حشدالشعبی حمایت کنند
آفتاب‌‌نیوز :
سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد تبلیغات دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه با خبرگزاری ترند به بحث درباره موضوعات مختلف، ازجمله نیروهای حشدالشعبی در عراق، داعش، استراتژی جدید آمریکا در قبال ایران، حمایت اروپا از برجام و توان دفاعی کشورمان پرداخت.

وی  در این مصاحبه تاکید کرد که حشدالشعبی به حیات خود ادامه خواهد داد و در آینده  حرف‌های بسیار بیشتری درباره آن در جهان شنیده خواهد شد.

سردار جزایری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات آمریکا درمورد سپاه پاسداران ایران  و فروکش کردن آتش افروزی های داعش گفت: مسئله این است که چرا داعش در منطقه به وجود آمد. بر اساس بسیاری از اسناد و شواهد و قرائن، آمریکایی‌ها داعش را برای ایجاد یک هراس عمومی از اسلام به وجود آوردند و به عنوان سربازان اجاره‌ای و یک جنگ نیابتی به جان کشورهای منطقه انداختند. از طریق داعش سعی کردند عراق را تخریب کنند و به تجزیه بکشانند. تلاش فراوانی دارند که سوریه از جرگه مقاومت خارج شود و برنامه ریزیشان این بود که با گسترش داعش در واقع منافع دراز مدت خودشان را که در منطقه به خطر افتاده بود، احیا کنند. جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران به مقابله با این سیاست شیطانی آمریکا برخاست و اجازه نداد این سیاست جاری و ساری شود، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های کلان آمریکایی‌ها را درباره خاور میانه به شدت به چالش کشید و لذا طبیعی است که آمریکایی‌ها همچون گذشته از ایران عصبانی باشند. تلاش‌های اخیر هم در همین راستاست و به منظور طراحی جدیدی برای مقابله با جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره صحبت تیلرسون برای برچیدن نیروهای مردمی نیز گفت: حشدالشعبی را به تعبیر بهتر باید بگوییم بخش عظیمی از مردم عراق و افرادی که تلاش می‌کنند به طرق مختلف از جمله حضور در یک دفاع نظامی از کشورشان حفاظت کنند. بدیهی است که مقامات عراقی از حشدالشعبی حمایت کنند که با ایجاد آن در عراق و در کنار ارتش عراق این حجم از نیرو توانست عراق را از توطئه بزرگی که برایش پیش بینی شده بود، نجات دهد. به نظرم اقداماتی که آمریکایی‌ها علیه حشدالشعبی انجام می‌دهند، از آنجایی که این نیرو به بدنه اصلی مردم عراق وصل است، نمی‌تواند تاثیری در روحیه مردم، دولت یا ارتش عراق داشته باشد؛

جزایری در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه چیز باعث شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تا مرز تروریست نامیدن سپاه پیش رفته، سپس از عملی کردن قصد خود صرف نظر کند گفت: سیاست آمریکا از دیرباز در واقع هجوم به نهضت‌ها و کشورهای مستقل و هجمه به مردمی بوده که ممکن است مخالف سیاست‌ها و اقدامات آمریکا باشند. بر این اساس، سپاه پاسداران همواره در معرض هجمه‌های آمریکایی‌ها و بعضی کشورهای غربی و صهیونیسم بین‌المللی بوده .در راستای فشار مضاعف به جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی ها سعی کردند سپاه را در تنگنای بیشتری قرار بدهند و برنامه ریزی کرده بودند که با تروریستی اعلام کردن سپاه، در واقع یک هجمه همه جانبه علیه کشور برنامه ریزی کنند. سپاه و نیروهای مسلح اعلام کردند چنانچه چنین اتفاقی رخ دهد، ما همه نظامیان آمریکا را هر کجا که باشند، به عنوان تروریست تلقی می‌کنیم و با آنها برخوردی مشابه تروریست‌ها و داعشی‌ها خواهیم داشت و مشاهده کردیم که آمریکایی‌ها با توجه به این که دیدند منافعشان ممکن است به شدت تحت خطر قراربگیرد، به نوعی تغییر رویه دادند و درواقع از سیاست قبلی که اعلام کرده بودند عقب نشینی کردند. بدیهی است که ما مقابله به مثل خواهیم کرد با هر روشی که آمریکایی‌ها علیه نیروهای مسلح ما داشته باشند.

سردار جزایری در پاسخ به سوالی درباره عملیاتی شدن وعده قاسم سلیمانی برای نابودی داعش گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که رزمندگان عراقی داشته‌اند و در حال اجراست، شکست قطعی داعش در عراق به زودی محقق خواهد شد.

او در پاسخ به احتمال مذاکرات جدید در باره موضوعات موشکی گفت:همان‌طور که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که هیچ مذاکره‌ای در مسائل دفاعی با طرف‌های بیگانه نخواهد داشت، من نیز تاکید می‌کنم که این سیاست قطعی ایران است و ما درخصوص امکانات دفاعی خودمان و شیوه‌های دفاع از کشور و تمامیت ارضی‌مان با هیچ کس معامله‌ای نخواهیم داشت. اروپا باید تصمیم بگیرد آیا می‌تواند سیاستی مستقل از آمریکا داشته باشد؟ چنانچه اروپا بخواهد همان روشی که آمریکا درباره سیاست‌های موشکی و دفاعی ما دارد، ادامه دهد، بدیهی است که رفتار ما با اروپا مشابه آمریکا خواهدبود.

به گزارش ایسنا، نقشه راه ما برای دفاع از کشورمان و دفاع از مظلومان کاملا روشن و برای خودمان مشخص است. شما به عنوان یک واحد سیاسی زمانی که یک قدرت بزرگ صراحتا سرنگونی شما را اعلام می‌کند بسیار طبیعی و بدیهی است که بایستی قدرت خود را افزایش دهید. خوشبختانه این قدرت در شرایط امروز به گونه‌ای است که ما توان بازدارندگی قابل توجهی در برابر اقدامات احتمالی آمریکایی‌ها داریم.

سردار شریف: دولت تلاش کند امنیت مثال زدنی پا برجا بماند
سردار رمضان شریف درباره رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه این نهاد گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بطور کلی بخش دفاعی و نظامی کشور ما در 39 سال گذشته از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تحریم آمریکایی‌ها بوده است؛ علی رغم اینکه محدودیت ها وجود دارد و همواره هم تحریم‌ها به شدیدترین نحو اعمال می‌شده است، سپاه در مجموعه کشور توانسته است بنیه دفاعی کشور را حفظ کند تا علاوه بر حفظ امنیت کشور بتواند به کشورهایی که نیازمند کمک جمهوری اسلامی به صورت مستشاری بودند هم کمک کند.  از طرفی هم بتواند مقابل کشورهایی که دشمن کشورهای اسلامی هستند بایستد و آنها را ناکام بگذارد.

وی تصریح کرد: آن‌ها هزینه بسیار سنگینی برای خلق داعش در منطقه ما انجام دادند. خیلی هم تلاش کردند تا از طریق آن به اهداف خود برسند و خواستگاه انقلاب اسلامی ایران که کشور عزیز ما ایران است را مورد هدف قرار دهند اما به لطف خداوند و به برکت مردم ما و هوشمندی مسئولین ما و همچنین درایت رهبر معظم انقلاب و در ادامه ایمان، انگیزه، اعتقاد، دانایی و تدبیر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش عمده‌ای از تهدیداتشان علیه کشور را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکا نتوانسته است به کشور ما راه باز کند گفت: شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مردم ما را و کشور ما را یک کشور تروریستی نامید نه یک بخش یا مجموعه ای از کشور ما را. این عناد آمریکا با کشور و مردم ما کاملا مشخص است. حالا یک روز موضوع هسته ای،‌ یک روز موضوع موشکی و یک روز موضوع حقوق بشر را طرح می‌کند؛ ‌همه این موضوعات دستاویزی برای فشار به مردم ماست وگرنه تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند توسعه و پیشرفت سپاه نداشته است و از این به بعد هم نخواهد داشت چه بسا که اراده ما را مصمم تر خواهد کرد.

 رمضان شریف تاکید کرد: ما برای دفاع از انقلاب، مردم و کشورمان و همینطور پیشرفت کشورمان بسیار بسیار با حوصله،  با تدبیر و با شناخت دقیقی از ترفندهای دشمن عمل خواهیم کرد. مهمترین چالش آمریکایی‌ها با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که سپاه چند گام جلوتر از آن‌ها دست آنها را می‌خواند و اجازه نمی‌دهد که آنها عملیات اجرایی‌شان را محقق کنند چون وقتی در حوزه نظامی و دفاعی طرح حریف را حدس بزنیم،  برآورد کنیم و اشراف اطلاعاتی داشته باشیم طرف نمی‌تواند به هدف خودش برسد. خدا را شاکر هستیم که این مجموعه با ایمان، عاقل و هوشمند که فرزندان این ملت هستند، فعالیت دارند.

وی یادآور شد: سپاه چیزی جز مردم کشور نیست و همواره در دوران دفاع مقدس،‌ دوران سازندگی کشور و دوران تقویت بنیه دفاعی کشور فعالیت داشته است. ما هر چه داریم از مردممان داریم. برای سپاه سه مولفه قدرت قائل هستیم. یک اعتقاداتمان است که سخت به آن پایبند هستیم و این موضوعی است که دشمن ندارد و هرگز به آن دست پیدا نخواهد کرد، موضوع بعدی ارادت و علاقه قلبی ما به رهبری جامعه چه در دوران امام خمینی (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری است و ما خودمان را به معنای واقعی کلمه فدایی تدابیر رهبری می‌دانیم و برای اجرایی کردن آن سر از پا نمی‌شناسیم. سومین مولفه قدرت ما که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند این مولفه را زودتر بتوانند از دست ما در بیاورند پیوند وسیع، عمیق و مستحکم ما با مردم است. مردم ما دفاع مقدس را پیروز کردند. مردم ما روبروی آمریکایی‌ها ایستادند، بنابراین این مولفه قدرت مولفه ای است که سپاه آن را برای خود یک سرمایه بزرگ می داند و دشمن همواره می‌خواهد از این سرمایه برای ایجاد شکاف بین سپاه با مردم، با دولت،  مردم  و نظام استفاده کند. امیدوارم هستیم دشمن در این ترفندش هم ناکام باشد.

سخنگوی سپاه پاسداران  انقلابل اسلامی گفت: امیدواریم مسئولین بخصوص دولت محترم تلاش کنند تا این امنیت مثال زدنی که داریم پابرجا بماند. رضایت مردم ما بالاترین سرمایه انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین